Автор Тема: релсов път  (Прочетена 30544 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:релсов път
« Отговор #60 -: 26 Октомври 2009, 17:14:01 »
Ужасна е! Аз лично не съм никакъв фен на готовата баластова призма. Отвсякъде измислена (лично мнение)!

ilian

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:релсов път
« Отговор #61 -: 31 Януари 2010, 22:47:56 »
Не съм много сигурен,но мисля че тук е мястото да питам. Интересувам се от вагонооткачвачки,и дали е възможно сам да си направя. Как функционират и при какви типове куплунзи работят(мисля че само при курц куплунзите).А и има ли въобще смисъл от тях за малък едва прохождащ макет като моя? Доста въпроси,но мисля че е интересно.

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 248
  • Рейтинг: 23
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:релсов път
« Отговор #62 -: 01 Февруари 2010, 00:09:55 »
И аз съм тъкмо на тази тема. Разкачвачката е за вскякви куплунзи. По принцип всяка релсова система предлага и съответната релса с разкачвачка, но аз гледам едни универсални за всякакви релси от Conrad. Ето малко линкове:

http://www.conrad.de/ce/de/product/214018/H0-REPA-ENTKUPPLER-H0-2-Leiter/1606490
http://www.conrad.de/ce/de/product/214020/H0-REPA-ENTKUPPLER-H0-3-Leiter/1606490
http://www.conrad.de/ce/de/product/214021/H0-REPA-ENTKUPPLER-H0mH0e/1606490
http://www.conrad.de/ce/de/product/214022/REPA-ENTKUPPLER-N/1606490

Сега ровя из чаркалаците да намеря някое реле и да пробвам дали мога да си направя такава.
« Последна редакция: 01 Февруари 2010, 00:14:45 от vlado1 »

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:релсов път
« Отговор #63 -: 01 Февруари 2010, 09:32:49 »
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=3671&sort=&page=2
Разгледай по-подробно каченото относно макета на чеха.Имаше много оригинални окачвачки от релета, но сега бързам и не мога да ти дам по-конкретен линк точно на тези снимки.А и да ти кажа честно и всичко негово да разгледаш - не ще сбъркаш.Пичът е уникален и има вече писано във форума за неговият макет, тоест мнението не е само мое. Приятно разглеждане!  :good:

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 248
  • Рейтинг: 23
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:релсов път
« Отговор #64 -: 01 Февруари 2010, 15:55:47 »
Цитат на: XRISTO link=topic=190.msg34803#msg34803 date=1265009569
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=3671&sort=&page=2
Разгледай по-подробно каченото относно макета на чеха.Имаше много оригинални окачвачки от релета, но сега бързам и не мога да ти дам по-конкретен линк точно на тези снимки.А и да ти кажа честно и всичко негово да разгледаш - не ще сбъркаш.Пичът е уникален и има вече писано във форума за неговият макет, тоест мнението не е само мое. Приятно разглеждане!  :good:

Ето я (между релсите пред "къщичката"):


и отдолу - мисля че е релето, което е перпендикулярно на макета (вижда се само част от него):

« Последна редакция: 01 Февруари 2010, 15:57:41 от vlado1 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:релсов път
« Отговор #65 -: 02 Февруари 2010, 10:51:13 »
Това си е приом от "доброто старо време" когато и в българия хакахме телефонни релета (те бяха на 60 V) за изпълнителни механизми както и за ЦДП-та на макети.
Това е подобно направата на соамоделно превключване на стрелки с релета за изпълнителни механизми.
И въобще за употребата на релетата като механични изпълнителни механизми, има много в мрежата но ето ти нещо на "познат" език .
http://scaletrainsclub.com/board/viewtopic.php?f=19&t=1897&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B5
от нашите приятели в този форум.
 ;D ;D ;D

ilian

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:релсов път
« Отговор #66 -: 03 Февруари 2010, 07:33:33 »
Благодаря за помощта. В момента преглеждам един учебник п оелектротехника,че съм много бос в областта на електротехниката. Но информацията със сигурност е ми е полезна. Поздрави.

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:релсов път
« Отговор #67 -: 04 Февруари 2010, 18:11:01 »
Някой няма ли да сподели мнение за програмка с която горе-долу да може да се направи превю на макета.Програмка, която реди релсовият път и онагледява плюсовете и минусите на бъдещият макет.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:релсов път
« Отговор #68 -: 05 Февруари 2010, 10:17:49 »
Цитат на: nilfe link=topic=190.msg35178#msg35178 date=1265299861
Някой няма ли да сподели мнение за програмка с която горе-долу да може да се направи превю на макета.Програмка, която реди релсовият път и онагледява плюсовете и минусите на бъдещият макет.

Има си такава тема - отиди в "Софтуер за планиране" - там става въпрос за всичко което искаш (и питаш).софтуера го имат почти всички , но по обясними примчини се предава "на ръка".Никой няма де ти откаже.
Успех!
 ;D ;D

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re:релсов път
« Отговор #69 -: 11 Февруари 2010, 22:35:45 »
На какво разтояние в см е най-реалистично да се слагат електрическите стълбове за изграждане на контактна мрежа в НО? Въпросът не е точно по тази тема, но е безсмислено да отварям нова, а досега не съм намирал информация във форума.

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:релсов път
« Отговор #70 -: 11 Февруари 2010, 22:58:32 »
Зависи колко е дълъг фиксатора, освен това трябва да се редуват стълбове с прав и обратен фиксатор така, че самата контактна мрежа отгоре да е на "зиг-заг"  :hi:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:релсов път
« Отговор #71 -: 11 Февруари 2010, 23:26:39 »
В крива стълбовете се слагат на такова разстояние, че мрежата винаги да е над междурелсието.
В права в реалните железници е между 50 и 70 м.
За моделните нужди като че ли най-добре изглежда дължината на един дълъг пътнически вагон.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re: релсов път
« Отговор #72 -: 03 Януари 2014, 03:16:54 »
Здравейте и Честита Нова 2014-та Година!
Темата е доста стара, но прецених, че е най-уместна за въпроса ми:
Какво е разстоянието между траверсите и какви са дъжината и ширината им в Н0? Или поне 1:1, че да ги обърна в 1:87. Търсих из страницата със стандартите на MOROP, но такова инфо не успях да открия. Въпросът ми е свързан с ръчната изработката на стрелки. Подготвам файл с геометрията на стрелката, но ме не знам къде да поставя траверсите. Може би не е от особена важност, но все пак ми е интересно.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: релсов път
« Отговор #73 -: 03 Януари 2014, 09:29:35 »
Стрелки има най-различни, траверсите също са различни и размерите и разполагането им са различни. За стрелките 1:1 у нас повечето размери можеш да намериш тук. Чети до края, вкл. таблиците в приложенията.
За немските стрелки имам чертежи на 2 - 3 от тях, от хартиените списанията (във файловете приложенията с тези четежи липсват). Ако искаш мога да се опитам да ги снимам и да ти ги пратя.

Като ги правиш в Н0 най-важното е да спазваш шаблона и размерите за междурелсието - и в кръстовината, езика и т.н. (напр. по NEM), а не само мащабно да намаляваш размера. Тогава и колелото (ако е по NEM) се движи по стрелката като по истинските, а не като по масовите моделни стрелки.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re: релсов път
« Отговор #74 -: 03 Януари 2014, 20:52:06 »
Точно по NEM стандартите възнамерявам да работя. За в 1:1 въпросът ми беше конкретен само за траверсите, но както и сам предположих има различни размери. Мисля да снема размери от снимка на стрелка на Tillig и да работя по тях, или пък да използвам отношението между дължина на стрелката и брой траверси. Някакви идеи как мога да следя междурелсието и просвета при контрарелсите? Американците имат NMRA gauge, има ли нещо подобно по NEM?