Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

За ламповите усилватели

<< < (3/31) > >>

luci:
:) както ти казах, няма как да чуя разликата. Външния вид не ме интересува, а и не ми е мания..
Би ли ми показал носител, от който ще плайваш значи.. щото не видях на снимките..

А спорът ние дали си заслужава до толкова цената ;) макар една система за вип кино (реално изполваща зала близко до максимума на носител възпроизвеждане) да не е никак по-ниска цена.
Не говоря в моя случай, говоря по принцип в нормално чуване... В случай че не са ти го записвали с цел да го слуша хайфист после.. и че ще пускаш реално това, което примерно комерсиално се записва от хм.. SonyMusic ..незнам дали ще ме убедиш в разликата.. А инак ако ще трябва аз да си записвам или ще имам избор само от 10 достатъчно качесвтенни записа нанещо си.. :) пак не си заслужава..

както и да е.. :) Пак опитваш се да ме смаеш с цени и красоти, и да спорим, не е необходимо ми се струва.. :) казах ти че съм впечатлен още преди спора. Но ме третираш като някое лапе което е отишло до мулти рама и си е взело 5+1 и ти се фука. :) и тук вече лекичко грешиш. Просто аз съм от другата страна.. не ми е цел да слушам нещо което н емога да чуя, докарвам си удоволтвието по друг начин.. и съм убеден че и комерсиални системки могат да ми го доставят.

Ето например най-евтината фирма за Ultra2 THX със услуги за изgраждане на дори не VIP a Home зала за 5-8 човека - klipsch. Такава зала миналия декември си направиха колеги за да прогледат постпродукции и изход от renderingFarm: http://www.klipsch.com/images/c/3100/500x500.aspx  Без Рококо-пинизите, лампите и завеските, само статик-динамичен под, стени, конструкция на стените и чупки и ребров таван и седалки на 2 нива за 8 души: 3+5. Системката дори не е внушителна по никой начин.. http://www.klipsch.com/images/c/458/500x500.aspx
Това е снимката от сайта им, изглеждат различно при тях, самите ресонансни кутии се правят според помещението и се използват части от стените за това.
Усилвателите бяха RACK от поедин усилвател пак техен от по 1000W мисля дори неса лампови, не ми се чете сега Спецификации..

Носителя е разбира се просто HardDisk райд от студиото и през RX-Z11 на Yamaha, мисля че не е повече от 6000 долара самия процессор, и отделни дакове без усилвател (8 на брой за всеки канал към стъпалата за колоните). Това + видеото няма да ми даде по различно усещане за звука (дори без картината) поне на мен, освен ако не ми е самоцел. Повярвай ми ..
(Но пък Свири неща които все пак не са записвани специално за него)
А има и VIP зали които освен стените и техниката и всичко си е за HighEnd и там освен цената, не намерих разлика лично за мен :) над това на klipsch.. (макар определено да не е евтино и то де, но ако не ти строят самото помещение... все пак е по джоба на някой маниак вместо някоя грозна кола..)

Аз в къщи съм с нещо което сигурно ще те погнуси съвсем но и то ми е предостатъчно, макар да си ми е приятно да си слушам и Цимерман и Новините ;) Събирал съм си го, сравнително скъпо е , но ми е и за работа а и целита са други :)

Ако някъде може да се чуят вашите системи, видях че имате нещо като изложения...много приятели биха искали да ги чуят.. Свирни като такова нещо се задава.. вместо да спорим за глупости .. :)

е виж колко изписах.. :)

widowmaker:
Носителя обикновено е подобен на тоя:



+ лампов RIAA предусилвател за грамофона.
Предвид, че доста компании произвеждат винил в момента и цената му е колкото на CD,
проблема е точно никакъв.

Или ако се ползва цифров носител, то обикновено това е отделен CD транспорт + лампов DAC.
Забрави  за всякакви дивотии с повече от две колони, добрата система дава обем,
т.е. 3Д на звука дори и с 2 колони - лява и дясна, т.е. чуват се звуци в дълбочина, както и извън периметъра на двете колони.
Фактически ако слушаш класика и колоните ти са на 3м една от друга, оркестъра няма да е само 3м широк, ще си е нормално широк,
нормално дълбок и нормално висок, т.е. като затвориш очи ще можеш безпроблемно да локализираш всеки един инструмент в залата,
където е правен записа.

Тези неща могат да се чуят в бг, не са само теория, просто са къстъм мейд и не можеш да идеш в аудио магазин и да ги чуеш или да ги купиш от там.

luci:

--- Цитат на: widowmaker link=topic=2289.msg37114#msg37114 date=1267348661 ---Носителя обикновено е подобен на тоя:

+ лампов RIAA предусилвател за грамофона.
Предвид, че доста компании произвеждат винил в момента и цената му е колкото на CD,
проблема е точно никакъв.

Или ако се ползва цифров носител, то обикновено това е отделен CD транспорт + лампов DAC.
Забрави  за всякакви дивотии с повече от две колони, добрата система дава обем,
т.е. 3Д на звука дори и с 2 колони - лява и дясна, т.е. чуват се звуци в дълбочина, както и извън периметъра на двете колони.
Фактически ако слушаш класика и колоните ти са на 3м една от друга, оркестъра няма да е само 3м широк, ще си е нормално широк,
нормално дълбок и нормално висок, т.е. като затвориш очи ще можеш безпроблемно да локализираш всеки един инструмент в залата,
където е правен записа.

Тези неща могат да се чуят в бг, не са само теория, просто са къстъм мейд и не можеш да идеш в аудио магазин и да ги чуеш или да ги купиш от там.

--- Край на цитат ---

Така, и сега въпроса ми е точно следния: ако се занимаваш със самият запис, студиен мастер/ремастеринг и накрая дистрибуция за самия носител, и системите зад тях, и ако в повечето случаи вече така или иначе са цифрово-хибридни, лампи и управление за тях (и прекрасния върховен винил дето е толкова ненадминат).. дали пък няма да се окаже е и възпроизвеждането накрая не е чак такава аналогова фикция ако пък имаме някаква представа от този процес преди възпроизводството..
Нещата с които не съм съгласен е максимизирането и отделянето на някакво Висше лампово качество.. за което от последните 5 години вече съм склонен да не се съглася..

Както беше намекнато за Цифровата и аналогова Фото. И съвсем ще ми свърши работа примера.. :) Оки, снимаш с лентова Mamiya, и имаш сташен негатив.. и какво правиш с него после .. реално или трябва да го сканираш(дигитализираш) или да го отпечаташ.. това което печелиш реално е контраст, и гранулация която ти дава да правиш после каквото си искаш в която искаш резолюция или материал.. Ами вече получаваш това и с дигитални състеми.. въпреки че все още са в пъти по ниски като скорости, като чувствителност и тн .. Тоест ако е само з алично ползване в къщи на стената - черно бял плакат които е аналовово отпечатан (някак) :) оки .. ама всеки дръг вариянт реално прави безсмислена мамията - и ето защо Mamiya жецхе са цифрови..

Твърдя че така е и с аудиото от поне 5 години.. Просто защото не можеш да затвориш кръга.. производство - възпроизводство.. Знам тезата с пукащия естествен винил и усещанията от до 80-те години.. но за мен тва е самоцел ..

widowmaker:
Не опира до пукането на винила, а до дълбочината и пространствеността на звуковата картина.
Дефиницията (комерсиалната) за Висше лампово ощество няма нищо общо с реалните неща,
които обаче са извън комерсиализма на пазара - т.е. има генерална разлика в концепциите на
произвежданата лампова техника от компаниите и така наречения къстъм мейд.
По отношение на източниците... ами не случайно компании като Ческе рекърдс, използващи аналогов начин за запис се славят
 с най добро качество= и техните записи се ползват като еталон за тестване на аудио системи.
Не ме разбирай погрешно, можеш да получиш много добро качество, близко до винила и от CD,
но не и от фабрично такова, колкото и пари да струва.
Комбинацията добър транспорт и лампов DAC е най добрата за възпроизвеждане на компакт дискове.
Ти обаче си програмист и няма как да го проумееш това, иска се и малко чисто арт въображение за това.
Вие, програмистите го нямате :)
Все пак като се прибера в бг можем да организираме слушане на еднотактов лампов усилвател,
лампов ДАК, както и рупорни ОТ с широколентови говорители.
Иначе просто си чешем езиците.
И още нещо - аз конструирам такава техника, не съм обикновен ползвател и да говоря някакви си там неща, дето съм ги прочел в нета.

G_GROZ:

--- Цитат на: luci link=topic=2289.msg37115#msg37115 date=1267349964 ---
--- Цитат на: widowmaker link=topic=2289.msg37114#msg37114 date=1267348661 ---Носителя обикновено е подобен на тоя:

+ лампов RIAA предусилвател за грамофона.
Предвид, че доста компании произвеждат винил в момента и цената му е колкото на CD,
проблема е точно никакъв.

Или ако се ползва цифров носител, то обикновено това е отделен CD транспорт + лампов DAC.
Забрави  за всякакви дивотии с повече от две колони, добрата система дава обем,
т.е. 3Д на звука дори и с 2 колони - лява и дясна, т.е. чуват се звуци в дълбочина, както и извън периметъра на двете колони.
Фактически ако слушаш класика и колоните ти са на 3м една от друга, оркестъра няма да е само 3м широк, ще си е нормално широк,
нормално дълбок и нормално висок, т.е. като затвориш очи ще можеш безпроблемно да локализираш всеки един инструмент в залата,
където е правен записа.

Тези неща могат да се чуят в бг, не са само теория, просто са къстъм мейд и не можеш да идеш в аудио магазин и да ги чуеш или да ги купиш от там.

--- Край на цитат ---

Така, и сега въпроса ми е точно следния: ако се занимаваш със самият запис, студиен мастер/ремастеринг и накрая дистрибуция за самия носител, и системите зад тях, и ако в повечето случаи вече така или иначе са цифрово-хибридни, лампи и управление за тях (и прекрасния върховен винил дето е толкова ненадминат).. дали пък няма да се окаже е и възпроизвеждането накрая не е чак такава аналогова фикция ако пък имаме някаква представа от този процес преди възпроизводството..
Нещата с които не съм съгласен е максимизирането и отделянето на някакво Висше лампово качество.. за което от последните 5 години вече съм склонен да не се съглася..

Както беше намекнато за Цифровата и аналогова Фото. И съвсем ще ми свърши работа примера.. :) Оки, снимаш с лентова Mamiya, и имаш сташен негатив.. и какво правиш с него после .. реално или трябва да го сканираш(дигитализираш) или да го отпечаташ.. това което печелиш реално е контраст, и гранулация която ти дава да правиш после каквото си искаш в която искаш резолюция или материал.. Ами вече получаваш това и с дигитални състеми.. въпреки че все още са в пъти по ниски като скорости, като чувствителност и тн .. Тоест ако е само з алично ползване в къщи на стената - черно бял плакат които е аналовово отпечатан (някак) :) оки .. ама всеки дръг вариянт реално прави безсмислена мамията - и ето защо Mamiya жецхе са цифрови..

Твърдя че така е и с аудиото от поне 5 години.. Просто защото не можеш да затвориш кръга.. производство - възпроизводство.. Знам тезата с пукащия естествен винил и усещанията от до 80-те години.. но за мен тва е самоцел ..

--- Край на цитат ---
Приятелю Луци, не се обиждай, но нищо не разбираш от фотография. Ясно е че снимката за теб е само един файл. Ти, както и много други, ви интересува само потребителската страна на въпроса. И дума да няма, че по отношение на потребителски качества цифровите технологии са на светлинни години от аналоговите. Не могат да стигнат само едно - качеството на изображението, респективно на звука. Като качество не значи пиксели, мегабайти, формати и други разни компютърни показатели, а както се изрази колегата, пълнота на звука богатство на картината, детайлност, пространственост и всичко което определя качеството на една снимка или звук. И понеже не мога, сигурно да водя убедително такъв спор, ти предлагам да попиташ твоите приятели кинаджиите, защо скъпите филми и клипове се снимат като оригинал на филмова лента т. е. по класическата фотографска технология. 

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия