Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 937988 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2175 -: 04 Април 2016, 13:24:04 »
Цитат на: bazitov link=topic=268.msg104190#msg104190 date=1459761534
П.П. Търся Wassen, че да си я направя от хартия, поне докато й хвана мащаба и после да я правя от пластмаса, когато "задобрея"

И аз търся на същата гара чертежите, със същата цел. Ако постигнеш успех, свирни, както и аз също.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2176 -: 04 Април 2016, 14:40:47 »
Поел съм ангажимент към теб (а Грег винаги съм го уважавал),
за това ще се постарая да ти отговоря (макар да не ми се иска вече).


Съжалявам, но ...дето се казва - така кажи приятелю! Трябват ти планове на приемната сграда значииии... :scratch_ones_head:
...я да видим какво може да излезне от това! ;)
Ето какво намерих на първо "четене" стига това да е гара Wassen от трасето на Готард:

Поглед от зад:

от тук (има много изгледи и от трасето около тази гара) -
http://www.eisenbahn-europa.de/10_Eisenbahn/Eisenbahn_CH_Schweizer-Bundebahn_Strecke_Gotthard-Nord_01.html
малки са като начало, но за изход в издирването става.

Поглед от дясно (в лош вид - но е в уикито де):




поглед почти от зад по диагонал:

тук обаче аз не виждам снимките (освен в кеша)
http://blog24.jimdo.com/juli-2010/
може пък вие да имате друг браузър...

офтоп - едно хубавко...по това трасе...



 Die Kabelbude 23k, bei km 68.4 .... което явно е между Гьошенен и Васен... ;D

продължаваме...
поглед от ...горе

от тук
http://www.geodruid.com/intl/en/place/430888-bahnhof-sbb-wassen-gare-wassen-switzerland
още...


различни реализации на гарата по нейни снимни

това обаче май е Гьошенен... :scratch_ones_head:



Още нещо хубавко от Wassen - "гранит"- ия кран (Granitkran am Bahnhof Wassen):



Една "фасада" от 1972 година:


от тук, където имо доста подробни снимки въобщ ена гарата, не само на приемната сграда:
http://www.gotthardmodell.ch/layouts/new-plant/gebaeude/stations/wassen/?L=1
от тук - http://www.henewiu.ch/Gotthard%20-%20Nordrampe/album/Stationen/Wassen/vorbild.html

...с което си идваме на думата момчета!
Как се вадят сравнително точни чертежи от снимки сме говорили няколко пъти тук.
Например в една моя стара тема (която по понятни причини е спряна):
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,466.msg81872.html#msg81872

Но ако срещнете трудностти, мога да ви помогна евентуално (но това си е за ЛС вече да не се дразним).
Особено ако съберем хубави (с едра резолюция) снимки и помощ от приятели.

А снимки продължават да изкачат (бе вие нямате ли от там на живо пхравени? :scratch_ones_head:)
от към склада:


опс...има и модел:



от тук
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45676.0

Даже и Wassen от 1880 година:

(и алпите са били по-голи от към растителност тогава, не само нашите планини)
повече подробности по тази и други исторически снимки можете да намерите тук -
http://www.wassen.ch/portrait/geschichte/
(логично де...)

И още един офтоп - организация на сигнализация по трасе-то, което е на макета обаче, а не реалното,


тъй като тройната стрелка в дясната гърловина не е пресъздадена на сигналното табло точно...

(ако това обаче е WAssen)
ама тя май вече е демонтирана (тройната стрелка)


още малко в помощ на моделистите за тази гара - схема н аколовозите и снимки на сигналите (истинските) там:


Има и други моделсти коипо правят цели макети на района:

тоест от тук можете още инфо да извлечете:
http://www.embl.ch/gotthardmodell.html

за съжелиние това както казах е на първо четене...ако се порови достатъчно, може и истински чертеж дза изкочи.
Или да се свържете с моделистите чийто чертеж на фасадата  е горе и да ги помолите за тях! :good: може пък и да ви ги дадат
 :hi:

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2177 -: 04 Април 2016, 15:31:22 »
Супер, много благодаря.

Не бях намерил моделът на гарата, със сигурност ще ми е от полза.
Иначе имам доста снимки, включително с човек до фасадата, за да го меря в последствие, но с чертеж, ще да е най-лесно и точно.

Поздрави!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2178 -: 05 Април 2016, 09:57:32 »
Издирват се микро рапидки за закрепване на релси в макет. Нужният размер е: дебелина 1,4-1,6 мм, дължина - 13-16 мм, конусна глава /ферзенк/, тъмни на цвят и с кръстато задвижване. За сведения винтчетата на PIKO са 1,5 х 10 мм, тези на Мерклин са 1,6 х 13 /обаче са бели/никелирани/. Проверил съм по нашите вносители и търговци - нямат нищо подходящо. Тези, които имат с нужната дебелина, нямат с достатъчна дължина, а тези, които имат нужната дължина са от 2,2 мм дебелина и нагоре /и бели/. Ако някой някъде е мярнал, да пише... Трябват няколкостотин броя.  :drinks:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2179 -: 05 Април 2016, 10:24:38 »


aз ползвам/имам 2.2 х 9.5 . като после с черен маркер барвам главичките - ако искаш да ги барнеш и ти така , ела в магазина  :pleasantry:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2180 -: 05 Април 2016, 11:07:06 »
Щи барна един зад врата...  :dirol: А гредарски пирони не ползваш ли??? Не четеш ли какво ми трябва или шум да става?  :stop:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2181 -: 06 Април 2016, 10:08:10 »
Цитат на: gregary link=topic=268.msg104194#msg104194 date=1459765444
И аз търся на същата гара чертежите, със същата цел. Ако постигнеш успех, свирни, както и аз също.

момчета потърсете си и тук:
http://www.tiptopmodell.ch/
Цените са умерени. Видях, че има църквата на Wаssen, та може би има и гарата им.
Ако ли пък не намерите като разцъкате менютата в ляво,  свържете се с производителя - май работи и по-поръчка.
http://www.tiptopmodell.ch/www/shop/nav.asp?zusatz=2#

http://www.tiptopmodell.ch/www/admin/overview_article.asp

http://www.tiptopmodell.ch/www/shop/nav.asp?zusatz=1#
« Последна редакция: 06 Април 2016, 10:11:39 от pach »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2182 -: 07 Април 2016, 10:13:49 »
Цитат на: pach link=topic=268.msg104199#msg104199 date=1459770047
Поел съм ангажимент към теб (а Грег винаги съм го уважавал),
за това ще се постарая да ти отговоря (макар да не ми се иска вече).

(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)
Съжалявам, но ...дето се казва - така кажи приятелю! Трябват ти планове на приемната сграда значииии... :scratch_ones_head:
...я да видим какво може да излезне от това! ;)
Ето какво намерих на първо "четене" стига това да е гара Wassen от трасето на Готард:

Поглед от зад:
(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)
от тук (има много изгледи и от трасето около тази гара) -
http://www.eisenbahn-europa.de/10_Eisenbahn/Eisenbahn_CH_Schweizer-Bundebahn_Strecke_Gotthard-Nord_01.html
малки са като начало, но за изход в издирването става.

Поглед от дясно (в лош вид - но е в уикито де):
(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)(Image removed from quote.)

поглед почти от зад по диагонал:
(Image removed from quote.)
тук обаче аз не виждам снимките (освен в кеша)
http://blog24.jimdo.com/juli-2010/
може пък вие да имате друг браузър...

офтоп - едно хубавко...по това трасе...
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
 Die Kabelbude 23k, bei km 68.4 .... което явно е между Гьошенен и Васен... ;D

продължаваме...
поглед от ...горе
(Image removed from quote.)
от тук
http://www.geodruid.com/intl/en/place/430888-bahnhof-sbb-wassen-gare-wassen-switzerland
още...
(Image removed from quote.)

различни реализации на гарата по нейни снимни
(Image removed from quote.)
това обаче май е Гьошенен... :scratch_ones_head:
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)

Още нещо хубавко от Wassen - "гранит"- ия кран (Granitkran am Bahnhof Wassen):
(Image removed from quote.)


Една "фасада" от 1972 година:
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
от тук, където имо доста подробни снимки въобщ ена гарата, не само на приемната сграда:
http://www.gotthardmodell.ch/layouts/new-plant/gebaeude/stations/wassen/?L=1
от тук - http://www.henewiu.ch/Gotthard%20-%20Nordrampe/album/Stationen/Wassen/vorbild.html

...с което си идваме на думата момчета!
Как се вадят сравнително точни чертежи от снимки сме говорили няколко пъти тук.
Например в една моя стара тема (която по понятни причини е спряна):
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,466.msg81872.html#msg81872

Но ако срещнете трудностти, мога да ви помогна евентуално (но това си е за ЛС вече да не се дразним).
Особено ако съберем хубави (с едра резолюция) снимки и помощ от приятели.

А снимки продължават да изкачат (бе вие нямате ли от там на живо пхравени? :scratch_ones_head:)
от към склада:
(Image removed from quote.)

опс...има и модел:
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
от тук
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45676.0

Даже и Wassen от 1880 година:
(Image removed from quote.)
(и алпите са били по-голи от към растителност тогава, не само нашите планини)
повече подробности по тази и други исторически снимки можете да намерите тук -
http://www.wassen.ch/portrait/geschichte/
(логично де...)

И още един офтоп - организация на сигнализация по трасе-то, което е на макета обаче, а не реалното,
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
тъй като тройната стрелка в дясната гърловина не е пресъздадена на сигналното табло точно...
(Image removed from quote.)
(ако това обаче е WAssen)
ама тя май вече е демонтирана (тройната стрелка)
(Image removed from quote.)

още малко в помощ на моделистите за тази гара - схема н аколовозите и снимки на сигналите (истинските) там:
(Image removed from quote.)

Има и други моделсти коипо правят цели макети на района:
(Image removed from quote.)
тоест от тук можете още инфо да извлечете:
http://www.embl.ch/gotthardmodell.html

за съжелиние това както казах е на първо четене...ако се порови достатъчно, може и истински чертеж дза изкочи.
Или да се свържете с моделистите чийто чертеж на фасадата  е горе и да ги помолите за тях! :good: може пък и да ви ги дадат
 :hi:

Цитат на: pach link=topic=268.msg104226#msg104226 date=1459926490
момчета потърсете си и тук:
http://www.tiptopmodell.ch/
Цените са умерени. Видях, че има църквата на Wаssen, та може би има и гарата им.
Ако ли пък не намерите като разцъкате менютата в ляво,  свържете се с производителя - май работи и по-поръчка.
http://www.tiptopmodell.ch/www/shop/nav.asp?zusatz=2#

http://www.tiptopmodell.ch/www/admin/overview_article.asp

http://www.tiptopmodell.ch/www/shop/nav.asp?zusatz=1#

Много благодаря!
Ще помоля админите, да преместят тия два поста в тая тема, за да е по подредена. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3861.msg104203/topicseen.html#msg104203

Също и Пламен, ако пуска нови постове, да са в същата тема. :drinks:

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2183 -: 07 Април 2016, 11:57:29 »
Цитат на: kossis link=topic=268.msg104188#msg104188 date=1459756470
Никой не отговори на въпроса ми за преходите ??? Не може да не сте ползвали подобни.

-------------

Също от Старт сета на Пико с електровоза -трите контейнеровози- двуосни са с доста голямо между-осово разстояние. Та като вървят в по острите завои и все се разкачат сами. Пружинките на тегличите ги опъват в право положение и се само-откачат. Това нормално ли е и може ли да го коригирам, че е много дразнещо ?

Здравей kossis!

Относно въпроса ти за снадките, или както ти ги наричаш "връзките", вадят се, но малко по-трудно.
И аз имам много линии, които са пак от новата серия на Пико Геолайн, и снадките им се изкривиха малко от съединяване и разкачане.
По този начин те не провеждаха много добре тока една към друга, затова се наложи да си купя нови.
Както ти каза , снадките на релсата фабрично са леко прегънати от долния край.
 


Прегъването се състои от две дупчици, които ги и ма и на линията.
И след като си купих нови, дойде времето за махането на старите. В началото ми беше много трудно, но след втория път се научих.

Първо изваждането на пластинката става лесно, като клещите са максимално близо до линията.


Не стискай много, понеже може да се вдлъбне надолу, и после няма слагане. Дърпаш постепенно, докато не се извади.

А ако искаш да оправиш оригиналните, които ако са леко закривени, просто стисни в двата края на пластинката и си готов.


Съветвам те отново да не стискаш много, защото иначе резултатът ще е това, а не е много задоволяващ. :haha:



Сега за вагоните.

Аз имах същия проблем. Просто вагончетата са леки, а пружинките на куплунга стегнати. И резултатът от това е саморазкачване на вагоните.
Затова тук те съветвам или да сложиш тежест, което не знам точно как ще стане, или най-добрият вариант е да си купиш курцкуплунг(Kurzkupplung) на Роко.
Изглежда чудесно, чрез него буферите са един до друг,  много са лесни за закачане и разкачване на вагоните, и най важното няма абсолютно никаква вероятност да се разкачат по време на движение по остър завой.

Това е моето мнение. Надявам се да ти е от полза.
А ако имаш още въпроси, прати ми ги на лично съобщение. :good: ;D
« Последна редакция: 07 Април 2016, 21:05:10 от stivi1504 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2184 -: 07 Април 2016, 15:52:26 »
kossis, за вагоните:

"Леки" вагони на пико (или роко) не съм видял. (Имам само ЕДИН вагон на 50 години който е по-лек от колкото трябва). Можеш да си ги претеглиш, ако не вярваш. Има домакински кантарчета, цифрови, доста евтинки, има и "стандарт" - NEM, пише си: 4 грама на сантиметър. Не ти трябва нито по-малко, нито повече. Ако ти се откачат вагоните проблемът е в трасето, което си направил. За да можеш да си караш и други вагони, а и някое приятелче да поканиш (да люпите фъстъци :) ) е добре да си правиш трасето така, че стандартни вагони (каквито са на пико, особено новото) да не се откачат. Всякакви други преработки са излишни, можеш само да развалиш нещо, а и чужди вагони могат и да не вървят както трябва. Не знам и какво наричаш "по-остри завои" - R2 на пико не е проблем за който и да е нормален пиковски вагон, да не подчертавам пак ама ще го повторя - ако има проблем с такъв вагон, то е в трасето, а не във вагона или в закачалката му.

Разбира се закачалките е добре да ги смениш, както Стиви ти препоръчва - с Роко, а защо не и с Флм. Едно пакетче от 50 броя не е евтино, но и не е безбожно скъпо, излиза на сметка, вместо да купуваш по единично. И ще си имаш за 25 вагона, които ще изглеждат много по красиво от стандартния куплунг с халкичка.

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2185 -: 07 Април 2016, 21:23:20 »
Здравейте отново!

Мите,
аз имах същия проблем с  някои вагоните, и го оправих като сложих няколко грама, станаха по-тежки, и пружинката на куплунга вече не ги изкарваше от релсите. Трасето ми е напрвено както трябва, смисъл има си лек наклон на завоите и т.н. Проблемите със саморазкачването го реших на доста от вагоните ми, когато сложих курцкуплунга. И тогава няма нужда от тежести.
Поне при мен беше така. Не оспорвам, че проблемът не е в трасето, както ти казваш, но все нещо трябва да ги кара да се саморазкачват. Аз съм начинаещ в тази сфера и може да не съм направил нещо като хората, макар че всичко съм гледал да се прави както трябва :drinks:
Но има и още нещо. На Пико линиите са с голям радиус, и когато вагоните завиват се разкачат лесно, заради това, че пружинката "стяга" и приближава вагончетата един към друг. Та  преди да сложа курцкуплунзите  на пътническите вагони, непрекъснато се разкачаха, а са чисто нови. Много ме дразнеха, но сега нямам проблеми. ;D ;D
« Последна редакция: 07 Април 2016, 21:35:22 от stivi1504 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2186 -: 08 Април 2016, 09:52:50 »
Стиви, специално върнах два "нормални" куплунга на три вагона: 10, 14 и 30 см. На права, както знаеш, между челата на куплунзите има някакво разстояние (около 2 мм може би). В крива 380 мм (от старо пико) този луфт изчезва напълно, челата се допират от вътрешната страна на кривата, но пружинките на ККК въобще не са задействани. С роко КК естествено пружините се задействат и изхвърлят куплунга малко напред. Но с нормален куплунг не виждам защо и как вагоните да излизат от релсите ... Признавам си че аз сменям веднага куплунзите с Роко, но снощи и днес специално си поиграх да върна оригиналните куплунзи. Старт сетовете трябва да са с R2 - 420 мм май беше на пико, затова мерих на старите релси с 380 - няма  проблеми. Имал съм само един случай на "изхвърляне" на вагон, но то беше с Роко КК, при Р 380 и при изрично написано че лока е за R420 мм. С нормалните куплунзи изхвърляне не мога да си представя как ще стане. Може да има разкачане, много лесно се постига ако не се внимава с вертикалните криви и пречупване от хоризонтално в наклон. Също така може и да излезе някой дълъг двуосен вагон, ако релсите не са хубаво на равно, т.е. в една точка ако има пропадане. Но за това трябва да борите трасето, а не да мъчите вагоните ...

