Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (48/151) > >>

Сaprycorn:
НАШИТЕ 08 от първата доставка са ПРОТОТИП на баварската CV (17.3). От тук идват и разликите със 17.3, докато другите 08 са абсолютно еднакви с 38.0
 Няколко думи и за серия 08 в БДЖ.
 Това са първите локомотиви с две свободни колооси в БДЖ, първите с маШина система ВУЛФ КОМПАУНД (4 цилиндъра), първите с пароразпределителен механизъм система ХОЙЗИНГЕР и първите с четириосен тендер!
 Няколко години по късно системата ВУЛФ КОМПАУНД навлиза масово в БДЖ със появата на новите тогава серии 700, 800 и 900 (от 1936 година съответно 27.00, 17.00, 19.00)

pach:

--- Цитат на: pach link=topic=237.msg13750#msg13750 date=1227709314 ---През 1904 г има нов локомотив за баварските железници който е с означение Р3/5N .Серията се е състояла от общо 48 бройки.От тази серия през 1905г. България е внесла 12 локомотива (№№9 до 20).
В следствие преномерацията в Германия тамошните тават DR-38. 0
Не си спомням в книгите на Деянов дали чертежа е на точно този модел...


--- Край на цитат ---

Това е дословно от книгата на Деянов...(нищо че Сандо ме праща да я чета - тя си седи пред мен и компа...) така че още ще издирвам някаква информация .Аз за това се ровя из мрежата тая седмица - опитвам се да събера що годе някаква начално инфо по въпроса.Добре че са немските, полски и чешки сайтове , че ние останалите само си плямпаме общи приказки , а хората архиви събират за да си знаят историята . Деянов шапка му свалям , че за толкова години не е загубил вярата да стане и в България така...

Сaprycorn:
Не знаех, че Micro-metakit произвежда 17.3, това беШе много приятна изненада. А втория модел 17.3 на коя фирма е?

zazo:
И двете снимки са на Micro-metakit, само за тях можах да намеря инфо че са го правили в HO, края на 90-те. Имало го е и в баварски вариант.
В N го правят/правили някаква компания Finescale München. Ей сега в темата с полезните линкове ще една доста пълна база за моделите на немските парни машини.

CaLLlo:
BR 38.0 (bay. P 3/5 N) = БДЖ 08 - втория вариант



Тоя е по-хубавият от двата,
че на оня цилиндрите му чак в средата!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия