Имах лична среща с господин Гютцолд, младши.
Беше много песимистично настроен за бъдещето на хобито.Не виждаше никаква светлинка в тунела.
Радваше се, че се пенсионира и че няма да е жив,да види как след някоя петилетка хобито ще отиде в канала...
Той не мечтаеше, както е било през средата на шестдесетте да произвеждат по няколко десетки хиляди модела локомотиви и то в ТТ.(На ТТ моделите не е пишело "Гютцолд" - ГДРийска му работа, социалистическо планово стопанство...)
Просто липсата на здрав разум у производители и купувачи го мъчеше.
И по-точно:
1.Профанизирането на хобито, само купуване без влагане на личен елемент.
2.Фаворизирането на НО, за сметка на други типоразмери...
3.Излишната , според него, пълна цифровизация. Тук става въпрос , че винаги се търсят многото екстри, често неизползвани до край и непременно със звук, което прави моделите скъпи и недостижими за средният купувач.
3.1.Постоянното излизане на нови декодери, несъвместими с по-старите устройства за управление...
4.Произвеждането на бутикови модели, за сметка на търсене на нови пазари.
5.Натискът от специализираните издания и "разбирачи", коите искат хем да имат съвсем прецизни и детайлирани модели , хем да могат да издържат на здраво каране по изложби и в детски ръце... Това си е практически невъзможно.

Виж тук и Венци, Best Ripperчето, също го е казал човекът в този форум...

6.Търсенето на бързи печалби, без визия за бъдещето...
7.Загърбване на ученическото моделиране...
8.Загърбване на състезанията по жп моделизъм...
9.Концентрирането на производството в няколко едри производители.
10.Собствениците на жпмоделните фабрики, в повечето случай, не са жп моделисти, а само предприемачи търсещи печалби и от тук липса на усет към нужното в жп моделизма...
......
Даа, беше много тъжно...
Предполагам, че някъде из записките ми , ще има още не малко за тази среща.
Изложеното по-горе си е само спомен на прима виста...
П.П. Говорихме и за зареждането на Млад Техник по Татово време, но това си е друга бира. Дооста голяма и доооста пенлива...
