Странно защо но този отговор беше тук, пък сега се оказа в друга тема.
Ето го отново:
цитат от pach link=topic=3764.msg75952#msg75952 date=1333604660За съжаление Тодор е абсолютно прав...

През 80-те години инж.Деянов се опитваше да я направи новия музей на транспорта.
ПРедставяте ли си как би изглеждал!?!?!?! Коловози пълни с вагони и локомотиви на
един хвърлей място от центъра на София! И хотели, заведения и т.н. наоколо.
Тълпи от туристи биха идвали да видят нашата тракция, която мнозина знаят е
абсолютен рекордьор по уникалност. Например 99% от парната тяга е строена по наши идейни
проекти и единствено за условията в нашата страна. Когато питах г-н Деянов, защо имаме
такива уникални локомотиви, той накратко казваше - " Коя друга страна има такава разнообразна
природа? - С един локомотив да се минава през Тракия и да се изкачва Вакарел!!!"
Но както сега всички виждаме (с изключение на тогава и сега управляващите

)
ако беше оставена 14-та линия (оковръстната софийска) заедно с гара Сердика,
щеше да се получи уникален транспортен възел за града и сателитните такива, като Перник.
Впрочем в началото когато е била построена, гара Сердика се е наричала "Западна гара",
което само по себе си говори за плановете на тогавашната Дирекция по железниците.
Тони, принципно това което искаш за тази оковръстна линия го правя вече трета година.
Събирам снимки, материали и т.н за всичко свързано с нея, като в началото бе именно гара Сердика.
Впрочем имам оригиналните планове на коловозните развития на гара Пионер, гара Слатина и гара Подуене,
с всички връзки и промишлени коловози около трасето м/у тях, а както се вижда
подобен ще си направим в най-скоро време и за тази гара. Но това може би ще стане някой ден
в специално нарочена тема име "14-та линия - оковръстната железопътна връзка в София - минало и настояще"...
или нещо подобно. Само да събера достатъчно материали...и време.

Но както казва Тодор - става все по-трудно да се намери каквото и да е било.
Бориславе, вярно че силозния коловоз го обсъждахме, та сега вече ще запомня...

Очаквайте продължение по темата!