Сигурно така си мисля защото никога не съм сглобявал и разглобявал на пода релси от ново пико ...  :sorry:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2187 -: 08 Април 2016, 14:37:04 »
Проблемът не е само в куплунга, а и в кинематиката. Много често при завой раздалечаването между вагоните се явява недостатъчно, когато се ползват курцкуплунзи /които иначе на правата изглеждат супер/. Аз така се прецаках с едни мерклински куплунзи, които реших да слагам на всички вагони. И се установи най-безсрамно, че само кинематиката на вагоните на долнопробния Мерклин достатъчно добре раздалечава при завой, докато разни Пико, Роко, Флайшман и прочие са пълен цирк - непрекъснато оплитане на куплунг-буфер или заклещване на два буфера, вследствие на което дерайлиране и обръщане на вагоните. Единствено идеално паснаха на едни двуосни товарни вагони на Роко заради късата им база. Наложи се да връщам обратно старите куплунзи или да редувам вагоните във влака...

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2188 -: 08 Април 2016, 14:45:07 »
Митко, много си писал, но Стиви е прав !!!

Въпросните вагони, са леки макар че в шасито им има тежест, имат яки пружини и са с голямо междуосие за двуоска. Ако бяха четириосни с въртящи се талиги, нещата нямаше да са така и вагона нямаше да прави щуротии.

Първо вървеше по Роковските Геолайн- Р3, а вътре набих старото Пико което очевидно се събира и явно е Р2. Та и на двете линии, вагоните се разкачат !!!
Разкачат се когато влезнат в кривата -пружинките не се разтеглят и теглича остава прав-халките на двата вагона се надигат от остро-получилият се ъгъл и се разкачат. Ако имаше талига която да се завърта, това нямаше да се случва или ако пружините бяха по меки. В случая тежестта на вагона незнам с какво би помогнала тук ?

Та и по Р3 и по Р2 ефекта е един. Също когато вагоните преминават през стрелки и особено назад - дерайлират, а така също се случва и напред. Това вече е проблем на тежестта им и яките пружини на тегличите които не се местят изобщо, а така също на голямото междуосие и по големият борд на колосите. Добре изглеждащи, но доста неоразмерени вагони с лоша кинематика.

Сглобявам ги на земята, но освен прахта и космите на жената, друг проблем няма !  :) Нямам и место !

Други по скъпи тегличи едва ли ще купя, просто защото и сега се движа по ръба на финансиите си. Жена, Дете, Вила с басейн там, Въздушни пушки-ПЦП и накрая тези влакове. Само на една нормална заплата ?! Направих си кефа да купя от Липето два старт сета, от ОЛХ Парни локове и цифровах един сам. Та има 3 цифрови в момента с купените от Липето.

Забравих за на Лидл инструментите за вилата и тук. И там ми заминават едни пари.
Та вие се занимавате само с това, а аз ..............

Ако има место, ще направя макет, но засега ми се губят две неизвестни от уравнението- пари и место.

Мисля да огъна на някъде тия халки на вагоните и да ги накарам да не се разкачат.

=============

Best Ripper е напълно прав- оплитат се в стрелките- буфери и тегличи- лоша кинематика 100%, лошо Пико ! И в електричката ми сложили лампи тия. Ако изгорят ще сложа по два диода на посока. Че сега са заели двете функции с по една крушка за фарове само ?! :diablo: :angry:
« Последна редакция: 08 Април 2016, 14:56:35 от kossis »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2189 -: 08 Април 2016, 15:13:54 »
В мащаб ТТ 1:120 този проблем е решен отдавна, въпреки че пак се среща в разликата на куплунгите на различните производители. За парните и дизеловите локомотиви ползвам пружина от запалки или разменяме местата на пружините особено на парните, там където са водещите колела на локомотива. При дългата база - четири осните, в една тема Пламен бе споменал , че са прави от дърво - кубче нещо като нивелир (релса - закачалка), продава се и готово, по този начин се изравнява височината на куплунга. Друг проблем са и кривите релси - неправилното им съхраняване, огъване и прочие. За Н0 1:87 мащаб предполагам, че пружинката е твърда.

Kossis, що си даваш парите за тези боклуци от Лидъл, дето ги пускат там ................  :hi: