Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 364200 пъти)

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #300 -: 04 Януари 2009, 22:44:06 »
Флейшманн имат и трета епоха с "Вагнер"? ???

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #301 -: 04 Януари 2009, 22:51:31 »
4824 не е с плоска врата на димната камера. Видях я в един стар каталог от 98 в някякъв комплект на F-zug Gambrinus? Виждал ли си я?

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #302 -: 04 Януари 2009, 23:05:06 »
Има една в "Бея" но снимката е малка: DB   03.140

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #303 -: 05 Януари 2009, 01:33:40 »
Цитат на: Smile link=topic=237.msg16422#msg16422 date=1231102291
4824 не е с плоска врата на димната камера. Видях я в един стар каталог от 98 в някякъв комплект на F-zug Gambrinus? Виждал ли си я?
Да, тя е Sonder seria, DB ep IIIa. А вагоните са два 1ва класа и един ресторант. Аз мислех ако не намеря 4104 да купя този комплект. Тебе май те е страх да не си купиШ 2ра епоха :) :) :) Но след като харесваШ "ВАГНЕР" си точно за тази епоха :) :)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #304 -: 05 Януари 2009, 02:01:16 »
Цитат на: Smile link=topic=237.msg16427#msg16427 date=1231103106
Има една в "Бея" но снимката е малка: DB   03.140
Офертата никак не е лоШа, 179 евро си е съвсем нормална цена. Обаче продавачът има много негативни фийтбеци. Последният такъв е от един мой приятел от Испания- patrick_0911. Познавам много добре човека, имали сме много добри сделки, и след като той е дал негативен фийтбек, значи работата не е чиста.
« Последна редакция: 05 Януари 2009, 02:07:01 от Сaprycorn »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #305 -: 05 Януари 2009, 03:59:24 »
Цитат на: Smile link=topic=237.msg16093#msg16093 date=1230688338
Благодаря, беше много лаконичен и точен. Мисля , че има още много неща, за които да те попитам, свързани с парната мащина, механиката на кулисното движение, разпределението на парата, защитите на котела, пясъчните бункери рамата и изместването на колоосите в крива.
Виж музик. поздрав! 8)

 
По няколко думи за системите парни маШини:

Цвилинг-два цилиндъра, които работят с прясна пара. КривоШипите(и цапфите) стоят на 90 градуса един спрямо друг. Т.е. когато Штангите от лявата страна на локомотива са в най долното си положение, тогава Штангите от дясно са в най задно положение (което е и "мъртва" точка на буталото).  Системата Цвилинг е много Широко разпространена, удобна и за ремонт и експлоатация, но има недостатък-теглителната сила е много неравномерна.

Дрилинг- три цилиндъра, които работят с прясна пара. Двата са вънШни, а третият вътреШен, разположен между рамните платна. ВедуШтата колоос за вътреШния цилиндър е колянова, на коляното действа Шатуна на вътреШния цилиндър. Коляното и кривоШипите стоят на 120 градуса един спрямо друг. Така, когато един от цилиндрите е в мъртва точка, другите два са в благоприятно за потегляне положение. Системата Дрилинг осигурява значително по равномерна теглителна сила в сравнение с Цвилинг. Недостатък е, че се оскъпява значително маШината (заради третия цилиндър, пароразпределение, Шатун, колянова колоос и т.н.), Дрилинг локомотивите са трудни за обслужване и ремонт, тъй като достъпа до средния цилиндър е труден.

Фирлинг- четири цилиндъра, които работят с прясна пара. Двата са вънШни и два вътреШни. ВедуШтата колоос на вътреШните цилиндри има две колена. КривоШипите за вънШните цилиндри са разположени на 90 градуса един от друг, а колената на 180 градуса от съответния кривоШип. Така теглителната сила има равномерност еднаква с тази на Цвилинг, но предимството е, че се постига абсолютно пълно уравновесяване на възвратно постъпателно движеШтите се маси (бутала, стержени, кръстоглави, 40% от теглото на Шатуните, Шибъри и т.н.). Недостатъци: много скъпа система, с много труден достъп за ремонт на вътреШните цилиндри ( и всичко по вътреШното движение)

Компаунд- два цилиндъра, единият от които работи с прясна пара (високо налягане), а другият с отработилата вече пара от първия цилиндър (ниско налягане). КривоШипите са на 90 градуса (както при Цвилинг). Много важен момент за компаунд локомотивите е в какво положение спират, за да могат после да потеглят. Цилиндъра за високо налягане трябва да бъде в най благоприятното за потегляне положение: Штангите са в най долно, или в най горно положение!!! По късно е измислен т.нар. "ПОТЕГЛИТЕЛ" и вече локомотивите са могли да потеглят от всяко положение.

Вулф Компаунд-всичко написано за Фирлинг важи и тук, с единствената разлика, че два цилиндъра работят с прясна пара (високо налягане) а другите два с отработила пара (ниско налягане). Тази система е предпочитана за бързоходни локомотиви до появата на BR 01 (Цвилинг 1925 година), но дори и тогава немските железници не са се отказали от нея и доставят 10 броя BR 02 (еднакъв с 01, но изпълнен по системата Вулф Компаунд). Към 1930 година окончателно е спряно производството на маШини Вулф Компаунд, и се отива на Дрилинг. В БДЖ системата Дрилинг идва през 1935 година със серия 02, а четири години по късно всички стандартни за БДЖ серии (без 48ма) са поръчани и доставени по тази Дрилинг система.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Парни локомотиви
« Отговор #306 -: 06 Януари 2009, 22:54:10 »
Набива ми се в очите този локомотив:



Знам, че не е в моята епоха, но просто ми се иска да понауча какъв е, за какво се използва и защо е конструиран толкова странно.Дали е творческо залитане на инженерите или има някакъв замисъл, който ми убягва.
Ако знаеш нещо за него, предполагам не само на мене ще ми е интересно.  :smile:
« Последна редакция: 07 Януари 2009, 21:15:43 от XRISTO »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #307 -: 07 Януари 2009, 02:25:00 »
Това е "ДРАГСТЕРА", както го наричат някой :smile:
Това е BR 70, построен през 1914 година от фирмата KRAUS за железниците на Бавария и Баден. Предназначен за пътнически влакове по второстепенните линии (по клоновете на главните линии). Конструкцията е само на пръв поглед странна, а в действителност е много рационална: двете двигателни колооси са разположени от двете страни на стояШтия котел (това е най тежката част на локомотива) и така са максимално натоварени, а свободната колоос отпред не е в талига, а е лагерувана в главната рама. Явно тези локомотиви са работили много добре по предназначението си, тъй като до 1928 година и Баден и Бавария са поръчвали допълнителни доставки от тази серия.
 А като добавим факта, че моделът на ФлайШманн е перфектен, не виждам причина да не си го купиШ :smile: Има го и в трета епоха DB.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Парни локомотиви
« Отговор #308 -: 07 Януари 2009, 21:20:21 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=237.msg16631#msg16631 date=1231287900
А като добавим факта, че моделът на ФлайШманн е перфектен, не виждам причина да не си го купиШ :smile: Има го и в трета епоха DB.

Е-е-е-е, това не трябваше да го казваш!Сега ще взема да се поболея!Не,реших!Ще го дебна в ибея.Но определено ме кефи, а и ще ми свърши работа, защото не мисля да правя големи пътнически гари по макета си.Иначе и аз взех да залитам по Флайшман.Вече поръчах един и съм сигурен, че като дойде ще започна само такива да събирам.  :thank_you:

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #309 -: 08 Януари 2009, 21:46:07 »
Недей залита , страшно е! Както казва Адри: БЛАТО!!!  :diablo:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #310 -: 28 Януари 2009, 12:31:21 »
Не е кой знае какво , но има малко информация , и най-вече хубави стари снимки...
http://rheinkamp.com/index.php?schema=themes&catalog=verkehr&topic=dampf_lokomotiven_am_niederrhein
 ;D

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #311 -: 12 Февруари 2009, 17:36:55 »
Попаднах на сайт на новозеландски хобист зарязан от 10 години, който обаче съдържа много добре подредена, кратка и сбита информация за грманските локомотиви, съдържаща и идеята за построяването на някои серии. Пише например, че BR82 Neubau DB е серия планувана още 1939 да замени всички видове 94-ки, за които скоро писахме с Ясен в темата на Мишо, но не била осъществена тогава, а чак през 50-те. Езикът е английски, а това за повечето е голямо предимство. Интересно е, че много от най-добрите сайтове по въпроса са от англоговорящи, вече съм пускал линк на един чудесен канадски сайт.

Авторът се казва Greg.Procter

http://homepages.ihug.co.nz/~procter/DRGLOKPR.HTM
(долу се продължава с Next)

А ето и основния сайт, повечето линкове в него са изветряли, но има какво да се прочете:

http://homepages.ihug.co.nz/~procter/glphomep.htm
« Последна редакция: 12 Февруари 2009, 22:34:53 от CALLlO »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #312 -: 13 Февруари 2009, 09:40:06 »
Цитат на: CALLlO link=topic=237.msg19446#msg19446 date=1234453015
Попаднах на сайт на новозеландски хобист зарязан от 10 години, който обаче съдържа много добре подредена, кратка и сбита информация за грманските локомотиви, съдържаща и идеята за построяването на някои серии. Пише например, че BR82 Neubau DB е серия планувана още 1939 да замени всички видове 94-ки, за които скоро писахме с Ясен в темата на Мишо, но не била осъществена тогава, а чак през 50-те. Езикът е английски, а това за повечето е голямо предимство. Интересно е, че много от най-добрите сайтове по въпроса са от англоговорящи, вече съм пускал линк на един чудесен канадски сайт.

Авторът се казва Greg.Procter


http://homepages.ihug.co.nz/~procter/DRGLOKPR.HTM
(долу се продължава с Next)

А ето и основния сайт, повечето линкове в него са изветряли, но има какво да се прочете:

http://homepages.ihug.co.nz/~procter/glphomep.htm

Мда , да !!! :this: :nyam:

http://homepages.ihug.co.nz/~procter/Greg's%20Home%20Page..HTM

галерията със снимки

http://homepages.ihug.co.nz/~procter/GALLERY.HTM

или направо това

http://homepages.ihug.co.nz/~procter/

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #313 -: 13 Февруари 2009, 09:43:26 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
« Последна редакция: 13 Март 2009, 15:15:19 от pach »