Абразива е най-реалистичен , но според мен е пагубен за движението на моделите. ...освен ако не пускаш прахосмукачка по релсите преди "старт".По същата причина не употребявам и гипс който е доста по.мек от абразива, но много цапа и при "строежа" и при "експлоатацията" на планините в макета(колкото и да го мажеш или боядисваш , винаги се рони) . Представям си какво става със зъбните колела на предавките като метнат абразив вътре в модела!
Преди използвах корк от настъргани на домакинско ренде тапи от вино.Корк нямаше никъде свободно по магазините , а и сега бих предпочел да положа ръчен труд , пък с парите да купя някой локомотив например.
Та след настъргването на корковите тапи , се пресяват през сита , направени със бормашината на различни отвори (номера) и получавах пет-шест различен по едрина "строителен" материал .Като се почне от едър чакъл , та се стигне до фин "пясък".Оцветявам го по различен начин , според предназначението на материала - или с пръскане с аерограф и разредена акрилна боя , като след изсъхване го "обръщам" и пак боядисвам , така остава оцветен в нюанса който ми трябва но е насипен за по - нататъшна употреба , или пак с аерограф или четки но на мястото където е залепен с Ц-200.
Казвам преди , защото технологията я ползвам същата , само дето се снабдявам с насипен корк от обувен производител - аз го пресявам само и т.н. по реда му!
Разбира се , че основата е от коркови ленти , както е по "стандарт", а Юри Ботев отрича шперплатовите ленти защото ако няма корк върху тях , при движение на подвижния състав , силно резонират и звука е убийствен - няма нищо общо със звука от движението на влак.Някой заменят корковите ленти с стиропорени , като едновременно оформят и насипа на трасето но без лента от твърд материал и корков (или друг) чакъл , не става -звука е способен да заглуши "sound" електрониката , била тя декодер или звуков генератор ,до трагични нива.
