Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Баласт и баластриране

<< < (6/60) > >>

Vlado:
Не би имало изкривяване, ако самата релса не се залепя за леглото. Аз правя следното: преди баластирането полагам релсите и ги фиксирам или с пирончета, или с винт за дърво. После баластирам, като заобикалям фиксаторите. След като засъхне баласта, махам пирончетата/ винтчетата и баластирам на освободените места. Така самата релса се фиксира от сместа около нея, но при евентуално махане на баласта сама се отделя от леглото, защото на практика нищо не я държи вече. И хоп, хем вълкът сит, хем агнето цяло.
:)

Vlado:
Но все пак си мисля, че Жоро наистина е прав - на мястото на старото просто сложете ново. И естетически ще е по-добре.
:)
п.п. Старите демонтирани релсови звена ги разглабям, като релсата слагам някъде в страни от пътя или подредени остават "за после" някъде около депото, а траверсите обработвам и също им намирам място на макета. Нищо не трябва да се губи...
:)

eurostar:
Само една поправка върху филмчето на чичката. По-реалистично (и естетично) е когато релсите са вдигнати на височина спрямо околния релеф. За това върху основната дъска залепвам едно парче (лист) корк, който обхваща всички коловози. След това градя пирамида с една или две ленти корк. За мащаб N височината на тази пирамида е около 3-4 mm. След това фиксирам релсите с пиронче в специално оставените дупки от производителя. Може би е добре в този момент да се оформи идеалният вираж (при завои). Оформям околния релеф. Трябва да се предвидят и местата на стълбовете за контактната мрежа и светофорите. След това посипвам светлата баластра като основа. Когато засъхне, оформям пирамидите с по-тъмна баластра с голяма плоска четка или мини спатула. За мен е най-лесно да полагам лепилото като чичката с голяма спринцовка. Пробвал съм и с шише - тип спрей с помпа, но от въздуха камъчетата се разпиляват. Това е. Ето една картинка:

Vlado:
Аз пък в гари не правя баластова призма, защото ако погледнете в действителност, на много места няма такава. Затова и в моята гара призма няма. Лепя като Eurostar корк отдолу и директно фиксирам релсите, после баластирам и се получава перфектно.

eurostar:
Точно над това се замислих преди малко - как пирамидата преминава в равно трасе на гарите. Даже мисля да отида на това хубаво време до гара Искър и да хвана влак до Централна гара, за да видя на практика как стоят нещата.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия