Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (11/151) > >>

Сaprycorn:
Ето една съвсем кратка справка, под формата на таблица за парните локомотиви на БДЖ

серия      тип          система на парната маШина*         година на доставка**  брой
 01        1'D1'              Zwiling                                        1930                        23
 02        1'D1'              Zwiling                                        1935                         5
 03        2'D1'              Driling                                         1942                        12
 05        2'C1'              Driling                                         1941                          5
 08        2'C                Wulf compaund                             1897                         20
 09        2'C1'              Firling                                         1912                           1
 10        1'E                Zwiling                                        1931                          16
 11        2'E                Driling                                         1939                          17
 12        1'E                Zwiling                                        1940                          17
 13        1'E                Driling                                         1941***                     42
 14        1'E                Zwiling                                        1943***                     50
 15        1'E                Zwiling                                        1943***                    215
 16        1'E                Zwiling                                        1953                           33
 17        1'D                Wulf compaund                             1915                           74
 18**** 1'D1'              Wulf compaund                             1928                            1
 19        1'E                Wulf compaund                              1913                           70
 20        1'D1'             Zwiling                                          1942                            8
 23*****1'E              Zwiling                                          1941                             1
 25******D              Zwiling,compaund                            1890                             4
 26         D                Compaund                                      1908                           50
 27        1'D               Wulf compaund                               1911                           18
 28         E                Compaund                                      1909                           87
 29       1B+B             Mallet                                            1901                            1
 35       1'C1'              Zwiling                                          1910                            45
 36       1'D2'             Driling                                            1943                            10
 45        F                 Compaund                                      1922                            10
 46        1'F2'            Zwiling, Driling*******                     1931                            20
 47        C                Zwiling                                            1897                           39
 48        D1'              Zwiling                                            1931                            6
 49        E                Compaund                                        1911                           25
 50        E                Zwiling                                             1931                           10
*ZWILING- ДВА ЦИЛИНДЪРА, РАБОТЕШТИ С ПРЯСНА ПАРА
 DRILING- ТРИ ЦИЛИНДЪРА, РАБОТЕШТИ С ПРЯСНА ПАРА
 FIRLING- 4ЕТИРИ ЦИЛИНДЪРА, РАБОТЕШТИ С ПРЯСНА ПАРА
 COMPAUND- ДВА ЦИЛИНДЪРА, ЕДИНИЯТ ОТ КОИТО РАБОТИ С ПРЯСНА ПАРА(ЦИЛИНДЪР ВИСОКО НАЛЯГАНЕ), А ДРУГИЯТ С ОТРАБОТИЛАТА ПАРА ОТ ПЪРВИЯ ЦИЛИНДЪР(ЦИЛИНДЪР НИСКО НАЛЯГАНЕ)
 WULF COMPAUND-КАТО COMPAUND, НО С 4ЕТИРИ ЦИЛИНДЪРА(ДВА ВИСОКО И ДВА НИСКО НАЛЯГАНЕ)
 **ЗА ГОДИНА НА ДОСТАВКА, ОТБЕЛЯЗВАМ САМО ГОДИНАТА, В КОЯТО Е ДОСТАВЕН ПЪРВИЯТ ЛОКОМОТИВ ОТ СЕРИЯТА, В ИСТОРИЯТА НА БДЖ ИМА СЛУ4АИ, В КОИТО ОТ ДОСТАВКАТА НА ПЪРВАТА МАШИНА, ДО ДОСТАВКАТА НА ПОСЛЕДНАТА В СЕРИЯТА, ИЗМИНАВАТ 20, ДОРИ 30 ГОДИНИ
***ТОВА НЕ СА РЕДОВНИ ДОСТАВКИ. ТЕЗИ ЛОКОМОТИВИ СА ВЛЕЗНАЛИ В БДЖ ПОД НАЕМ ПРЕЗ ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА, А СА ЗАКУПЕНИ ЕДВА ПРЕЗ 1946 ГОДИНА
****ТОЗИ ЛОКОМОТИВ Е ПОЛУ4ЕН 4РЕЗ ПРЕУСТРОЙСТВО НА 801 (СЕРИЯ 17) В ГЛАВНА Ж.П. РАБОТИЛНИЦА СОФИЯ
*****ТОЗИ ЛОКОМОТИВ Е ПОЛУ4ЕН ПАК 4РЕЗ ПРЕУСТРОЙСТВО НА 49.24 В ГЛАВНА Ж.П. РАБОТИЛНИЦА СОФИЯ
******В СЛУ4АЯ ПОНЯТИЕТО "СЕРИЯ" Е СЪВСЕМ УСЛОВНО, ТЪЙ КАТО ТЕЗИ ЛОКОМОТИВИ ГИ ОБЕДИНЯВА ЕДИНСТВЕНО ЕДНАКВАТА ИМ КОЛООСНА ФОРМУЛА, ТЕ СА ОТ РАЗЛИ4НИ ДОСТАВКИ И РАЗЛИ4НИ СИСТЕМИ. 25.01 Е ЦВИЛИНГ, А ДРУГИТЕ КОМПАУНД
*******ПЪРВИТЕ 12 МАШИНИ СА ЦВИЛИНГ (1931 ГОДИНА), А ОСТАНАЛИТЕ 8 СА ДРИЛИНГ (1943 ГОДИНА)

KRAKOMOBILA:
Като заговорихме за Туркини, ето малко снимки на TCDD 56 от който идва името "Туркиня", същите са като нашата серия 12 (Красавици).

http://e40003.me.metu.edu.tr/Buharlilar/56009_Marsandiz_M_Kulak.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_G038.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_G059.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_I0101.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_I0141.jpg

EMPEROR:
Аз лично си взех BR 65 на BRAWA и трябва да кажа не само БРАВО... ами да се поклоня направо... страх ме е да го хвана в ръце, че ще го изцапам или счупя... невероятно изпълнение...

toniemi:

--- Цитат на: EMPEROR link=topic=237.msg2938#msg2938 date=1205851539 ---... страх ме е да го хвана в ръце, че ще го изцапам или счупя... невероятно изпълнение...

--- Край на цитат ---
Ако те притеснява това,може да ми го подариш и край с притесненията ;D ;D ;D

toniemi:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3300&ids=140670
Този филм,доколкото подразбирам е в чест на 150-години от създаването на железницата.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия