Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (105/151) > >>

bdz43r:

--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=237.msg68077#msg68077 date=1322526195 ---А кой локомотив на HANOMAG носи фабричен номер 10000?  :)
--- Край на цитат ---
Към момента - никой.

mitko0888:

Липсва му черната лентичка  :fie:

pach:

--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=237.msg68077#msg68077 date=1322526195 ---Като сме почнали с гатанките, да задам и аз една:
Както стана известно локомотив 16 001 (S10 oldenburg) има юбилеен фабричен номер 8000 HANOMAG. А кой локомотив на HANOMAG носи фабричен номер 10000?  :)

--- Край на цитат ---

Яско това е ясно!!! Добре че поне табелката на този десетхилядник е запазена при Деянов.
Ти по-добре разкажи за Олденбургската машина - май никой не забеляза особеностите на парната машина!?
 :this:

Сaprycorn:
Има няколко интересни факта около тези три локомотива. Те са първите в Германия с колоосна формула 1'С1' (без да броим тендерките), следващият локомотив от този тип се появява чак през 1941 година- локомотив 23 001. Другата много характерна особеност на 16 серия е клапановото пароразпределение система "Ленц"! У нас в края на 30-те и началото на 40-те години е преработен по тази система локомотив 28.77 и резултатите са били доста добри. До края на 60-те години клапаново пароразпределение "Ленц" в БДЖ са получили около 60 машини от серия 28 и всички машини от серия 45.
 Но да се върнем отново на BR 16. Като цяло работата на тези три локомотива не е била добра. Счита се, че е нарушена хармонията между котел и кола, в стремежа да се постигне по-малко осово натоварване, а също така лошо разпределение на тежестта на свободните оси- твърде много натоварена задната ос и твърде малко предната, което води до неспокоен ход при скорост над 70 км/ч. Явно поради тези причини BR 16 има едва 10 години живот, след което са бракувани наведнъж и трите машини от серията.

CaLLlo:

266 ''BERLIN''267 ''MÜNCHEN''268 ''DRESDEN''old S10 GOEold S10 GOEold S10 GOE   DRG 16 001   DRG 16 002   DRG 16 003   Hanomag 8000 1917   Hanomag 8001 1917   Hanomag 8002 1917   +1926   +1926   +1926

Предвид ранното "пенсиониране" - само 9 години експлоатация, няма и много снимки
на серията, аз знам само 3, но и трите са само на 16 001 (266 ''BERLIN'' old S10):
десен диагинал; ляв диагонал; и чисто ляво



Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия