Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (107/151) > >>

Сaprycorn:
16-та серия е обслужвала всички влакове по тази линия, а преди нея 19-та. Дори 19 серия е проектирана специално за там, като стремежът на конструкторите е бил да се постигне една универсалност, но за сметка на скоростта- 55 км/ч.

CaLLlo:
Точно така тия 2 са основните.



19.00 (900) - основна серия за тежки товарни и пътнически влакове за периода 1913 до към 1940, "най-българският" локомотив, много приличащ на баварски, но произведен от Hanomag с активното участие на български специалисти в проекта. Проектиран специално точно за такива нанагорнища, толкова специализиран за тях, че експлоатацията му в ранинни условия става безпредметна поради ниската конструктивна скорост. Специфичното за него са високо вирнатите под наклон цилиндри, което спомага поренето на дълбоките преспи през Балкана. Половината от всички локомотиви серия 19 са обслужвали именно тая отсечка, като първоначално са били съсредоточени в Горна Оряховица, но по-късно и от другата страна на Балкана в депо Стара Загора.

16.00 (DRG 42) - Още с пристигането си 16.01-16.30 (от общо 33) веднага са зачислени в депо Горна Оряховица, където да заменят серия 19 и така чак до края на '60, когато навлиза дизеловата тяга в учасъка.

15.00 (DRG 52) - 10 локомотива по същата сиситема, заменят серия 19.

49.00 (3000) - няколко локомотива от серията са ползвани за известен период като помощни, закачени или незакачени за края на влака, между които 49.18.

45.06 (4006) - 1937-1938 пробно зачислен в депо Стара Загора за помощен локомотив от южната страна на отсечката, но една година по-късно върнат вероятно поради малките запаси от въглища и вода.

46.12 (4512) - по същия начин, но задържал се за 2 години 1938-1940

из "Локомотивното стопанство на БДЖ" на Д. Деянов

misan:
    Темата за шибърното и клапановото пароразпределение е много интересна. От една страна клапановото разпределение е изключително разпространено в Австрия ,Франция. От друга страна в Германия са правени многобройни опити още в пруските железници на локомотиви от сериите Р6 и G8 ,а впоследствие и на серия 52. При тези опити по добри резултати  е давало шибърното разпределение. За съжаление не са запазени данни от опитите.Според мен клапановото разпределение има много големи предимства. Освен ,че силите в пароразпределителния механизъм са много по малки,не се налага да има и уравнител ,например Трофимов или друга система,защото клапаните остават в отворено положение при нулево положение на  реверсора и се получава веднага връзка между пространствата от двете страни на буталата.
Клапановото разпределение е изключително разпространено и при стабилните парни машини,но от друга страна при корабите пък го няма изобщо.

misan:
  Относно 19 серия,тя всъщност е много подобна на австрийската серия 380.

anubis:
Прав си, има някаква прилика- разстояние между 2-ра и 3-та сцепна ос, високоразположени и наклонени цилиндри, триосен тендер.  
http://www.willhaben.at/iad/viewimage?adId=34402920  

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия