Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (138/151) > >>

CaLLlo:

--- Цитат на: Adrian link=topic=237.msg96423#msg96423 date=1410676087 ---Сигурно iPach е единият от 6-те ?

--- Край на цитат ---

Цъ, проверих - не е играл.

CaLLlo:


907 BDZ (901-970) 1E h4v P-zuglok Hanomag 1913-1918 АК Leonhardt ~1922

                         http://www.ebay.de/itm/331307321565

Обърнете внимание обаче на друго, никъде в обявата не пише БДЖ(BDZ), нито
България, което какво означава за нас? - обявата става неоткриваема с търсачки.
Намирал съм много такива, мога цяла отделна тема да ви пусна ... има време.

CaLLlo:
          Десет години след BR 81, Dingler представя BR 80 в Spur I  (2013-2014)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



На 22.6.2013 за първи път можа да се види изключителният ръчно изработен модел на
BR 80 от Dingler, в момента на твърда цена, като на разположение има вече 10 версии.

Първоначално през 2013 г. бяха планирани само пет версии, но в момента версиите вече са десет, т.к. клиентите на Dingler проведоха кампания в тази посока, като дадоха и много ценни съвети. Различните модели се различават по вида на въздушните помпи, по заварените или нитовани водни резервоари, по въглищните бункери, по осветлението и по местоположението на турбогенератора. Моделирани са и останалите специфичности на локомотивите произведени от фабриките Jung, Union, Wolf и Hohenzollern.

Всички 10 версии могат да бъдат поръчани на твърда цена 4350 €:
-----------------------------------------------------------------------------------------
    80 024 DRG Dingler 1-180/01 Bw Frankfurt Hbf
    80 010 DRG Dingler 1-180/02 Bw Leipzig Hbf
    80 026 DRG Dingler 1-180/03 Fotoanstrich
    80 006 DR Ep. IIIa Dingler 1-180/04 Bw Berlin Anhalter Bf
    80 033 DB Ep. IIIb Dingler 1-180/05 Bw Ansbach
    80 016 DB Ep. IIIb Dingler 1-180/06 Bw Schweinfurt
    80 014  Museums  Dingler 1-180/07 Bw Schweinfurt
    RAG 11 (RAG D-725) Dingler 1-180/08
    80 024 DR3 Dingler 1-180/09 Bw Leipzig Hbf (80 039 DB3a)?
    80 008 DRG Dingler 1-180/10 mit Hoheitszeichen Bw Halle Hbf
-----------------------------------------------------------------------------------------

Представените през 2013 г. образци нямаха всички детайли и затова Dingler през 6.2014 г. в Зинсхайм представи всички нови прототипи. Моделите са ръчно изработени от месинг и неръждаема стомана. Цилиндровите капаци, сандъците с инструменти, пясъчникът и вратата на димната камера са отворящи се. Зъбната предавка е капсулована и не изисква поддръжка, колоосите са със сачмени лагери и пълна спирачна симулация. При повдигане на покрива или отворяне на вратите има чудесна видимост към дървения под и вратата на пещта в напълно оборудваната кабината. Кабината освен това е оборудвана и със завеси. Зад вратата на димната камера са симулирани искрогасителят и конусът. Т.к. Dingler разчита на дълголетие на моделите си, димогенератор не е вграждан и традиционно е пропуснат. За управление на звука е създаден най-нов тип ESU декодер. С късото си междуосие, моделът лесно се вписва в радиус 1020 mm. В допълнение на всичко това, освен с нормалните колооси с NEM-профил, Dingler предлага с поръчки до 1.7.2014 г. евентуално изпълнение и с "Finescale" или "1Pur" колооси без допълнително заплащане. Доставката се очаква през есента на 2014 г. Всеки клиент след приключване ще получи снимки на новия модел, в които ще бъдат включени и всички актуални корекции.

Повече подробностите за дизайна ще намерите в сайта Dingler, в долната част като PDF: http://www.dingler.de/




     




Малко история

Серията BR 80 на DRG e унифициран тип (Einheits) парен локомотив и е предназначен за леки маневрени дейности. Натоварването е 18 тона на ос и прегрята пара на двигателите. Максималната скорост е 45 km/h, но според Gerlach [Dampflokarchiv, 1968], той е способен да тегли влакове от 1380 t в равнината със скорост до 35 km/h. При наклон 4 промила той може да тегли влакове от 350 t със скорост до 45 km/h.

Между 1927-28 са били произведени общо 39 локомотива, които първоначално са били зачислени към депата Кьолн и Лайпциг.
След Втората световна война 21 локомотива остават в DR и са зачислени в Leipzig Hbf до 1962-63, след което са предоставени за пътнически влакове. По-късно стават промишлени локомотиви (WL) в различни заводи на ГДР до към 1981 г.
В DB общо 14 маневрени локомотива са били в експлоатация до 1965 г, след което преминават към мините и металургичните заводи, където са били в експлоатация до 1977 г.
Много от тези локомотиви са запазени и до днес.

По материали на:   http://spur1info.com/

pach:
Винаги съм си мислил (но явно съм се заблудил), че най-масовата серия в моделизма,
има някаква по-висока разпространеност и масовост в прототипа 1 към 1.
Пък то се оказаха доста малко локомотиви произведени от този симпатичен мъник.
Та кой от нас не е почнал с него, пък дори с джуниърският му двуосен вариант!!!
На кой от нас това локомотивче не предизвиква мили детски спомени!!!
А модела в единица е убийствен. То би било кощунство да е в този мащаб и
да е слабо детайлизциран и изпипан. Много ми харесва и шапка двалямч на фирмата,
като аз отново съм щастлив че не съм този мащаб. Заради цената само, която обаче си струва всяко евро.
 Или както казва Ясен - пипнАл го е немецО!!!
 ;D

CaLLlo:

        Малко хубави снимки на скъпи модели:




                

                

                


                                        www.ebay.de/pietroburgo77

                             Профилът е на руснак, явно от Петербург.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия