Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (55/151) > >>

Coltrane:
А какво ще кажете да не "зацапваме" с тъпотии иначе интересната тема, а?

Сaprycorn:

--- Цитат на: Smile link=topic=237.msg15952#msg15952 date=1230561612 ---Впрочем, моделът на Стефан Деянов на 46.01 в НО изглежда много сполучлив. Някой знае ли как е бил направен?

--- Край на цитат ---
Стефан Деянов изработва моделите си от месинг изключително точно и прецизно в 1:20. Моделите му в НО са по стари, 46.01 съм го виждал на живо през 1993 година. Спомням си,че имаШе много оригинално реШение за предната едноосна талига-състоеШе се от две полуоски.

pach:

--- Цитат на: caprycorn link=topic=237.msg15948#msg15948 date=1230555668 ---Мисля си, дали Димитър Деянов не е "изхитрувал" за това, че Вапцаров е бил огняр на 46.03??? Как иначе би могъл да убеди тогаваШната управа на железниците, че този локомотив трябва да бъде запазен ;)

--- Край на цитат ---
Близката ни история знае и други подобни изхитрувания , и не само от инж.Деянов , но и от Стефан Стоичков и още някой...истински родолюбци , които подменяйки някой технически подробности в данните на даден локомотив или серия , са успели да убедят в по-стари и не толкова (включително и в днешни дни) стари  времена , отговорни хора , за да оцелеят дадени екземпляри в тази скапана държава ...
Правено е не за лична изгода (истинските историй никой от хората не са ги крили , но по обясними причини се казват само в разговори - но не се и пишат , черно на бяло) , а единствено в полза на страната ни !!!
Нали не трябва да ви обяснявам техническите подробности (не че ги знам наизуст) , или пък разликата между държава и страна!?!?!?!
 ;) ;) ;) :)

Coltrane:
Пламен е много прав, относно "ЛИРИЧЕСКОТО ОТКЛОНЕНИЕ" в темата! Аз, обаче, бих искал да попитам Ясен, дали е запознат с някой подробности относно конструкцията и начина на функциониране на парните локомотиви. Как се използват инжекторите , шибър уравнителите, кондензоуловителите, с едно изречение: какъв е принципът на действие и управление на парния локомотив?

Сaprycorn:
С едно изречение няма да стане ясно, сигурно Ште има много въпроси, но Ште опитам най кратко да обясня:
Най важните елементи при парния локомотив са КОТЕЛЪТ, КОЛАТА и ПАРНАТА МАШИНА (цилиндри и пароразпределение)
 КОТЕЛЪТ има три части: стояШт котел (където е пеШтта), надлъжен котел (където са димогарните тръби) и димна камера. Котелът произвежда парата.
 Произведената в котела пара, постъпва в ШИБЪРИТЕ (пароразпределителите). От Шибърите зависи в коя посока Ште се движи локомотива (напред или назад) и колко пара Ште постъпва в цилиндрите ( ПЪЛНЕНЕ). От пълненето зависи скоростта и моШтността на локомотива. От Шибърите парата постъпва в парните цилиндри, тук тя действа върху БУТАЛАТА (ПАРАТА ДЕЙСТВА И ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ НА БУТАЛОТО). Буталото извърШва възвратно-постъпателно движение, което се предава на буталния стержен от него на кръстоглава. ШАТУНЪТ (мотовилката) превръШта възвратно постъпателното движение в кръгово. Единият му край е свързан с кръстоглава, а другият с КРИВОШИПА на ведуШтата колоос. ВедуШтата колоос, посредством сцепните Штанги задвижва останалите двигателни колооси.
 Това е съвсем накратко. А сега на конкретните въпроси на Smile: ИНЖЕКТОРИТЕ служат за вкарване на водата от тендера в котела, при това я подгряват предварително до около 90 градуса, за да не спада налягането в котела. Има инжектори за прясна и за отработила пара. Парата, която влиза в инжектора "увлича" със себе си водата от тендера и постъпва в котела, това е съвсем накратко принципът на действие.
 За Шибър уравнителите е малко по сложно, но накратко: Когато локомотивът се движи по инерция, Шибърните тела (които по форма и движение наподобяват бутала) създават с движението си вакуум в Шибърната кутия. Този вакуум затормозява движението по инерция на локомотива. Затова са измислени най напред въздуШните уравнители, а по късно и Шибър уравнителите. ВъздуШният уравнител преставлява една П образна тръба, която свързва предния и задния край на Шибърната кутия. Принципът на Шибър уравнителят е, че при безпарен ход, Шибъните тела НЕ СЕ ДВИЖАТ в Шибърната кутия, движат се само Шибърните стержени. Най-сполучливата система за Шибър уранители е тази на ТРОФИМОВ.
 Надявам се да съм бил полезен :)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия