Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

За ламповите усилватели

<< < (21/31) > >>

widowmaker:

--- Цитат на: Mixy link=topic=2289.msg94423#msg94423 date=1396600995 ---Пак почвам отзад напред.

Има да чакаш. Всички вече разбраха, че съм аматьор, а и сам казах, че техниката ми не може да мери Hi-Fi аудио. Между другото, ти кога последно си калибрира измервателнатга апаратура и къде? Имаш ли сертификат? Сигурен ли си въобще какво мериш и колко е вярно? Неща, като стареене на компонентите и промяна в характеристиките на измервателната апаратура дали те вълнуват? Щото аз моята я пращам до Дания за калибриране при едни пичове от Brüel & Kjær, ама това не е от значение, щото и те са едни смешници, не си е работа...

--- Край на цитат ---

Дай да видим това, което калибрираш де!!!
Щото иначе всичко е мижи да те лажем или нещо ала "Драги ми Смехурко"
Техниката минава на калибрации веднъж на 2 години, моята ходи последно заедно с фирмената в Швейцария
(до преди няколко дни все още имахме офис в Цюрих, затвориха го на 31.03)
Няма да влизам в безмислени анализи и коментари, докато не покажеш калибрираната от Brüel & Kjær измервателна техника.
И не фирмената, а твоята лична, щото ако е за фирмена, мога да извадя  Tektronix DSA71254, но не мога да разполагам на 100% с него.
Даже ти оферирам да си размених техниките за 2 седмици примерно, за да я няма оная ситуация с чуждата пита и помена.
Щото иначе на приказки мога да изкарам, че имам и ускорител на елементарни частици, по голям от тоя в Церн,
а в един момент да се окаже, че било обикновен надувен пояс, останал от последното летуване на море...
И вземи напиши нещо по различно от това, което си задъвкал от няколко поста насам, на хората им доскуча.
Но... иначе си пиши де, не ми пречиш.

widowmaker:

--- Цитат на: Best Ripper link=topic=2289.msg94426#msg94426 date=1396602105 ---Следя темата с голяма доза забавление, нищо повече. Все пак у мен назря едно питане:
Навремето всички звукозаписни студия ползваха едни 16-пистови магнетофони с едни спец. ленти - 2 пръста широки. Както може да се очаква, всички си беше чисто аналогово, барабар с всякаквите ефекти, миксове, микстурки и прочие обработки на записания звук. Та въпросите ми са следните:
1. Има ли все още такива аналогови техники в едно съвременно студио? Не е ли вече всичко цифрово /естествено, че и без ленти/?
2. Не се ли записва вече всичко направо цифрово /дори ако все още някой припада по ленти/, за да може после много по-лесно да се обработва с компютър във всяко едно отношение?
3. При т.нар. "регенерирани" на стари записи, записани от преди 40-50-70-100 г. не се ли ползва цифрова технология? Съответно не се ли "обръща" целия "чист, оригинален, аналогов сигнал" в цифров, за да се обработи?
4. Всеки съвсем леко запознат с електрониката е ясно, че има едни модули, наречени АЦП и ЦАП /аналогово-цифров преобразувател и цифрово-аналогов преобразувател/, при които ВИНАГИ има загуби и разлики между входа и изхода. Как лампите се справят с компенсиране на тия преобразувания? Или при ламБите не се налага това???
5. За да няма загуби и всичко да е супер точно и вярно, как лампата възпроизвежда цифрово записан звуков сигнал?

