Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Парни локомотиви
pach:
А да кажете нещо повече за клапановото разпределение?
Това имах предвид като писах по-горе, че никой не е обърнал внимание...
Впрочем това на тези снимки се вижда и май най-ясно.
докато при нашите БДЖ-45, всичко е "скрито" под кожуси, та и много малко българи знаят за тази характерна особеност.
Сaprycorn:
Тук почти дословно ще преразкажа Деянов.
Характерно за клапановото пароразпределение е, че вредните пространства са по-малки в сравнение с тези при шибърното пароразпределение, благодарение на което разходът на пара при работата на локомотива се намалява. Намалява се също така и компресионната работа на буталата при приближаване към мъртвите точки.
Мощността, която се изразходва за задвижване на пароразпределителния механизъм при клапаново пароразпределение е от 5 до 10 hp, а при шибърното- от 10 до 60 hp.
mitko0888:
Сигурно клапаните си имат и доста недостатъци. След като повечето (според мен 90 и повече процента) от локомотивите са с шибърно разпределение.
widowmaker:
По скоро шибърното се прави много по лесно и от там е по разпространено
anubis:
Имам едно питане. Някой знае ли кои серии парни локомотиви са обслужвали товарните и пътническите влакове по 4-та в участъка Плачковци-Дъбово?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия