Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout
Макет на Caprycorn
eurostar:
Toва са 2,40 метра. Такива перони съм виждал на много места та даже и по-тесни. Единствено няма да имаш място за подлези/надлези и ще трябва да им правиш дървени пътеки между коловозите.
nilfe:
Аухаген предлагат направи си сам перон, т.е. колкото широк искаш, толкова да си го направиш:
http://auhagen.de/inhalt/cms/front_content.php?idcat=82&idart=96&xtc_catid=5&xtc_pid=15439
http://auhagen.de/inhalt/cms/front_content.php?idcat=82&idart=96&xtc_catid=5&xtc_pid=15440
Първият е за прави участъци, а вторият е за криви.
Mixy:
Вътрешните перони на гара Захарна Фабрика са широки по 3 плочки:
Това е малко повече от метър. А пък на Волуяк, перонът няма и метър ширина:
:)
Сaprycorn:
Е, чак пък толкова тесни перони не са за пътническа гара. Мисля си за нещо от този сорт:
(Перона с електрокара)
Сaprycorn:
--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=2315.msg39560#msg39560 date=1271287610 ---Сега, след като основата на макета е положена, направих няколко проекта за развитието на релсовия път. По-точно проектът е един, с четири варианта, като всеки от вариантите има своите плюсове и минуси.
Вариант 1 "Fleischmann с малък обръщател"
При този вариант коловозите на гарата са с дължина 220 см за главния, съответно 180 см и 140 см за отклонителните, 100 см и 80 см за челните. Всички криви са с радиус 647 мм, и целият проект се побира свободно върху сега съществуващите основи! Основният недостатък е, че обръщателят поема локомотиви само до 183 мм крайно междуосие, т.е. най-големият локомотив, който може да се обърне е BR 56! Другият недостатък са 18 градусовите стрелки (в т.ч. английските и тройната)
(Image removed from quote.)
Вариант 2 "ROCO R6"
При този вариант в системата е включен обръщателят на РОКО, който поема почти всички парни локомотиви (с изключение на най-дългите като BR 05, BR 06, BR 45...), стрелките вече са на 15 градуса, но за съжаление тук радиуса на кривите пада на 604,4 мм!
Намалява и дължината на проходните коловози съответно на 210 см за главния , 164 см и 120 см за отклонителните.
Характерно за този вариант е, че почти всичко е разположено "на ръба", т.е. използва се пространството до последния милиметър.
(Image removed from quote.)
Вариант 3 "Fleischmann с голям обръщател"
Идентичен с вариант 1, но тук обръщателят с депото са изнесени върху подвижния плот срещу прозореца. Неудобството на този проект е, че трябва да се изработи нов плот с размери значително по големи от сегашния (около 140 х 50 см). Тези размери правят плота неудобен за преместване, особено при наличието на монтирани върху него обръщател и депо.
(Image removed from quote.)
Вариант 4 "ROCO R9/10"
Тук просто гледам, и не вярвам на очите си, възможно ли е на моите тесни шкафове да се впишат криви с радиус 826 мм и 888 мм?!?!???? Според картинката излиза, че може, но за сметка на третият проходен коловоз, който отпада. Тук има същият недостатък както при вариант 3 относно обръщателя върху подвижния плот, но с тази разлика, че тук този плот ще бъде с ширина около 36 см.
(Image removed from quote.)
И така колеги, споделете Вашите мнения за всеки един от вариантите.
--- Край на цитат ---
Тъй като всички варианти имаха своите слаби страни, продължих да търся оптималното решение. И така се стигна до вариант Fleischmann 5.
Тук всички коловози са удължени чувствително (2 по 210 см, един 190 см, челните са 100 см и 80 см.), обръщателят е 310мм. и е монтиран върху "твърда" основа. Локомотивното депо е само с една клетка, но има коловоз с пясъчник, въглищарник и воден кран. В източният край е загатнато вагонно депо. Всички криви са с радиус 647 мм (само няколко броя са с радиус 788 мм)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия