Вариантите са поне ...30!
Но не и обикновенни релета от типа на рес и т.н. защото са моно - тоест в едно от двете състояния (нормално изключено/нормално влючено) остават под напражение.
Това въобще е нежелателно, води до дефекти, нагари, несигурно включване и въобще нестабилно поведение.
Точно за това автоматикитите в моделните железници още едно време са направени чрез релета, от типа на "сивите Тилиг" или още по старите "черни" на Пико - МЕ051. Тези релета са под напрежение само в момента на превключване, от едно крайно положение в друго. През останалото време са в покой. Е ...имат един недостатък - за избягване на самоволно превключване, задължително се монтират хоризонтално.
Масовата практика сега е да се заменят с бистабилни на Siemens, а именно моделите V23042-В2353-В101 от която група са 12 волтовите.(средна цена 3,50 евро/бр)
В София бистабилни (но електронни от друг модел) има в магазина на "Ами корт" на ул."поп Богомил" (до лъвов мост) , но освен че са електронни са и безумно скъпи.
Тоест остава вариант по поръчка през мрежата.
Ако нямаш проблем продължавай да работиш със сивите - за българските условия това е все още оптималния вариант. вСичко друго все още не е така атрактивно, просто и евтино.
