Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 363654 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #660 -: 29 Март 2012, 23:30:27 »
Цитат на: TheJackal link=topic=237.msg75496#msg75496 date=1333035398
С молба, някой от запознатите колеги и приятели с парните локомотиви да разкаже за BR 53:
(Image removed from quote.)
Интересна ми е колоосната му формула. :yes:   

2008:   http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,556.msg14484.html#msg14484
2012:   http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1944.msg73294.html#msg73294

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #661 -: 29 Март 2012, 23:56:10 »
Цитат на: piko1 link=topic=237.msg75507#msg75507 date=1333041540
това също е доста интересно
(Image removed from quote.)

парните с високото налягане ...

Всички 45-ци без само една са DB и това е единствената 45-ца останала в DR, която през 1951 е станала жертва на несполучлив експеримент за локомотив с високо налягане

Henschel 24817 1941
1'E1' h3
1941 - DRG 45 024
1945 - DR 45 024
1951 - Umbau H45 024
1959 - ++

някои от частите му след нарязването са били употребени за локомотив 18 201:
http://de.wikipedia.org/wiki/DRG-Baureihe_45

Заради особената му форма много често ще го срещате обявен за дизел, но не е ...
« Последна редакция: 30 Март 2012, 00:08:57 от CaLLlo »

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #662 -: 30 Март 2012, 08:38:09 »
calio нямаше ли още няколко подобни проекта за парни локомотиви с високо налягане на круп
edit: м да ма е бил Schwarzkopff а не круп
« Последна редакция: 30 Март 2012, 08:45:40 от piko1 »

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #663 -: 15 Април 2012, 11:45:17 »

 :spiteful:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #664 -: 11 Май 2012, 11:54:56 »

Ааааа...ТИ...иии....имаш ли 41-ва серия!?!???????  :sarcastic: :spiteful:
« Последна редакция: 11 Май 2012, 11:59:25 от pach »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Парни локомотиви
« Отговор #665 -: 29 Юли 2012, 18:07:28 »
Един сайт филм - първия, показва какво се случва с въглищата когато попаднат в горивната камера:
http://yourmodelrailway.net/view_forum.php?id=500
Останалите също са интересни! Приятно гледане.
« Последна редакция: 29 Юли 2012, 18:10:30 от TheJackal »

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #666 -: 21 Август 2012, 17:02:40 »
Цитат на: TheJackal link=topic=237.msg75496#msg75496 date=1333035398
С молба, някой от запознатите колеги и приятели с парните локомотиви да разкаже за BR 53:
(Image removed from quote.)
Интересна ми е колоосната му формула. :yes:   

А относно BR 53, сега съм малко зает, но довечера, стига да ми остане време, ще преведа тази страница:
http://www.malletlok.de/ge/ge_d/br53.htm

Иначе от страницата от немскоезичната уикипедия:
„Baureihe 53“

Кулминацията на планирането на военно-временните локомотиви е третата серия от военни парни локомотиви, работата върху която започва през 1943г. Планирана е свръхтежка машина, която да е в състояние да тегли 1700 t със скорост от 20км/ч по наклони до 8 промила и да развива максимална скорост от 80км/ч както напред, така и назад. Предвижда се използването им в окупираните руски земи. По заданието са представени 17 проекта.

Проектът Borsig 1 постига по-късно (чрез фирмата Мерклин и присвоеното от нея означение „Baureihe 53“) по-голяма популярност. Това е локомотив със съчленена ходова част по рядката асиметрична колоосна формула (1'C)D.

Като анонс за започването на серийно производство от Мерклин на модела в каталога за 1988/89г. е поместен репортаж, в който очевидец във Фирмата Borsig на програмата описва ситуацията през годините 1943-44г.: "Той [явно собственикът на фирмата] следеше със собствените си очи началните етапи на строителството на машината." След края на войната обаче не са открити готови детайли и проектна документация. В професионалните среди началото на производството е ппоставено под съмнение.

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #667 -: 22 Август 2012, 12:06:47 »
Проектът за военно-временния локомотив 53 0001

Наред с известните военно-временни локомотиви от сериите 42 и 52 е трябвало да има и трети тип, серия 53. Серия 52 става най-многобройният и успешен немски локомотив и надживвява повечето други типове до края на редовната експлоатация на немските парни локомотиви през 1988г. Много е дискутирано и около BR 42, но дори тя стига до серийното производство и е в експлоатация дълго след края на ВСВ с различни железопътни администрации. Третият тип - BR 53 или по-точно 53 0001 така и не слиза от чертожната дъска.

На 13 октомври, няколко месеца след доставката на първите машини от 42ра серия е изготвено предварителното задание за тежък локомотив и производителите са приканени да предложат свои проекти. Девет (или десет в зависимост от различните източници) фирми се включват с общо 17 проекта. Сред тях са локомотив със седемкратно разширение (поправете ме, ако не съм разбрал, не съм наясно с термините, става дума за eine siebenfach gekuppelte Maschine von Schichau) на фирмата Schichau, модифициран локомотив по системата Fairlie на фирмата Orenstein & Koppel и локомотив със съчленена ходова част, чиито части действат независимо една от друга, разработен от Wiener Lokomotivfabrik (WLF). Предложените от Borsig (Berlin-Hennigsdorf) и виенската WLF локомотиви предизвикват най-голям интерес от страна Reichsbahn.

Borsig, под управлението на д-р Адолф Волф изпраща две предложения - проект за машина по колесна схема (1'C)D Мале със свързани колоосни групи (Nr. 426-821) и проект за обичайна машина (Nr. 426-824). Последната е наречена 1’E2’ и е преработка на BR 44. WLF също разработва локомотив по схемата Мале, който обаче се доближава по-скоро до американските локомотиви със съчленена ходова част, чиито секции действат независимо една от друга. Borsig вече са станали известни за своите локомотиви по схемата Мале, защото са доставили редица такива машини на Сърбия, Италия, Испания, Индонезия, Аржентина и Османската империя.

Проектът за машини по схема (1’C)D в световен план е необичаен, но все пак през 1910 Болдуин доставя такива машини на Southern Pacific Railroad и на Alabama & Great Southern Railroad. Други екземпляри се появяват след преработката на вече построени локомотиви и са експлоатирани от Baltimore & Ohio и Great Northern Railroad. В Borsig проучват тези проекти и особена една машина, доставена на Alabama & Great Southern. Тя е с дължина 22,2 метра и със схема на ходовата част като на бъдещия проект BR 53. Borsig предвиждат машината им да е с мощност 3 000 к.с., да може да тегли композиции от 1 700 тона по наклони до 8 промила, да се вписва в криви с радиус на завоя 360 метра и да поддържа при тези условия скорост от 20 км/ч. Максималната скорост трябва да е поне  80 км/ч. Освен това новият локомотив трябва да разполага с елементи като стокер, който да изсипва въглищата директно от тендера в горивната камера, тъй като огнярът сам не би се справил с големия разход на въглища. НО от това, което ни е известно днес за проекта най-вероятно машината е нямало как да получи стокер, защото по време на войната няма как Borsig да получат лиценз за производството на такъв елемент или да успеят да разработят такъв самостоятелно от нулата.

Определено проектът на Borsig за локомотив по системата Мале е бил успешен от техническа гледна точка и е приет особено добре, но са изказани и опасения от излагането на огън от страна на противника на сложната конструкция на елементите от парната инсталация. Те са по-изложени на този фактор, заради подвижната в големи странични амплитуди предна колоосна група. Изглежда че въпреки тежките условия за работа инженерите от берлинското предградие Хенингсдорф са обсъждали стартът на строежа на прототипната машина. И докато е имало такива разговори фактите от онова време ни навеждат на мисълта, че проектът е стигнал до ниво ескизи, но не и до детайлни чертежи на отделните конструктивни елементи. От 1943г. производството на локомотиви от Borsig е било почти невъзможно, защото заводите са унищожени от въздушни удари.

Райхсминистърът по въоръженията Шпеер прави всичко възможно Borsig да изгради наново фабриката си през 1944г. и фирмата е ангажирана най-вече с тази задача. Последните предложения по темата за тежък военно-временен локомотив постъпват в Имперските железници през февруари 1944г., когато вече е ясно, че немските войски отстъпват от Източния фронт и нуждата за такъв локомотив отпада, Берлин на свой ред е подложен на още по-жестоки въздушни удари, а нуждата от танкове става по-голяма от нуждата от локомотиви.

От много време се дискутира дали въобще е започнало производството на този локомотив. Бившият инженер от Borsig Карл-Хайнц Голце потвърждава старта на този процес. "Със собствените си очи станах свидетел на първоначалната монтажна работа." По време на обучението си в Инженерното училище на Имперските железници в Лайпциг, Саксония Голце често е бил на стажове във фирмата в Берлин. "Не е вярно, че DR се ограничават само с обявяването на конкурс за свръхтежък товарен локомотив, в който да участват фирмите-производителки. Училищата на Имперските железници също бяха натоварени с разработката на проекти по тази тема. Нещо повече, преподаватели от училището в Митвайда (Mittweida) са ангажирани пряко с проектите на различните кандидати." Получени са няколко доста странни проекта, например локомотив с кабина в средата и по една горивна камера (Heizkessel) пред и зад нея, a въглищните бункери са разположени директно над тях. Друг пък предвижда използването на въглищен прах за горенето, но скъпото му производство (на праха) го прави неприложим. По думите на Голце "Важно беше да се получи разумен проект, но по-важно беше да не струва нищо."

Голце продължава:"Докато работехме усилено над BR 52, в монтажния цех имаше и друг локомотив в строеж, който радикално се отличаваше от останалите военно-временни локомотиви. Това беше определено доста голяма машина с подвижна ходова част. Очевидно на проектът беше дадена зелена светлина, защото никой нямаше право да изказва съмнение, че войната вече няма как да бъде спечелена и локомотивът е нужен за експлоатация на изток."

Голце описва видяното от него: "Производството на цилиндрите можеше много добре да бъде наблюдавано. Рамата беше готова, лично тичах около нея. Тендерът и кабината бяха частично построени, а вече струговете работеха по колоосите. Горивната камера също беше в строеж." Голце е сигурен, че строежът на локомотива не е бил завършен, не знае и какво се е случило с готовите детайли: "През лятото на 1944г. бях призован в армията. След това настъпи пълен хаос, който се задълбочи с края на войната. Никога повече не стъпих във фабриката на Borsig."
« Последна редакция: 22 Август 2012, 13:40:26 от Loco-motion »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #668 -: 22 Август 2012, 13:54:56 »
Цитат на: Loco-motion link=topic=237.msg81132#msg81132 date=1345626407
... Сред тях са локомотив със седемкратно разширение (поправете ме, ако не съм разбрал, не съм наясно с термините, става дума за eine siebenfach gekuppelte Maschine von Schichau)
...
Най-вероятно става дума за локомотив със седем двигателни колооси какъвто е проектираният BR 53 (1C) D.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #669 -: 22 Август 2012, 18:20:25 »

Потвърждавам - за 7-осен локомотив става дума.

Всички описани проекти по-горе (и 7-осният) могат да се видят на чертежи в тая книга:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=Deutsche%20Kriegslokomotiven&_sop=1

Въпросният 53 0001 е най-малкият от всички и може би за това са започнали точно с него.

За терминологията в превода:

Малет, не Мале
колоосни, не колесни

Поздравления за положените усилия!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #670 -: 22 Август 2012, 18:46:00 »

От мен да мине, скиците съм ги снимал на "ксерокс" и ще ви ги кача до неделя.

Не е зле някой да провери дали не са някъде в архива на Венци!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #671 -: 02 Септември 2012, 13:00:01 »

               "Deutsche Kriegslokomotiven 1939-1945"
                              Alfred Gottwaldt 
                Franckh Verlag 1985 ISBN: 3440051609

Borsig IBorsig II
DWM

Henschel IHenschel II
Krauss-Maffei IKrauss-Maffei II
Krupp IKrupp II

MBA IMBA II
Schichau
Schwartzkopff ISchwartzkopff II

WLF IWLF II
GGL
------------------------------------------------------------
   стр. 125
   126-127
   128-129
   130-131
   132-133
   134-135
   136-137
   138-139
   140-141
------------------------------------------------------------

При желание, Локо-мошън може да продължи с превода, за което закачих цялата глава.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #672 -: 02 Септември 2012, 13:16:34 »



                                                                        Photos: sigi.nann, a-b-k, maerklin.de

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Парни локомотиви
« Отговор #673 -: 29 Септември 2012, 10:16:12 »
Kакво е довело в различието на BR 23.0/35.2 Reko и BR23.001? На мен ми направи впечатление различието в комините, кабините и парните домове, ако не греша.

MM Crottendorf 122300 - Umbausatz für Tillig BR23 Altbau zur BR23.0 oder BR35.2 Reko


Tillig 02102 - Dampflok BR23.001, DR, Ep.III mit Tender 2'2'T34


mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Парни локомотиви
« Отговор #674 -: 29 Септември 2012, 10:29:11 »
Я виж тук кой е писал по въпроса.

Пък сега виждам че Ясен не е писал за BR23 Reko. Модернизираният в ГДР 23.001 е минал през няколко варианта на промени. По едно време е бил като този на снимката.
« Последна редакция: 29 Септември 2012, 10:36:55 от mitko0888 »