Това дето Дорян го показва е ВАГОНОИЗХВЪРГАЧКА, такава има например на Горна Баня , монтирана на спасителния коловоз - тук обаче става въпрос за откачвачки...

Топалов, не е нужно с отверка да бъркаш, има макети в първа епоха които си управляват разклоненията чисто ръчно и абсолютно механично - с едни ръчки с топки накрая , монтирани под макета ... Та може би имат и нещо подобно за разкачване на вагони, но то пак е свързано с определени точки (обикновенно в края им) на коловозите.
Впрочем Зазко, ако ти е само да надуваш свирката, вчера ровейки се в едни стари френски списания (тук Gervasii май ще помага) за електроника от 2001 г. си намерих и електронна схема за имитация на дизелов двигател на локомотив, предназначена за аналогово управление.
Обвързана е само със големината на захранващото напрежение (респективно скороста на модела) и е елементарна да се направи, подобно на звуковите генераторчета за парни локомотиви от още по - стари времена.
Тоест остава и една свирка да намерим и ...не ти трябва DCC!!!

ПП.
Вагоно откачвачка - средство за разкачване на вагони.
Вагоно отбивачка - средство за спиране на вагоните в края на глух коловоз.
Вагоно извъргачка - средство предизвикващо дерайлиране на вагони, при спасителни коловози или подобни .
(тук п рофесионалистите да кажат, но съм запомнил от тях май , че става с ДО 40 км/час - при по висока скорост май няма да се спре от "ровенето по траверси и баластра" и ще направи голяма беля...)