За разлика от влаковете преди доста години днешните са както се казва "на провод".Внезапната спирачка прави точно това-нарушава провода в следствие на което целия влак или по точно вагоните с включени спирачки задържат.В следствие на това има и вероятност пътниците да падат един връз друг стига да са изправни всички спирачки.Вагоните който имаме вече на модели БДЖ или 43та серия ,когато ги докараха от Германия бяха със страхотни спирачки.Химичната формула на калодките(оригиналните)също издържана при което скороста беше трудно да се регулира.Всяко едно докосване на спирачката клонеше към спиране.Отделно имаха ускорителни вентили усилващи процеса ,който вече са изолирани.Явно в европейските страни се работи само с локомотивната електрическа спирачка ,а въздушната е за установяване на влака и екстремни спирания.Днес нещата са малко по-различни ,но са си в норми по нашите стандарти и незастрашават сигурността.
Укрепяите си куфарите щото "Машиниста е бърз ,а влака е нервен"
