Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 952645 пъти)

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1380 -: 21 Май 2013, 11:44:49 »
Някой да има представа къде мога да намеря снимки на български циментовозни вагони?
Благодаря предварително

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1381 -: 21 Май 2013, 12:03:44 »
Цитат на: daddy_g link=topic=268.msg89276#msg89276 date=1369125889
Някой да има представа къде мога да намеря снимки на български циментовозни вагони?
Благодаря предварително

http://bdz.bg/p.php?id=tp_vagoni
http://bdz.bg/wagon/11.html

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1382 -: 21 Май 2013, 12:08:33 »
Цитат на: pavel75 link=topic=268.msg89278#msg89278 date=1369127024
http://bdz.bg/p.php?id=tp_vagoni
http://bdz.bg/wagon/11.html

На тези търся:


Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1383 -: 03 Юни 2013, 23:13:35 »
Отново питанка към професионалистите - ползват ли се в нашите железопътни линии преходни криви? Не знам как е на български, но на английски е Track transition curve (easement) и представлява участъка в червено по-долу с който се преминава от завой в права и обратно:


mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1933
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1384 -: 04 Юни 2013, 06:11:23 »
В пътното строителство/без значение кое/ се използват хоризонтални и вертикални преходни криви.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1385 -: 04 Юни 2013, 08:29:53 »
И в железопътния моделизъм също се ползват преходни криви.
Друг е въпроса, че у нас някои въобще не са чували за тях в моделизма
и нямаме практика да ги прилагаме по диорамите и макетите.(при овалите е ясно...)
Даже са част от стандартите на MOROP от 1987г.,
 който стандарт е обновен и през 2007г. - NEM113:
http://www.miba.de/morop/nem113_d.pdf

 :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1386 -: 04 Юни 2013, 10:35:32 »
Айде малко да се посмеете по този повод, а именно, че някои, за които това е абсолютно, ама абсолютно недопустимо, не са чували за преходни криви и в реалните железници. На предишната ми работа редовно, по два-три пъти в месеца, водих обучения по един софтуер за инфраструктурно проектиране, в частност пътища и ж.п.линии. И един път като обяснявах как се дефинират и чертаят преходни хоризонтални и вертикални криви при трасета и респективно профили-нивелети, действащ Доцент от ВТУ-то се изцепи, че, видиш ли, в ж.п. транспорта нямало въобще преходни криви. Това означава първият влак да изхвърчи в дерето!
« Последна редакция: 04 Юни 2013, 10:37:51 от IKAR »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1387 -: 04 Юни 2013, 11:16:41 »
ОК. Правилно съм предполагал, че и у нас се строи както навсякъде другаде. Още три въпроса:

1. Има ли някъде разписани норми, как се ичисляват въпросните криви? В уикипедията пише, че се апроксимира част от Ойлерова спирала, но сигурно има и още когато става дума за реално проектиране и строителство. Или най-добре, стандарта дето Пламен го е пуснал, има ли го някъде на нормален (английски) език?

2.  Доколкото разбирам, преходната крива улеснява влизането/излизането в/от завой. При автомобилите си го представям и то е съвсем нормално, но при влаковете ми е малко трудно. Влизането в завой е ОК но ускоряването при излизане случва ли се? Какво става с последните вагони, когато локомотив на дълга композиция започне да ускорява при излизане от завой по преходна крива? Или в ж.п. транспорта, преходната крива касае по-скоро влизането в завоите?

3. Как се смятат виражите в преходните криви на трасетата? Има ли някакво правило за тях, съответно и в моделизма?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1388 -: 04 Юни 2013, 12:02:03 »
Най-лесно: вземи наредба 55, раздел 6, "Преходни криви".  Линкът  е първият, който ми попадна, наредбата я имаше накъде и в сайта на НКЖИ.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1389 -: 04 Юни 2013, 12:48:38 »
Ето ти я направо в PDF-файл:

За преходните криви и начина им на изчисляване и получаване на ординатните
виж  раздел VІ-ти стр.8 точките 30-32!

За радиусите, надвишението на външната релса в криви и т.н.
съответно раздел V, стр.7 в точките 28 и 29.

...и въобще наредбата се чете леко а докато четеш разбираш и някои основни положения
не само в железопътното дело, но доста точки са идеалния указател и за моделиста.

Офтоп.
ПП. Липсват 13 емотикона - само при мен ли е така?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1390 -: 09 Юни 2013, 16:14:14 »
Цитат на: Велко link=topic=268.msg89181#msg89181 date=1368720813
Още едно питане: на br86(чисто нов е) от старото пико, като го пусна на заден ход и лока блокира, а напред няма проблем. Свалих моторчето и като му подам ток и в двете посоки си върви. Същевременно, като задвижа колосите на ръка, не усещам "трудност" при задвижването им. Общо взето-шах с пешката ::)
Има още една вероятна причина за дефекта- при 86-цата има фабрично голям луфт във вертикална посока на 2-ра и 3-та колоос. Когато машината е на преден ход, тези колооси се повдигат нагоре, под въздействието на зъбните колела. Но когато е на заден ход, 2-ра и 3-та ос тръгват надолу. Възможно е това да е причината за проблема! Ако я дадеш да я погледна, може и да я излекувам :)

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетен плот
« Отговор #1391 -: 12 Юни 2013, 21:08:06 »
Цитат на: Ники Ботев link=topic=268.msg88896#msg88896 date=1367344570
Здравейте прятели,имам нужда от информация.Наскоро ровейки се в Баухаус,попаднах на едни дъски с размер 250см/80см/1,8см. 
Повдигнах една,помислих,че е балса.Става въпрос за пауловния.Дали някой е работил с това чудо неземно,става ли за плот за макет? Предварително благодаря.

А случайно да си спомняш за цените им?
Интресно звучат , но колко са здрави на огъване?

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1392 -: 13 Юни 2013, 11:31:11 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=268.msg89647#msg89647 date=1370783654
Има още една вероятна причина за дефекта- при 86-цата има фабрично голям луфт във вертикална посока на 2-ра и 3-та колоос. Когато машината е на преден ход, тези колооси се повдигат нагоре, под въздействието на зъбните колела. Но когато е на заден ход, 2-ра и 3-та ос тръгват надолу. Възможно е това да е причината за проблема! Ако я дадеш да я погледна, може и да я излекувам :)

Супер :) имаш лс.
 Още един въпрос. От къде и какви моторчета бихте ми препоръчали да си закупя за старите ми пиковски локомотиви? Ако някой има "излишни", приемам оферти :yes:
ето ги моделите, като имам още е44 и е11
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4290.0.html
« Последна редакция: 13 Юни 2013, 11:34:23 от Велко »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1393 -: 13 Юни 2013, 13:44:17 »
Цитат на: Велко link=topic=268.msg89686#msg89686 date=1371112271
...
 Още един въпрос. От къде и какви моторчета бихте ми препоръчали да си закупя за старите ми пиковски локомотиви? Ако някой има "излишни", приемам оферти :yes:
ето ги моделите, като имам още е44 и е11
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4290.0.html

Видя ли тук.
Или пък това тук.
И още подобни в същия раздел.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1394 -: 14 Юни 2013, 19:26:02 »
Цитат на: Велко link=topic=268.msg89181#msg89181 date=1368720813
Още едно питане: на br86(чисто нов е) от старото пико, като го пусна на заден ход и лока блокира, а напред няма проблем. Свалих моторчето и като му подам ток и в двете посоки си върви. Същевременно, като задвижа колосите на ръка, не усещам "трудност" при задвижването им. Общо взето-шах с пешката ::)
Проблемът е решен!
http://youtu.be/bZZbxjgHnIg
Четките на мотора бяха износени неравномерно, явно е въртян само в една посока.
« Последна редакция: 14 Юни 2013, 21:51:37 от Сaprycorn »