Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Парни локомотиви
Сaprycorn:
Ето една съвсем кратка справка, под формата на таблица за парните локомотиви на БДЖ
серия тип система на парната маШина* година на доставка** брой
01 1'D1' Zwiling 1930 23
02 1'D1' Zwiling 1935 5
03 2'D1' Driling 1942 12
05 2'C1' Driling 1941 5
08 2'C Wulf compaund 1897 20
09 2'C1' Firling 1912 1
10 1'E Zwiling 1931 16
11 2'E Driling 1939 17
12 1'E Zwiling 1940 17
13 1'E Driling 1941*** 42
14 1'E Zwiling 1943*** 50
15 1'E Zwiling 1943*** 215
16 1'E Zwiling 1953 33
17 1'D Wulf compaund 1915 74
18**** 1'D1' Wulf compaund 1928 1
19 1'E Wulf compaund 1913 70
20 1'D1' Zwiling 1942 8
23*****1'E Zwiling 1941 1
25******D Zwiling,compaund 1890 4
26 D Compaund 1908 50
27 1'D Wulf compaund 1911 18
28 E Compaund 1909 87
29 1B+B Mallet 1901 1
35 1'C1' Zwiling 1910 45
36 1'D2' Driling 1943 10
45 F Compaund 1922 10
46 1'F2' Zwiling, Driling******* 1931 20
47 C Zwiling 1897 39
48 D1' Zwiling 1931 6
49 E Compaund 1911 25
50 E Zwiling 1931 10
*ZWILING- ДВА ЦИЛИНДЪРА, РАБОТЕШТИ С ПРЯСНА ПАРА
DRILING- ТРИ ЦИЛИНДЪРА, РАБОТЕШТИ С ПРЯСНА ПАРА
FIRLING- 4ЕТИРИ ЦИЛИНДЪРА, РАБОТЕШТИ С ПРЯСНА ПАРА
COMPAUND- ДВА ЦИЛИНДЪРА, ЕДИНИЯТ ОТ КОИТО РАБОТИ С ПРЯСНА ПАРА(ЦИЛИНДЪР ВИСОКО НАЛЯГАНЕ), А ДРУГИЯТ С ОТРАБОТИЛАТА ПАРА ОТ ПЪРВИЯ ЦИЛИНДЪР(ЦИЛИНДЪР НИСКО НАЛЯГАНЕ)
WULF COMPAUND-КАТО COMPAUND, НО С 4ЕТИРИ ЦИЛИНДЪРА(ДВА ВИСОКО И ДВА НИСКО НАЛЯГАНЕ)
**ЗА ГОДИНА НА ДОСТАВКА, ОТБЕЛЯЗВАМ САМО ГОДИНАТА, В КОЯТО Е ДОСТАВЕН ПЪРВИЯТ ЛОКОМОТИВ ОТ СЕРИЯТА, В ИСТОРИЯТА НА БДЖ ИМА СЛУ4АИ, В КОИТО ОТ ДОСТАВКАТА НА ПЪРВАТА МАШИНА, ДО ДОСТАВКАТА НА ПОСЛЕДНАТА В СЕРИЯТА, ИЗМИНАВАТ 20, ДОРИ 30 ГОДИНИ
***ТОВА НЕ СА РЕДОВНИ ДОСТАВКИ. ТЕЗИ ЛОКОМОТИВИ СА ВЛЕЗНАЛИ В БДЖ ПОД НАЕМ ПРЕЗ ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА, А СА ЗАКУПЕНИ ЕДВА ПРЕЗ 1946 ГОДИНА
****ТОЗИ ЛОКОМОТИВ Е ПОЛУ4ЕН 4РЕЗ ПРЕУСТРОЙСТВО НА 801 (СЕРИЯ 17) В ГЛАВНА Ж.П. РАБОТИЛНИЦА СОФИЯ
*****ТОЗИ ЛОКОМОТИВ Е ПОЛУ4ЕН ПАК 4РЕЗ ПРЕУСТРОЙСТВО НА 49.24 В ГЛАВНА Ж.П. РАБОТИЛНИЦА СОФИЯ
******В СЛУ4АЯ ПОНЯТИЕТО "СЕРИЯ" Е СЪВСЕМ УСЛОВНО, ТЪЙ КАТО ТЕЗИ ЛОКОМОТИВИ ГИ ОБЕДИНЯВА ЕДИНСТВЕНО ЕДНАКВАТА ИМ КОЛООСНА ФОРМУЛА, ТЕ СА ОТ РАЗЛИ4НИ ДОСТАВКИ И РАЗЛИ4НИ СИСТЕМИ. 25.01 Е ЦВИЛИНГ, А ДРУГИТЕ КОМПАУНД
*******ПЪРВИТЕ 12 МАШИНИ СА ЦВИЛИНГ (1931 ГОДИНА), А ОСТАНАЛИТЕ 8 СА ДРИЛИНГ (1943 ГОДИНА)
KRAKOMOBILA:
Като заговорихме за Туркини, ето малко снимки на TCDD 56 от който идва името "Туркиня", същите са като нашата серия 12 (Красавици).
http://e40003.me.metu.edu.tr/Buharlilar/56009_Marsandiz_M_Kulak.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_G038.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_G059.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_I0101.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_I0141.jpg
EMPEROR:
Аз лично си взех BR 65 на BRAWA и трябва да кажа не само БРАВО... ами да се поклоня направо... страх ме е да го хвана в ръце, че ще го изцапам или счупя... невероятно изпълнение...
toniemi:
--- Цитат на: EMPEROR link=topic=237.msg2938#msg2938 date=1205851539 ---... страх ме е да го хвана в ръце, че ще го изцапам или счупя... невероятно изпълнение...
--- Край на цитат ---
Ако те притеснява това,може да ми го подариш и край с притесненията ;D ;D ;D
toniemi:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3300&ids=140670
Този филм,доколкото подразбирам е в чест на 150-години от създаването на железницата.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия