Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 366101 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #555 -: 17 Януари 2012, 18:54:50 »

Положението не е чак толкова трагично.

Търсачката в нашия форум дава по-добри резултати от Гугъл:

56 - комин
14 - кумин

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #556 -: 17 Януари 2012, 21:58:12 »


"Локомотив 559 на гара Тулово, след тежка и продължителна борба със
снежните преспи в участъка Стара Загора - Тулово през 1935 година."

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #557 -: 17 Януари 2012, 23:08:16 »
A този локомотив, без да се е борил със снежните преспи, на коя гара е сниман?

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Парни локомотиви
« Отговор #558 -: 18 Януари 2012, 00:00:33 »
Първо реших, че така, както е зарязан в стрелките без персонал, сигурно е сниман в района на дрезденската гара по време на нападението на славните кралски ВВС. После обаче се сетих, че май е на същата гара, където още домува този красавец
:buba:

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #559 -: 18 Януари 2012, 17:46:41 »
  Парните машини са несравнимо по ефектни зимата,точно защото парата кондензира веднага и е видима.

  Затова туристите ходеха в Китай зимата,при температури до -40 градуса гледката е невероятно. както и мръзненето.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #560 -: 18 Януари 2012, 18:23:28 »

Ицак, я кажи, тая тръбичка зад комина за какво точно служи?
Имат я почти всички локомотиви:

http://picbg.net/pic.php?u=24294jBfeZ&i=612753

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Парни локомотиви
« Отговор #561 -: 18 Януари 2012, 18:29:54 »
Пароизходната тръба на кноровата помпа.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #562 -: 18 Януари 2012, 18:33:49 »

А защо отива до комина, тяга ли и тя създава в спряло състояние?

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #563 -: 18 Януари 2012, 23:34:19 »
      Тръбата наистина е от въздушната помпа. Тя е подведена там,за да няма изпускане на пара от много различни страни,което би влошило видимоста на бригадата. Но не на всички локомотиви е така. Например на 01-23 тръбата за отработилата пара от помпата е вкарана в димната камера и парата се изпуска под комина.  Веднъж Ангел Алексиев започна да ме изпитва за загадъчното изпускане на пара от време на време от комина и аз изобщо не се сетих,че това е парата от кнорована помпа. Но дори да се изпуска под комина,нейното количество е минимално и не може да създаде допълнителна тяга.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #564 -: 20 Януари 2012, 15:33:22 »

Рядко поглеждам там, но какво видях преди малко в "Кой е активен"


Гост         20 Януари 2012, 15:19:14         Принтира тема "Парни локомотиви".

      :bb2:         :drinks:          :good:   

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Парни локомотиви
« Отговор #565 -: 20 Януари 2012, 15:39:07 »
Саше, заблуждаваш се. Не е жив човек това. Паяците на търсачаките обхождат всички линкове по страниците и съответно от време на време попадат и там се появява и това, което си видял.

А сега една молба, може ли някой да пусне няколко снимки, на които ясно да се вижда разликата между BR 52 (БДЖ 15) с листова и гредова рама.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Парни локомотиви
« Отговор #566 -: 20 Януари 2012, 18:34:40 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=237.msg71116#msg71116 date=1326808016
За да излиза пара от цилиндрите, значи че машинистът е отворил клапите за продухване на цилиндрите. Това се прави при потегляне, след като колелата направят няколко оборота, тези клапи се отварят за да се продухат цилиндрите от конденза, който се )е образувал от изстиването на цилиндрите. В такъв момент цялата машина е обвита в пара и гледката е величествена.
Това продухване не се ли прави и при спиране на лока.Гледал съм клипове на американски локомотиви и там при спиране също излиза пара от цилиндрите ::)


lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #567 -: 21 Януари 2012, 08:56:04 »
Ако машината/влака ползват вакум за спирачката, то при спиране за да се получи вакума се пуска едно устройство подобно на инжектора, което обаче вместо да засмуква вода, засмуква въздуха от спирачната с-ма като резултатът е вакум, който привежда в действие спирачните с-ми и машината/влака спира. Парата която се ползва за това устройство вероятно е това което си видял. Няма причина да се продухват цилиндри при спиране, тъй като те са топли от работата и принципно не би трябвало да има конденз. Продухването или подгряването на цилиндрите се прави обикновено само когато цилиндрите не са работили по-дълго време, изстинали са и ако не се продухат с пара, резултатът е моментален конденз на парата по цилиндрите и образуването на вода, която ако не се изкара на време/с продухване/, то има голяма вероятност за получаване на воден удар в резултата на който може да изхвърчи както някой цилиндров капак или пък да се изкриви бутален стержен или не знам там още какво. При машините с плоски шибъри в такъв момент шибъра се повдига от само себе си и водата се изхвърля към комина, обаче тези с цилиндрични шибъри са много уязвими, поради което имат специални защити за предотвратяване на водния удар.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #568 -: 21 Януари 2012, 09:14:13 »
Вакуум, Любо :)

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #569 -: 21 Януари 2012, 10:10:32 »
Цитат на: widowmaker link=topic=237.msg71411#msg71411 date=1327130053
Вакуум, Любо :)
Компютърния речник е виновен!!! :angry:. Знаех си, че е така, ама като ми го подчерта и без много мисловна дейност от моя страна се съгласих, че вероятно аз греша. Свикнах с речника на един друг форум да ме поправя и ей на, какво сътворих ;D.
Това комповете са опасно нещо, когато се комбинира с човешкия мързел. ;D