Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макет на Caprycorn

<< < (6/60) > >>

n_sirakov:
Наистина е много оригинално.

Сaprycorn:
Сега, след като основата на макета е положена, направих няколко проекта за развитието на релсовия път. По-точно проектът е един, с четири варианта, като всеки от вариантите има своите плюсове и минуси.

Вариант 1 "Fleischmann с малък обръщател"
При този вариант коловозите на гарата са с дължина 220 см за главния, съответно 180 см и 140 см за отклонителните, 100 см и 80 см за челните. Всички криви са с радиус 647 мм, и целият проект се побира свободно върху сега съществуващите основи! Основният недостатък е, че обръщателят поема локомотиви само до 183 мм крайно междуосие, т.е. най-големият локомотив, който може да се обърне е BR 56! Другият недостатък са 18 градусовите стрелки (в т.ч. английските и тройната)


Вариант 2 "ROCO R6"
При този вариант в системата е включен обръщателят на РОКО, който поема почти всички парни локомотиви (с изключение на най-дългите като BR 05, BR 06, BR 45...), стрелките вече са на 15 градуса, но за съжаление тук радиуса на кривите пада на 604,4 мм!
Намалява и дължината на проходните коловози съответно на 210 см за главния , 164 см и 120 см за отклонителните.
Характерно за този вариант е, че почти всичко е разположено "на ръба", т.е. използва се пространството до последния милиметър.


Вариант 3 "Fleischmann с голям обръщател"
Идентичен с вариант 1, но тук обръщателят с депото са изнесени върху подвижния плот срещу прозореца. Неудобството на този проект е, че трябва да се изработи нов плот с размери значително по големи от сегашния (около 140 х 50 см). Тези размери правят плота неудобен за преместване, особено при наличието на монтирани върху него обръщател и депо.


Вариант 4 "ROCO R9/10"
Тук просто гледам, и не вярвам на очите си, възможно ли е на моите тесни шкафове да се впишат криви с радиус 826 мм и 888 мм?!?!???? Според картинката излиза, че може, но за сметка на третият проходен коловоз, който отпада. Тук има същият недостатък както при вариант 3 относно обръщателя върху подвижния плот, но с тази разлика, че тук този плот ще бъде с ширина около 36 см.


И така колеги, споделете Вашите мнения за всеки един от вариантите.

G_GROZ:
Най-добре е варианта с големите радиуси. Коловозното развитие обаче е доста скромно и приемното здание ще е настрани, изобщо малко кофти. Не знам дали на мен така ми се струва, ама кривата стрелка влиза под някакъв неестествен ъгъл в коловозите. Провери го, може и да е зрителна измама, но така изглежда. Малък обръщател не си струва изобщо да предвиждаш. Абе поработи още, поне имаш време :hi:

Adrian:


гласувам за 3  :good:

nilfe:
Определено 3 е твоя вариант. На мен най-ми допада 3. С малка доработка и става идеален. Трябва ти още един обслужващ коловоз.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия