Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (129/151) > >>

IKAR:
Нищо не разбирам от парни локомотиви, но по информация от книги и хора, които са доста навътре в тая работа може да се направи следният що-годе генерален извод. Немските локомотиви всички много си ги обичате, може би защото българските са най-близо до тях. Но наред с върховите достижения, които са постигнати благодарение на Габре, Вагнер, Вите и т.н., всички до един германски парни локомотиви имат един много сериозен недостатък, а именно - по отношение на внедравянето на улеснения, облегчаващи труда на локомотивната бригада, са кръгла нула!Нямат нито т.нар. тръскащи скари, нито "стокер" за автоматизирано подаване на въглища от тендера към пещта, нито каквито и да било други улеснения, а в добавка и напълно затворените будки са рядкост. Американските най-вече, а и английските, френските, че и руските, са много по-напред в това отношение. Американците са измислили и т.нар. парапети на страничните площадки, защото техните локомотиви са огромни и падането оттам просто е фатално.

misan:
В много отношения е точно така. При нито един  германски локомотив няма тръскаща скара,нито пневматично отваряне на пещната врата. Липсва и мощен прожектор. Уредите за управление не позволяват да се кара седнал. Затворените кабини се появявят чак при серия 52,но и в новопостроените западногермански локомотиви.
А затворената кабина е нещо жизненоважно. Но по отношение на кабините,английските и френските локомотиви са по зле и от немските,там кабината си нещо като навес.Затворени локомотивни кабини масово има при руските локомотиви,както и мощни челни прожектори.

В САЩ въвеждат от много рано,още от началото на 20 век и тръскащите скари и сервозадвижване на реверсора,машиниста кара седнал,но и там напълно закритите локомотивни кабини са рядкост.


Може да се каже,че по отношение на удобството за работа на локомотивните бригади ,връх представлява съветския локомотив П 36

При него имаме механизирано подаване на въглищата,напълно затворена кабина,тръскаща скара и то с пневматично задвижване,мощен прожектор,стъклочистачки,търкалящи буксови лагери,машиниста кара седнал и дори умивалник  в кабината. Наистина не знам какво повече може да се желае за условията на труд в един парен локомотив.

anubis:
Малко ще се отклоня от темата, но и при алтбау електровозите им също не се мисли нито за комфорта, нито за сигурноста на обслужващия персонал. Преди няколко години имах възможноста да вляза в този Е44, който виждате на аватара ми по време на ден на отворените врати в старото депо на град Зелб, Бавария. И бях много изненадан когато в машинното отделение видях, че шините за високо напрежение се намират точно над пътеката без никакво обезопасяване. Един неволен жест и машинистът се изпържва. Споделих учудването си с човека който ме развеждаше из лока, а той само се подсмихна и отговори лаконично: Това е Германия, тук е така.

misan:
Защо да се отклоняваш от темата. Напротив,много е интересно.

За мен е учудващо,че дори в старите германски електровози,машиниста кара прав.

JesusBlack14:
Само, да добавя нещо което се сетих. Мисля, че в Швейцария е имало един парен локомотив, който си е топлил водата с
електричество. Нормален парел лок с пантограф над кабината. Моля, ако някой има снимки на тоя дзвер, да ги постне, защото аз си го спомням много на едро.Наистина много странен случай  :blink:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия