Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (56/151) > >>

Coltrane:
Повече от Ясен, благодаря. Надявам се да се видим "тет а тет" и да си поговорим на тази тема. Сега един въпрос, защо при ускорение парният локомотив изхвърля дим с такава сила и звук, има ли вентилатор за разгаряне на огъня и от каде черпи въздух за горенето ?
За какво служи димната камера?












Сaprycorn:
Колко дим изхвърля и какъв звук издава зависи от ПЪЛНЕНЕТО в цилиндрите.
Когато парата извърШи работния си цикъл, тя излиза от цилиндрите през един отвор наречен КОНУС. КОНУСЪТ се намира в димната камера точно под комина. Когато парата излиза от конуса през комина, тя създава противоналягане. Това противоналягане "засмуква" огъня през димагарните тръби, така се форсира горенето. Когато локомотива е спрял или се движи по инерция, тогава се задейства СИФОНА. СИФОНЪТ вкарва прясна или работила пара в КОНУСА и така системата е задействана :)

Coltrane:
Това е валидно за Цвилинг, Дрилинг и Компаунд системи? Всъщнос това подналягане ИЗХВЪРЛЯ димът с такава сила,- отработената пара разгаря огъня? А при локомотивите с кондензационен тедер?

Сaprycorn:
Това важи за всички системи. Отработената пара, излизайки през комина, създава противоналягане в димната камера. Противоналягането засмуква огъня през димогарните тръби.
 Идеята на кондензтендера е следната: През комина излиза голямо количество работила пара, част от тази пара се улавя и по една тръба отива в горната част на тендера. Там има вентилатори, които превръШтат кондензата във вода.

Coltrane:
Благодаря, беше много лаконичен и точен. Мисля , че има още много неща, за които да те попитам, свързани с парната мащина, механиката на кулисното движение, разпределението на парата, защитите на котела, пясъчните бункери рамата и изместването на колоосите в крива.
Виж музик. поздрав! 8)

 

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия