Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 372114 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #585 -: 25 Януари 2012, 12:31:20 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=237.msg71714#msg71714 date=1327470508
За съжаление тези "реко" ми изглеждат много еднакво ...


Я да попитам и аз:
Каква е разликата между "umbau" и "reko"? (имам в предвид разлика в локомотивите, а не в думите на немски език)
Добър въпрос! Сега разгледах няколко дебели книги, и установих, че един и същи локомотив (01.5) един път е кръстен реко, друг път умбау! Излиза, че наименованието зависи само от автора на книгата...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #586 -: 25 Януари 2012, 13:04:30 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=237.msg71714#msg71714 date=1327470508
... Каква е разликата между "umbau" и "reko"? (имам в предвид разлика в локомотивите, а не в думите на немски език)

Двете думи по принцип означават едно и също нещо, но понеже в DR е прието техните преустроени Umbau локомотиви да сe наричат Reko, то следва, че в DB локомотивите са само Umbau. Само че в DB преустройството на един и същ локомотив не е като това в DR, а по-различно, пак са сменявали котел, но новият DB-ейски котел е друг. Т.ч. излиза че ти питаш - каква е разликата в преустойството на един и същ локомотив в двете администрации? Отговор - доста голяма!:




Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #587 -: 25 Януари 2012, 13:32:35 »
Без да съм го чел никъде, мога да кажа, че при западно германските умбау и нойбау локомотиви е възприет принципът на военните локомотиви- колкото може по-простички, с по-малко части и по-евтини (нали скоро ще бъдат изхвърлени от експлоатация)! Докато при източно германските реко и нойбау локомотиви се наблюдава ясно добрата стара немска традиция към все по-голямо усъвършенстване на конструкцията, на отделните възли и агрегати, както и на машинната естетика!
 Един малък пример ще дам с питателните уреди водна помпа-водоподгревател. В началото на втора епоха масово навлизат водоподгревателите "Кнор" и водните помпи. След края на Втората Световна Война в Дойче Бундесбан тези уреди са демонтирани и заменени с един прост инжектор, в същото време в Дойче райхсбан тези уреди са заменяни с още по-съвършения водоподгревател система "Хайнл" и новата още по-съвършена водна помпа.
« Последна редакция: 25 Януари 2012, 13:41:57 от Сaprycorn »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Парни локомотиви
« Отговор #588 -: 25 Януари 2012, 14:24:28 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=237.msg71738#msg71738 date=1327489470
Цитат на: mitko0888 link=topic=237.msg71714#msg71714 date=1327470508
... Каква е разликата между "umbau" и "reko"? (имам в предвид разлика в локомотивите, а не в думите на немски език)

Двете думи по принцип означават едно и също нещо, но понеже в DR е прието техните преустроени Umbau локомотиви да сe наричат Reko, то следва, че в DB локомотивите са само Umbau. Само че в DB преустройството на един и същ локомотив не е като това в DR, а по-различно, пак са сменявали котел, но новият DB-ейски котел е друг. Т.ч. излиза че ти питаш - каква е разликата в преустойството на един и същ локомотив в двете администрации? Отговор - доста голяма!:

Първоначално питах, като си мислех че това са два различни типа или нива на реконструкция/модернизация, или пък само възстановяване/подновяване. След припомнянето на widowmaker и препрочитането на обяснението на Сашо разбрах, че reko е само в DR, а пък umbau е в DB, DRG, че и другаде го срещнах. Също така (вече) разбрах, че коя дума ще се използва въобще не зависи от типа на модернизацията. За което благодаря на всички.  :ok:

Естествено сега възникна и въпросът: как са извършвани модернизациите в двете Германии, но за да схвана това очаквам да оползотворя повече време и да си го прекарам в приятно четене (когато може).

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #589 -: 25 Януари 2012, 22:01:53 »
 Западногерманските модернизирани локомотиви също имат водоподгреватели от смесителен тип. Но на много от тях,например на част от серия 01,водоподгревателят е скрит в димната камера и не се вижда. На част от  техните модернизирани 01 са  монтирани на шатуните,на кръстоглавите и на пароразпределителния механизъм търкалящи лагери,което също е много разумно.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #590 -: 25 Януари 2012, 23:16:09 »
Цитат на: misan link=topic=237.msg71805#msg71805 date=1327521713
... са  монтирани на шатуните,на кръстоглавите и на пароразпределителния механизъм търкалящи лагери,което също е много разумно.

Не бих казал, че е кой знае колко разумно при тия натоварвания.
Ако можеше да се направи вкарването на маслото под налягане в плъзгащия лагер, би било най разумно (и дълговечно).
Не случайно най големите телескопи-рефлектори лагеруват така.
Например телескопът в Маунт Паломар (508сантиметра диаметър на главното огледало, само то тежи 42 тона) лагерува така
и е достатъчно да се бутне с пръст, за да  почне да се върти цялата монтировка с телескопа.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #591 -: 26 Януари 2012, 00:44:14 »
Цитат на: misan link=topic=237.msg71805#msg71805 date=1327521713
Западногерманските модернизирани локомотиви също имат водоподгреватели от смесителен тип. ...

Да, например при BR 01 DB такива са

01 042,046,112,154,192 - 5 локомотива с Mischvorwärmer Henschel или Heinl,

със смесено водоподгряване, модернизирани експериментално 1951-1952.



http://www.wagenwerk.de/h0de/umbausatz-fur-henschel-mischvorwarmer-01-roco-modell.html

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1711
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Парни локомотиви
« Отговор #592 -: 28 Януари 2012, 11:02:25 »
Дойде моментът, в който се появи един от култовите парни локомотиви BR 38  на трима производители BeckmannTT; Roco и TILLIG. Въпросът ми е към по - запознатите приятели тук във форума: "Кой от тези модели е според Вас e по детайлен и качествен?" Пускам и снимки за сравнение:

ROCO:

BR 38 DB III Epoche - 279.00 Euro


BR 38 DR IV Epoche - 279.00 Euro



BeckmannTT:

BR 38 262 DB III Epoche - 319.00 Euro


BR 38 5308-2 DR IV Epoche - 319.00 Euro



TILLIG:

BR 38.10 DR III Epoche - 275.90 Euro


BR 38.10 DB III Epoche - 275.90 Euro







zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Парни локомотиви
« Отговор #593 -: 28 Януари 2012, 11:14:46 »
Модела на Бекман е съвсем различна серия. 38-ма серия е сборна. Модела на Роко и Тилиг е на пруски P8 а тоя на Бекман е саксонска машина.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #594 -: 28 Януари 2012, 11:22:33 »
Веднага отделям BeckmannTT на страни-това е друга 38-ца, а именно 38.2-3 с произход Саксония, и няма как да я сравняваме с 38.10-40 (пруски тип Р8)
Остава да сравним Роко и Тилиг. Като за мен везната веднага се накланя към Тилиг, не за друго, а защото техния модел показва локомотива във вида, в който е най-близо до първообраза си! Докато и  двата варианта на Роко показват Р8 във вид в който как да кажа, (да не ми се обиди някой) не харесвам нито крилата Витте на DB, нито сплескания комин на DR!

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 538
  • Рейтинг: 166
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Парни локомотиви
« Отговор #595 -: 28 Януари 2012, 13:06:02 »
Списанията  "MIBA"   и   "Eisenbahnmagazin" правят редовно сръвнителни тестове. Когато се публикуват, ще Ти кажа. Абонирам съм и за двете.
Може и вече да е излязъл в кратък тест- KURZTEST- и аз да не съм го отбелязъл, защото в момента погледът ми е към едрите мащаби...

А инак големите тестове обхващат по 4 страници и повече. Ако са сръвнителни от 8 страници нагоре...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #596 -: 28 Януари 2012, 14:02:15 »

В същата тема 25 страници назад:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,237.msg13770.html#msg13770

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Парни локомотиви
« Отговор #597 -: 28 Януари 2012, 14:09:00 »
Сашо, това е преди повече от 3 години.  ;)

Ама пък излиза, че съм си научил урока, а?  :bb:

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:Парни локомотиви
« Отговор #598 -: 29 Януари 2012, 08:56:58 »
Саше, помагаме значи в сайта на Фриц Остертхун:
http://www.osterthun.com/2b.models20-39/Baureihe~34.74b.htm

 


Похвално, похвално!

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 256
  • Рейтинг: 25
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #599 -: 29 Януари 2012, 10:57:47 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=237.msg71983#msg71983 date=1327742553
Веднага отделям BeckmannTT на страни-това е друга 38-ца, а именно 38.2-3 с произход Саксония, и няма как да я сравняваме с 38.10-40 (пруски тип Р8)
Остава да сравним Роко и Тилиг. Като за мен везната веднага се накланя към Тилиг, не за друго, а защото техния модел показва локомотива във вида, в който е най-близо до първообраза си! Докато и  двата варианта на Роко показват Р8 във вид в който как да кажа, (да не ми се обиди някой) не харесвам нито крилата Витте на DB, нито сплескания комин на DR!
А този от каталога на Roco за новостите за 2012 г. - стр. 134, кат. No 36051/2 ?

Стефо, между другото немците никак не бяха доволни от Roco-вския (доколкото успях да си преведа от tt-board-а). Даже Roco изтеглиха цялата партида да си го пооправят:
http://www.roco.cc/service/faq/info-tt-br-38.html
« Последна редакция: 29 Януари 2012, 11:02:58 от vlado1 »