--- Край на цитат ---

Венци, все още има аналогови техники, но използването им е сведено до минимум.
Да, има загуби, тъй като броят на разредите и 1честотата на семплиране не са безкрайни и няма как
да предадеш цифрово на 100% аналоговия звук. Това няма как да се избегне или да се компенсира,
заради това има своеобразен бум и връщане на винила като звуконосител в последните години.
На лампите не им се налага да се справят с цифров звук освен на тия, които са след токовите конвертори в ламповите ЦАП-ове.
(визирам цифрова част на полупроводници и аналогова част на лампи, а не, че всичко в тоя ЦАП е лампово).
А не им се налага, защото сигналът вече е аналогов (на изхода на ЦАП-а). Иначе ЦАП-овете с лампови изходи са най добрите
заради ултра линейността на триодите, там няма съгласуващи трансформатори (които са трън в очите и ушите на Измервателя),
а реално в схемата има един триод, два резистора и прехвърлящ кондензатор в изхода.
Предвид много по малкото генерирани хармоници като спектър и като ниво - реален пример е при ограничаване на сигнала (клипиране),
лампите нямат проблем да работят с не дотам добре фитрирани цифрови сигнали, тъй като не са склонни да довнасят
невъобразимо количество "мармалад", който не пръсъства оригинално в звуковата картина, нещо, характерно за полупроводниците.
Дефакто какво означава това? Ами запис, който е чисто аналогов и е на порядъчна възраст, след като е бил "цифровизиран"
става практически неслушаем през полупроводников усилвател точно заради този им принос в общата звукова картина,
докато на лампова техника звучи прилично добре. Точно заради това се налага ремастериране, с цел да се извадят полезните неща
от въпросния "мармалад".

pach:

--- Цитат на: widowmaker link=topic=2289.msg94435#msg94435 date=1396608181 ---...
А не им се налага, защото сигналът вече е аналогов (на изхода на ЦАП-а). Иначе ЦАП-овете с лампови изходи са най добрите
заради ултра линейността на триодите, там няма съгласуващи трансформатори (които са трън в очите и ушите на Измервателя),
а реално в схемата има един триод, два резистора и прехвърлящ кондензатор в изхода.

--- Край на цитат ---

И аз това казах де...
А при Микси, няма моя, няма фирмена апаратура - фирмата си негова и апаратурат също, струва ми се!!!
 :yes: :lol: &bgflag

Mixy:
Е не, предавам се, не издържам вече. От смях едвам уцелвам клавишите  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Виж моля те пак, в твоя пост, дето ме цитираш, на втория ред, второто изречение, какво съм писал. Моля те!

Сега за системата.


--- Цитат ---Няма да влизам в безмислени анализи и коментари, докато не покажеш калибрираната от Brüel & Kjær измервателна техника.
--- Край на цитат ---

Ето:



The cs20 measuring system has been developed for measuring the performance of audiometric equipment. It comes as a complete portable system neatly arranged in a carrying case ready to use with a thorough product manual.

Сори, ама не съм в офиса и не намерих по-читава снимка в нета. Другата седмица ще гледам да ти сканирам и сертификата, стига да не забравя. Ако това ще те направи щастлив или пък ще докаже, че лампите са още по-добри от това да са върха (признах го вече няколко пъти).


--- Цитат ---И не фирмената, а твоята лична
--- Край на цитат ---

Ами ако фирмата ми е лична?!


--- Цитат ---И вземи напиши нещо по различно от това, което си задъвкал от няколко поста насам, на хората им доскуча.
Но... иначе си пиши де, не ми пречиш.
--- Край на цитат ---

Еми аз вече в няколко поста пиша, че лампите са върха, не знам вече и аз какво да напиша...  :mda:  Може би нещо за кабелите, а? Специалните аудиофилски кабели за връзка с озвучителните тела (с маркирана посока от усилвателя към колоните) и специалните захранващи кабели например. Какво мислиш за тях? Подобряват ли видимо (чуваемо, де) звука на и без това перфектните лампи?

widowmaker:
Лично мога да ти докажа (освен ако не си глух) как солид кор сребро свири безобразно зле
ако е вързано наобратно на посоката на изтегляне на телта. Всъщност то и глух да си ще го чуеш...
Така, че това с посоката е нещо, което въпреки физиката съществува.
Ето ти един сайт, който показва какво правят едни хора, по скоро един човек,
с който работихме заедно преди да почна да се занимавам със силова електроника и инвертори от по 1МВат нагоре.
Вярвам, че след като си навътре в материята познаваш човека и това, което прави.
http://www.etheraudio.net/
Ако все пак не го познаваш, мога да ти уредя слушане на ей тая система:


Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия