Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 324518 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12291
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #675 -: 17 Октомври 2012, 10:40:35 »
BERLINER MASCHINENBAU-A.G.  VORMALS L. SCHWARTZKOPFF
http://www.zeuthenonline.de/bmag/

« Последна редакция: 17 Октомври 2012, 10:45:31 от pach »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #676 -: 13 Ноември 2012, 22:06:01 »


                 Stromlinien Diesel Lokomotive in Hamburg 1928

                      http://www.ebay.de/itm/110973877638




                          Diesel Schnellzug Lokomotive 1928

                      http://www.ebay.de/itm/121015007634


http://myworld.ebay.de/lehesten/
http://www.fotobethge.com/

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #677 -: 14 Ноември 2012, 06:26:17 »
Завидна компетентност от страна на продавача...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Парни локомотиви
« Отговор #678 -: 25 Юли 2013, 00:36:20 »
                          Поздрав за мисан!






            http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5725807

            http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6116452

Ако не се отворят снимките - рефреш!

mopcku

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Парни локомотиви
« Отговор #679 -: 18 Януари 2014, 20:44:19 »
Здравейте,

много, много интересна тема. Но е станалал толкова голяма, че малко се обърках. Не съм толкова голям специалист по парните локомотиви. И все пак...Може ли някой да ми каже синтизирано и по години, какви парни локомотиви сме имали в България и на кои немски са отговаряли. Искам за макета да си взема 5-5 парни локомотива от 2-ра и 3-та епоха.

Предварително благодаря

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1705
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Парни локомотиви
« Отговор #680 -: 18 Януари 2014, 20:53:32 »
http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=25     или разгледай целия този раздел на сайта: http://www.railwaypassion.com/?cid=10&p=3

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Парни локомотиви
« Отговор #681 -: 19 Февруари 2014, 17:24:12 »

              Малко парни локомотиви от далечна, братска Япония!





http://tadayusaku.3.pro.tok2.com/blog/?c=002
http://tadayusaku.3.pro.tok2.com/blog/?c=003
   ..... и т.н. ....
http://tadayusaku.3.pro.tok2.com/blog/?c=005   - Китай (поздрав за мисан !!!)
http://tadayusaku.3.pro.tok2.com/blog/?c=015

На снимките се клика! Някои от снимките са жални, но други са много добри.

Означение:   C 55 53
C   -   3 задвижващи оси; D - 4; E - 5 и т.н.
55 -   серия
53 -   пореден номер

Същата система е приета поне и в Индонезия (PNKA).

Дизелите и Електровозите - по същия начин,
като на първите отпред се добавя буква "D",
а на вторите буква "E", примерно ED 76 52.

Реших да пусна преводачка на целия сайт, но Гугъл-ът се удърви ...
трябва да му се подава по малко и на порции, но пък то и един превод излиза ...

http://en.wikipedia.org/wiki/JNR_Class_E10   - тук долу таблицата е ценна
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:3_ft_6_in_gauge_locomotives


« Последна редакция: 19 Февруари 2014, 17:28:22 от CaLLlo »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Парни локомотиви
« Отговор #682 -: 24 Август 2014, 21:04:28 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Парни локомотиви
« Отговор #683 -: 14 Септември 2014, 02:11:59 »

             Вижте цената - 301 Евро ...

само 6 човека са наддавали общо 51 пъти:





                              130 Halle S2 in Berlin Anh Bf ca 1906


                             http://www.ebay.de/itm/161410601310

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6711
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Парни локомотиви
« Отговор #684 -: 14 Септември 2014, 09:28:07 »


Сигурно iPach е единият от 6-те ?

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Парни локомотиви
« Отговор #685 -: 27 Септември 2014, 16:01:34 »
Цитат на: Adrian link=topic=237.msg96423#msg96423 date=1410676087
Сигурно iPach е единият от 6-те ?

Цъ, проверих - не е играл.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Парни локомотиви
« Отговор #686 -: 27 Септември 2014, 16:11:47 »


907 BDZ (901-970) 1E h4v P-zuglok Hanomag 1913-1918 АК Leonhardt ~1922

                         http://www.ebay.de/itm/331307321565

Обърнете внимание обаче на друго, никъде в обявата не пише БДЖ(BDZ), нито
България, което какво означава за нас? - обявата става неоткриваема с търсачки.
Намирал съм много такива, мога цяла отделна тема да ви пусна ... има време.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Парни локомотиви
« Отговор #687 -: 09 Октомври 2014, 17:02:57 »
          Десет години след BR 81, Dingler представя BR 80 в Spur I  (2013-2014)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



На 22.6.2013 за първи път можа да се види изключителният ръчно изработен модел на
BR 80 от Dingler, в момента на твърда цена, като на разположение има вече 10 версии.

Първоначално през 2013 г. бяха планирани само пет версии, но в момента версиите вече са десет, т.к. клиентите на Dingler проведоха кампания в тази посока, като дадоха и много ценни съвети. Различните модели се различават по вида на въздушните помпи, по заварените или нитовани водни резервоари, по въглищните бункери, по осветлението и по местоположението на турбогенератора. Моделирани са и останалите специфичности на локомотивите произведени от фабриките Jung, Union, Wolf и Hohenzollern.

Всички 10 версии могат да бъдат поръчани на твърда цена 4350 €:
-----------------------------------------------------------------------------------------
    80 024 DRG Dingler 1-180/01 Bw Frankfurt Hbf
    80 010 DRG Dingler 1-180/02 Bw Leipzig Hbf
    80 026 DRG Dingler 1-180/03 Fotoanstrich
    80 006 DR Ep. IIIa Dingler 1-180/04 Bw Berlin Anhalter Bf
    80 033 DB Ep. IIIb Dingler 1-180/05 Bw Ansbach
    80 016 DB Ep. IIIb Dingler 1-180/06 Bw Schweinfurt
    80 014  Museums  Dingler 1-180/07 Bw Schweinfurt
    RAG 11 (RAG D-725) Dingler 1-180/08
    80 024 DR3 Dingler 1-180/09 Bw Leipzig Hbf (80 039 DB3a)?
    80 008 DRG Dingler 1-180/10 mit Hoheitszeichen Bw Halle Hbf
-----------------------------------------------------------------------------------------

Представените през 2013 г. образци нямаха всички детайли и затова Dingler през 6.2014 г. в Зинсхайм представи всички нови прототипи. Моделите са ръчно изработени от месинг и неръждаема стомана. Цилиндровите капаци, сандъците с инструменти, пясъчникът и вратата на димната камера са отворящи се. Зъбната предавка е капсулована и не изисква поддръжка, колоосите са със сачмени лагери и пълна спирачна симулация. При повдигане на покрива или отворяне на вратите има чудесна видимост към дървения под и вратата на пещта в напълно оборудваната кабината. Кабината освен това е оборудвана и със завеси. Зад вратата на димната камера са симулирани искрогасителят и конусът. Т.к. Dingler разчита на дълголетие на моделите си, димогенератор не е вграждан и традиционно е пропуснат. За управление на звука е създаден най-нов тип ESU декодер. С късото си междуосие, моделът лесно се вписва в радиус 1020 mm. В допълнение на всичко това, освен с нормалните колооси с NEM-профил, Dingler предлага с поръчки до 1.7.2014 г. евентуално изпълнение и с "Finescale" или "1Pur" колооси без допълнително заплащане. Доставката се очаква през есента на 2014 г. Всеки клиент след приключване ще получи снимки на новия модел, в които ще бъдат включени и всички актуални корекции.

Повече подробностите за дизайна ще намерите в сайта Dingler, в долната част като PDF: http://www.dingler.de/




     




Малко история

Серията BR 80 на DRG e унифициран тип (Einheits) парен локомотив и е предназначен за леки маневрени дейности. Натоварването е 18 тона на ос и прегрята пара на двигателите. Максималната скорост е 45 km/h, но според Gerlach [Dampflokarchiv, 1968], той е способен да тегли влакове от 1380 t в равнината със скорост до 35 km/h. При наклон 4 промила той може да тегли влакове от 350 t със скорост до 45 km/h.

Между 1927-28 са били произведени общо 39 локомотива, които първоначално са били зачислени към депата Кьолн и Лайпциг.
След Втората световна война 21 локомотива остават в DR и са зачислени в Leipzig Hbf до 1962-63, след което са предоставени за пътнически влакове. По-късно стават промишлени локомотиви (WL) в различни заводи на ГДР до към 1981 г.
В DB общо 14 маневрени локомотива са били в експлоатация до 1965 г, след което преминават към мините и металургичните заводи, където са били в експлоатация до 1977 г.
Много от тези локомотиви са запазени и до днес.

По материали на:   http://spur1info.com/
« Последна редакция: 12 Октомври 2014, 14:46:28 от CaLLlo »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12291
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Парни локомотиви
« Отговор #688 -: 10 Октомври 2014, 08:52:42 »
Винаги съм си мислил (но явно съм се заблудил), че най-масовата серия в моделизма,
има някаква по-висока разпространеност и масовост в прототипа 1 към 1.
Пък то се оказаха доста малко локомотиви произведени от този симпатичен мъник.
Та кой от нас не е почнал с него, пък дори с джуниърският му двуосен вариант!!!
На кой от нас това локомотивче не предизвиква мили детски спомени!!!
А модела в единица е убийствен. То би било кощунство да е в този мащаб и
да е слабо детайлизциран и изпипан. Много ми харесва и шапка двалямч на фирмата,
като аз отново съм щастлив че не съм този мащаб. Заради цената само, която обаче си струва всяко евро.
 Или както казва Ясен - пипнАл го е немецО!!!
 ;D

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Парни локомотиви
« Отговор #689 -: 28 Октомври 2014, 11:32:48 »

        Малко хубави снимки на скъпи модели:




                

                

                


                                        www.ebay.de/pietroburgo77

                             Профилът е на руснак, явно от Петербург.
« Последна редакция: 28 Октомври 2014, 11:35:07 от CaLLlo »