Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Гара Сердика

<< < (26/33) > >>

pach:

--- Цитат на: emilchaushev link=topic=2027.msg105571#msg105571 date=1480954664 ---Ето и малко от линка от 1966. Поне личат сградите въпреки резолюцията

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

--- Край на цитат ---

На втора извадка (снимка) ясно се вижда и в черно/бяло дори
коя част от моста беше асфалтирана. Тя беше и люлеещата се
от тролейте.
Молотовките има в Н0, даже много си купихме .
ЗиЛ-ове циментовозите обаче още не са пуснали нито в Н0, нито в ТТ. Аз съм си купил само камиони за  прицепите (седлови влекачи), които ще правя за циментовозите.

ПП. Нещо много важно - подпорната стена е цяла и до сега с размерите си. Само частта около стълбата която на направиха от Лидл, някой преди години я срути и откара камъните.
"Остатъка"от стената след западната част на моста, под МВР-болница си беше толкова, колкото и сега намиращата се в парка. След нея беше пътечката по която доста стръмна се спускаше от моста до гарата като заобикаляше тази къса стена. След стената си беше
склона с горичката дето и сега си е така. Виж физическата карта на района. Склона се спускаше плавно към запад и свършваше около 50 метра преди улицата която и сега се изкачва към Пирогов. Точно по нея се изкачваха като буквално виеха на първа скорост тежко натоварените циментовози.

Над този склон минаваше улица "добруджански край" която
разделяше склона от оградата на болницата. И от запад и от изток на моста "добруджански край беше улица без настилка...що кални локви през зимата чупехме леда приз зимата като деца там!; После някъде през 1980/82 асфалтираха частта на изток, а тази на запад я затвориха с преместената ограда на болницата.
Под склона както и до стената имаше дълбоки каменни отводнителни канавки които розделяха пръста и коловоза до тях.

BoRoco:
Малко уточнение по въпроса, влаковете идваха всеки ден и локомотива спираше точно преди прелеза на улица Камен Андреев и от там започваше маневрите. По въпроса за Зиловете  аз си спомням че отначало бяха старите Татри а тях ги има в НО

pach:
Съвсем точно.
А онези Татри и ЗиЛ-ове бяха целите посивели
 от цимента и не им личаха оригиналните цветове.
За локомотива аз си спомням само БДЖ-55.
Някъде имаше сведения и да БДЖ-47 като маневрен на самата гара, но аз си спомням само парния багер...за 47-ма сигурно съм
бил малък или още само в проект . ;D

Vlado:
Ето и две снимки от Стефан Стоичков:

Едната е познатата ни снимка на гаровата сграда, но по-качествена:



А другата е на част от коловозното развитие, като в дънота й, в ляво, се вижда гаровата сграда в профил:



По-интересно обаче е, това което ми каза Стоичков във връзка с гарата като цяло, а именно, че сградата изглежда и е недовършена (поръбеното в ляво на стената й), защото всъщност визията тогава (преди 1944 г.) е била, гара Сердика да стане челна пътническа гара, като са предвиждали доизграждане на гарова сграда по подобие на Бургаската и Варненската (под формата на буква Г) и е щяло коловозите от ляво на първата снимка (дето се вижда част от товарен вагон) да завършват в нея. Също така според Стоичков гаровата сграда се е намирала в края на двата дълги коловоза, които са минавали под разрушения вече мост на бул. "Скобелев" от сегашно време (на втората снимка мост още няма) и които се виждат на втората снимка. А в дясно на сградата покрая рампата е имало и още два коловоза, явно отдавна демонтирани, защото на сателитната снимка от 1966 г. не се виждат изобщо, че и вече къщи има там.
Тоест, поне спред мен, преди да се пристъпи към моделиране на гарата, ще е много важно да се реши в коя епоха ще се пресъздава и това до голяма степен ще предопредели визията й.

pach:
"Откъс" от моста вцветове от края на криваа му част,
преди окончателните му години ( кога построиха зона-Б5?):


Тази я пропуснах... :blush2:


ПП. Зад жълто оранжевата Лада се виждат входа към страничните стълби.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия