Правилно си разчел някои от нещата...
1. Да, явно завод 12 е имал втори ( наричан северен) коловоз.
На него са пристигали до последно материалите и ресурсите за производството на Балканкар. Попитах човек, (оказал се на една ръка разстояние от мен), който е работил
там до средата на 1992 г. Той твърди, че завода ( имало е към 35% работници от Виетнам) е бълвал продукция едновременно за САЩ, СССР (Русия), Япония и малки серии за Германия.
Товарели са се на двата коловоза - северен и западен. Западния
до самата реконструкция на булеварда (Борис III) е бил обслужван чрез маневра:
- С локомотива напред от гара Стан.
- Плътно до новият край на околовръстното линия.
Сега там е кръстовището до ухото на тролейбусите.
- Назад с вагоните напред, по западния коловоз.
- Пресичане на булеварда през прелеза.
- Установяване на рампата.
Западния коловоз е бил предпочитан защото
са товарели високоповдигачите на собствен ход.
Сведенията са сигурни - човека е отчитал готовата продукция,
частите по различните поръчки и изплащал заплатите на виетнамците.
Напуска през юли 1992г. Останалият персонал постепенно
са били съкратени. Към 97-ма година последните са имали да
получават заплати за година назад. Някой са си ги получили
чак след 2000г.при окончателната ликвидация на завода.
2. Там терена вече е страшно много променен.
Пробива под булеварда беше разширен до сегашните си
размери (4-6 улични платна) при реконструкцията на
околовръстната линия до сегашния бул. Гешов.
Жп.линията минаваше в един тесен ( габаритен) изкоп.
Отгоре между западния коловоз и квартала отсреща имаше саморасла горичка от акации и храсти, която беше отсечена.
3. Да обувния завод не е имал коловоз.
4. Оказва се че млекоцентрала Сердика е била по- голяма от мойте детски спомени и ДА, имала е два коловоза.
Въпросните 560.4 и 564.8 не са коти а означения на ...Чертите,
(Изобари беше в метеорологията, но съм забравил в топологията как се казваха въпросните черти), които указват височината на релефа.
Кота се означава със специален знак до числото и.
5. Освен силозите за сух цимент ( не бетон) там имаше и ГСМ,
Както и компресорна станция за обслужване на тези силози.
Трети коловоз под моста на Опълченска, НИКОГА не е имало. Живея в района вече над 50+ години.
6. Правилно разчиташ схемата, но не е лошо да прочетеш тази тема от началото до тук, защото повечето неща които ги гадаеш и разчиташ, вече сме ги изяснили и уточнили в предни постове.
Сега е мой ред да попитам - какъв е този интерес към района на гара Сердика?
Често са ни задавани въпроси и от проектантски организации във връзка с новия парк на нейно място. В момента има студентски интерес около цялата 14-та линия ( околовръстното).
Може да се окаже че сте от един колектив май...
