Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Относно качеството на Marklin
XRISTO:
--- Цитат на: Best Ripper link=topic=2362.msg38889#msg38889 date=1270231074 ---Дали струва или не струва Мерклин /или която и да е фирма/, работата опира до това какво търсиш в хобито... Ако целта на моделистът е да си купува скъпи модели само заради ги разглежда с лупа, бинокъл или микроскоп и да му стоят по стената като в салон за луксозни коли - да, тогава Мерклин няма да му хареса. :pleasantry:
--- Край на цитат ---
Да!...ама не...Защото Марклин хич не са евтини и точно затова и не ме кефят.Хем скъпи - хем не са кой-знае какво.И не се опитвам да те ангажирам с моето мнение.То си е изцяло мое.Колкото до стендовите модели - нямам нищо общо с колекционерството.Моите неща са все стари и не особено ценни за колекционерите. :hi:
IKAR:
Представете си студент-ж.п. моделист, който изключително трудно, само от закуски, се опитва да си скатае парички и да си купи нещо стойностно за хобито поне един път в годината. И е решил, че вместо да взема недетайлни хоби версии-играчки, ще си купи едно нещо, колкото за момента има възможност, но ако ще е гарга, да е рошава. Та така, доста по-опитни хобисти му казват, че Мерклин е "мерцедесът" на моделите, гордост, престиж и прочие. Той респективно решава да си вземе нещо от Мерклин. И като дойде това "велико" нещо, на новия собственик му идва да зареве от разочарование още повече, че половин година почти е гладувал, докато събере парите. Точно това нещо ми се случи на мен преди няколко години, слава Богу че вече е в историята. Но като си спомням, че дадох 120 лева за четириосен пътнически вагон в HO, изработен от тенекия с изрисувани, нерелефни детайли и сега ми иде да.....Излишно е да казвам, че въпросното подобие на модел директно замина в кофата за боклук...Ясен много ясно каза, че именно детайлите са това, което отличават моделите от детските играчки...
Колкото до мащаб 1 - да, наистина е впечатляващ, дори си мисля някога, когато имам повече възможности, да си взема туй-онуй и в него. Нали сега имам едно друго чудо в мащаб II, което направо, ама направо избива рибата. Но в никакъв случай Мерклин - има още поне 10 фирми, като например Kiss Modellbau, LGB и др., които за същите, че и за по-малко мангизи предлагат къде-къде по-добри модели в по-едрите мащаби, в това число и месингови!
Но далеч съм от мисълта да казвам, че и другите фирми не правят "цигании" особено напоследък. Пример - повечето по-стари модели локомотиви на Роко имат фигурка на машинист в кабината, ама най-новото производство - трънки. Колко ще спестят от едно човече бе да им се не види?
Best Ripper:
IKAR, явно не можеш да разбереш, че СКЪПИТЕ модели не са за всеки хобист. Не са за бедни студенти, ученици с 1 лв. за закуска и т.н. В случая не визирам само Мерклин, а и всички други фирми, които наблягат и разчитат преди всичко на БОГАТИЯ и ВЪЗРАСТЕН купувач! За децата /за зарибявка/ са по-евтините и достъпни неща - старо правило е... Ти искаш за 500 лева да си купиш Москвич с характеристиките на Ферари! Е не става! Всяко нещо си има цената... Изобщо не смятам, че моделите на Kiss са супер по-качествени и евтини от нещата на Мерклин, особено пък металните модели! Или ще се опиташ да кажеш, че е така - че металните модели на Kiss са в пъти по-евтини от пластмасовите ли? Хайде стига бабини приказки! Да не говорим, че сам си противоречиш - в една тема каза, че било безумие да се купува ESU централа за 900 лева, по-добре РОКО, въпреки че е дърво! А същевременно май си готов с лека ръка да хвърлиш 300-400 евро за един-единствен локомотив, щото бил върхът на изпълнението! Не мога да те разбера, честно казано... :no:
IKAR:
А откъде си сигурен, че ESU-то не е дърво? Що се отнася до мен, трудно ще ме зарибят с "по-евтините" и "достъпни" неща. Аз самият съм достатъчно възрастен, та като имам по-нататък син може да му купя да си играе.....Circus Mondolino или нещо от сорта от продуктовата гама на Мерклин. Конкретно тия абсолютно нищо не предлагат за такива като мене. Като че ли не съм им виждал на живо "стоката". В добавка вече всичко се произвежда от Чун Чан Чин в Китай за жълти стотинки. Ами да, ще искам, 500 лева не са лев и два, че да ги дам за някаква пълна излагация. Качеството не коментирам, но Kiss изглежда къде-къде по-добре за тия четирицифрени суми. LGB тоже. И да, ще хвърля 300-400 евро за локомотив, но преди това ще се уверя, че ги давам за нещо наистина което си заслужава, а не за боклуци, дегизирани под знака на уж реномирани фирми.
widowmaker:
--- Цитат на: XRISTO link=topic=2362.msg38891#msg38891 date=1270233482 ---Да!...ама не...Защото Марклин хич не са евтини и точно затова и не ме кефят.Хем скъпи - хем не са кой-знае какво.И не се опитвам да те ангажирам с моето мнение.То си е изцяло мое.Колкото до стендовите модели - нямам нищо общо с колекционерството.Моите неща са все стари и не особено ценни за колекционерите. :hi:
--- Край на цитат ---
Аз имам 3 локомотива на Трикс и мога да те "светна" що са толкова скъпи:
Задвижването е поне класа над останалите "конвейърни" фирми, двигателните колела са с бронзови лагери и предавките са метални.
Моторите за безколекторни (с малки изключения), рамата и котела (понеже имам парни локомотиви) обикновено са метални.
Боята (по металните части) на Роко пада ако чукнеш дори леко някъде модела, тая на Трикс не.
Качеството на изработка е много добро, за това модели като 22503 S10 на кайзер Вилхелм дори 12 години след спирането на модела, държи цена и не се продава под 200Е.
Има и други предимства, има и евтини и добри неща, детайлността малко отстъпва на фирми като Флайшман и Роко, но това не е чак толкова фрапираща разлика.
Все пак достатъчно е човек да пипне техен локомотив като BR 18.3 примерно, за да разбере,
че нещата просто са далеч от масовото производство и максимално се приближават до ранга на ръчно изработен модел като този 23 001 на Трикс от 2001 г, струващ 1600Е,
който се продава съответно със сертификат, специално дървено сандъче от някаква екзотична дървесина и чифт бели ръкавици.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия