Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

N-army-bg

<< < (5/22) > >>

IKAR:
Жорж, недей взема Лилипут, понеже тая фирма през последните години се е окепазила тотално - локомотивите им се движат като спънат кон, горят декодери и т.н. - ще станеш пишман, че си дал толкова пари за този влак. По-добре изчакай някоя друга, по-читава компания да почне да го произвежда.

eurostar:
Merci, Ikar. От няколко години пиша на Brawa по няколко писма от различни е-мейли, но те тъпо и упорито ми казват, че няма и тази година да ми произведат Taланта. В НО го има от поне 7-8 години... ще трябва да чакам.

IKAR:
По-добре така, отколкото да хвърлиш сума мангизи за някой боклук.

eurostar:
Яка заблуда - така могат да се нарекат инструкциите на фирмите производители на релси. От 20 години аз вярвам, че междуосовото разстояние при двойно трасе трябва да бъде 33 мм, както препоръчват тези фирми и даже не съм го подлагал на съмнение до последната среща на моделистите в четвъртък. Оказа се, че истината е съвсем друга. С помощта на г-н Топалов и след консултация с един от най-добрите моделисти на Франция, мога да ви дам реалните и мащабните разстояния в този постинг, а именно:

- При право двойно трасе (до 160 км/ч) разсоянието е 4100 мм, или 26 мм в N;
- При право двойно трасе (160-200 км/ч) разсоянието е 4400 мм, или 28 мм в N. Това разстояние се ползва и в гарите при право трасе;
- При право двойно трасе (над 200 км/ч) разсоянието е до 4800 мм, или 30 мм в N, както пoказва и г-н Ботев в книгата си (фиг.123);
- При повече от два коловоза, следващият (следващата двойка) отстои на 5600 мм, или 35 мм в N.

Нека тези, които започват сега своите макети, не правят тази грешка да се доверяват на фирмите производители, а да пресмятат всичко сами според нуждите на макета си.

Mixy:
Разстоянието, давано от фирмите за техните релсови системи е минималното безопасно за двоен участък в завой. В права, това разстояние може да бъде и по-малко.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия