Снимки от фейсбук:
Машинистът Бандов. Балабановата хералдика за подвижен състав на Българската горска индустрия. Гербът е съчетание на три букви (БДИ), еленова глава с рога и около него дъбови клонки, а в основата-символа на железниците "Хвърчащо колело". /отново от книгата на Методи Панайотов - Рилската железница и Балабановата фабрика/.

Цитат: "Правим долината на Рилска река над гр. Рила достъпна по подобие на Цермат. Влакчето може да е рентабилно, ако на повече гари може да се разминават композициите. Иначе не виждам как може да се поеме туристопотокът, особено по църковни празници." Тогавашния хайлайф с кожените палта и костюмите с вратовръзките и борсалиното.


Влак с трупи на гара Балабаново. / справка книга "Ние, децата от Балабановата фабрика" - автор Методи Панайотов /. Според някои слухове, теснолинейката е била демонтирана през 1961 г. за да се затрудни достъпът на поклонници до Рилският манастир.

Спирка Св.Иван Рилски, Бандов - вторият от дясно наляво, 1928г. / отново справка книга "Рилската железница и Балабановата фабрика" - автор Методи Панайотов /.

Работници от Балабановата фабрика.

Папмашинини в мукавеената фабрика / справка книга "Ние, децата от Балабановата фабрика" - автор Методи Панайотов /.


Балабановата фабрика. Започва като дървопреработващо предприятие, после се ориентира към хартията и мукава... по време на социализма е било Завод за картонено-мукавени опаковки..... Последно е имало някакво мижаво производство на кори за яйца.
