Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 371597 пъти)

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #270 -: 29 Декември 2008, 17:21:21 »
А какво ще кажете да не "зацапваме" с тъпотии иначе интересната тема, а?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #271 -: 29 Декември 2008, 20:15:00 »
Цитат на: Smile link=topic=237.msg15952#msg15952 date=1230561612
Впрочем, моделът на Стефан Деянов на 46.01 в НО изглежда много сполучлив. Някой знае ли как е бил направен?
Стефан Деянов изработва моделите си от месинг изключително точно и прецизно в 1:20. Моделите му в НО са по стари, 46.01 съм го виждал на живо през 1993 година. Спомням си,че имаШе много оригинално реШение за предната едноосна талига-състоеШе се от две полуоски.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #272 -: 30 Декември 2008, 19:38:35 »
Цитат на: caprycorn link=topic=237.msg15948#msg15948 date=1230555668
Мисля си, дали Димитър Деянов не е "изхитрувал" за това, че Вапцаров е бил огняр на 46.03??? Как иначе би могъл да убеди тогаваШната управа на железниците, че този локомотив трябва да бъде запазен ;)
Близката ни история знае и други подобни изхитрувания , и не само от инж.Деянов , но и от Стефан Стоичков и още някой...истински родолюбци , които подменяйки някой технически подробности в данните на даден локомотив или серия , са успели да убедят в по-стари и не толкова (включително и в днешни дни) стари  времена , отговорни хора , за да оцелеят дадени екземпляри в тази скапана държава ...
Правено е не за лична изгода (истинските историй никой от хората не са ги крили , но по обясними причини се казват само в разговори - но не се и пишат , черно на бяло) , а единствено в полза на страната ни !!!
Нали не трябва да ви обяснявам техническите подробности (не че ги знам наизуст) , или пък разликата между държава и страна!?!?!?!
 ;) ;) ;) :)

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #273 -: 31 Декември 2008, 00:06:22 »
Пламен е много прав, относно "ЛИРИЧЕСКОТО ОТКЛОНЕНИЕ" в темата! Аз, обаче, бих искал да попитам Ясен, дали е запознат с някой подробности относно конструкцията и начина на функциониране на парните локомотиви. Как се използват инжекторите , шибър уравнителите, кондензоуловителите, с едно изречение: какъв е принципът на действие и управление на парния локомотив?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #274 -: 31 Декември 2008, 02:47:51 »
С едно изречение няма да стане ясно, сигурно Ште има много въпроси, но Ште опитам най кратко да обясня:
Най важните елементи при парния локомотив са КОТЕЛЪТ, КОЛАТА и ПАРНАТА МАШИНА (цилиндри и пароразпределение)
 КОТЕЛЪТ има три части: стояШт котел (където е пеШтта), надлъжен котел (където са димогарните тръби) и димна камера. Котелът произвежда парата.
 Произведената в котела пара, постъпва в ШИБЪРИТЕ (пароразпределителите). От Шибърите зависи в коя посока Ште се движи локомотива (напред или назад) и колко пара Ште постъпва в цилиндрите ( ПЪЛНЕНЕ). От пълненето зависи скоростта и моШтността на локомотива. От Шибърите парата постъпва в парните цилиндри, тук тя действа върху БУТАЛАТА (ПАРАТА ДЕЙСТВА И ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ НА БУТАЛОТО). Буталото извърШва възвратно-постъпателно движение, което се предава на буталния стержен от него на кръстоглава. ШАТУНЪТ (мотовилката) превръШта възвратно постъпателното движение в кръгово. Единият му край е свързан с кръстоглава, а другият с КРИВОШИПА на ведуШтата колоос. ВедуШтата колоос, посредством сцепните Штанги задвижва останалите двигателни колооси.
 Това е съвсем накратко. А сега на конкретните въпроси на Smile: ИНЖЕКТОРИТЕ служат за вкарване на водата от тендера в котела, при това я подгряват предварително до около 90 градуса, за да не спада налягането в котела. Има инжектори за прясна и за отработила пара. Парата, която влиза в инжектора "увлича" със себе си водата от тендера и постъпва в котела, това е съвсем накратко принципът на действие.
 За Шибър уравнителите е малко по сложно, но накратко: Когато локомотивът се движи по инерция, Шибърните тела (които по форма и движение наподобяват бутала) създават с движението си вакуум в Шибърната кутия. Този вакуум затормозява движението по инерция на локомотива. Затова са измислени най напред въздуШните уравнители, а по късно и Шибър уравнителите. ВъздуШният уравнител преставлява една П образна тръба, която свързва предния и задния край на Шибърната кутия. Принципът на Шибър уравнителят е, че при безпарен ход, Шибъните тела НЕ СЕ ДВИЖАТ в Шибърната кутия, движат се само Шибърните стержени. Най-сполучливата система за Шибър уранители е тази на ТРОФИМОВ.
 Надявам се да съм бил полезен :)

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #275 -: 31 Декември 2008, 03:03:01 »
Повече от Ясен, благодаря. Надявам се да се видим "тет а тет" и да си поговорим на тази тема. Сега един въпрос, защо при ускорение парният локомотив изхвърля дим с такава сила и звук, има ли вентилатор за разгаряне на огъня и от каде черпи въздух за горенето ?
За какво служи димната камера?













Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #276 -: 31 Декември 2008, 03:13:37 »
Колко дим изхвърля и какъв звук издава зависи от ПЪЛНЕНЕТО в цилиндрите.
Когато парата извърШи работния си цикъл, тя излиза от цилиндрите през един отвор наречен КОНУС. КОНУСЪТ се намира в димната камера точно под комина. Когато парата излиза от конуса през комина, тя създава противоналягане. Това противоналягане "засмуква" огъня през димагарните тръби, така се форсира горенето. Когато локомотива е спрял или се движи по инерция, тогава се задейства СИФОНА. СИФОНЪТ вкарва прясна или работила пара в КОНУСА и така системата е задействана :)
« Последна редакция: 31 Декември 2008, 03:21:14 от caprycorn »

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #277 -: 31 Декември 2008, 03:24:33 »
Това е валидно за Цвилинг, Дрилинг и Компаунд системи? Всъщнос това подналягане ИЗХВЪРЛЯ димът с такава сила,- отработената пара разгаря огъня? А при локомотивите с кондензационен тедер?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #278 -: 31 Декември 2008, 03:33:42 »
Това важи за всички системи. Отработената пара, излизайки през комина, създава противоналягане в димната камера. Противоналягането засмуква огъня през димогарните тръби.
 Идеята на кондензтендера е следната: През комина излиза голямо количество работила пара, част от тази пара се улавя и по една тръба отива в горната част на тендера. Там има вентилатори, които превръШтат кондензата във вода.

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #279 -: 31 Декември 2008, 03:52:18 »
Благодаря, беше много лаконичен и точен. Мисля , че има още много неща, за които да те попитам, свързани с парната мащина, механиката на кулисното движение, разпределението на парата, защитите на котела, пясъчните бункери рамата и изместването на колоосите в крива.
Виж музик. поздрав! 8)

 

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #280 -: 31 Декември 2008, 03:58:11 »
С огромно удоволствие, но някои от въпросите ти изискват чертежи и картинки. Например кулисата е много сложно да се обясни без поне няколко чертежа от  различни страни ;)

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #281 -: 02 Януари 2009, 02:04:06 »
Изправен съм пред предизвикателството с покупката на 03- та серия. Искам да е "реко" на DR или ако не поне да е с Wagner димоповдигане, обаче я предлага само ПИКО, за какво да се хвана като компромис? Флейшман , Роко,  или Трикс? ???

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #282 -: 02 Януари 2009, 02:22:26 »
Пропуснах - 3 - та епоха!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #283 -: 02 Януари 2009, 02:59:36 »
03 reko се предлага само от Пико и в 3та и 4та епоха. С Вагнер крила 03 се произвежда от Fleischmann 2ра и 3та епоха. Но... тази в 3та епоха са я направили с абсолютно плоска врата на димната камера, което е ГОЛЯМ МИНУС. Роко произвежда единствено 03.10 DB, а Трикс не знам дали имат 03 с Вагнер крила.
Бих ти препоръчал Fleischmann кат.номер 4104 (тя е класическата 03 с Вагнер крила и нормална врата на димната камера)

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #284 -: 02 Януари 2009, 03:04:00 »
Благодаря, и аз си мислех за същото , освен това е по - евтина от тази на Роко!