Ако машината/влака ползват вакум за спирачката, то при спиране за да се получи вакума се пуска едно устройство подобно на инжектора, което обаче вместо да засмуква вода, засмуква въздуха от спирачната с-ма като резултатът е вакум, който привежда в действие спирачните с-ми и машината/влака спира. Парата която се ползва за това устройство вероятно е това което си видял. Няма причина да се продухват цилиндри при спиране, тъй като те са топли от работата и принципно не би трябвало да има конденз. Продухването или подгряването на цилиндрите се прави обикновено само когато цилиндрите не са работили по-дълго време, изстинали са и ако не се продухат с пара, резултатът е моментален конденз на парата по цилиндрите и образуването на вода, която ако не се изкара на време/с продухване/, то има голяма вероятност за получаване на воден удар в резултата на който може да изхвърчи както някой цилиндров капак или пък да се изкриви бутален стержен или не знам там още какво. При машините с плоски шибъри в такъв момент шибъра се повдига от само себе си и водата се изхвърля към комина, обаче тези с цилиндрични шибъри са много уязвими, поради което имат специални защити за предотвратяване на водния удар.