Нищо не разбирам от парни локомотиви, но по информация от книги и хора, които са доста навътре в тая работа може да се направи следният що-годе генерален извод. Немските локомотиви всички много си ги обичате, може би защото българските са най-близо до тях. Но наред с върховите достижения, които са постигнати благодарение на Габре, Вагнер, Вите и т.н., всички до един германски парни локомотиви имат един много сериозен недостатък, а именно - по отношение на внедравянето на улеснения, облегчаващи труда на локомотивната бригада, са кръгла нула!Нямат нито т.нар. тръскащи скари, нито "стокер" за автоматизирано подаване на въглища от тендера към пещта, нито каквито и да било други улеснения, а в добавка и напълно затворените будки са рядкост. Американските най-вече, а и английските, френските, че и руските, са много по-напред в това отношение. Американците са измислили и т.нар. парапети на страничните площадки, защото техните локомотиви са огромни и падането оттам просто е фатално.