Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 958032 пъти)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1365 -: 10 Май 2013, 23:32:48 »
Въпрос към професионалистите във форума: еднакви ли са изискванията за изграждане на насипи и баластрови призми за нормални и теснолинейни трасета? Ако не, от какво зависят?

Предполагам, че теглото на подвижния състав е фактор, но познанията ми са ограничени и крайно недостатъчни...  :blush2:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1366 -: 10 Май 2013, 23:40:48 »
Разликата е почти само в размерите и по-точно ширината. Естествено и нормите за натоварване и материали са по-облекчени, но това на практика рядко има значение.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1367 -: 11 Май 2013, 00:02:45 »
И още нещо свързано с горния въпрос. При нормалните линии при ремонта се използват пресяващи и траверсоподбивни машини. Как става това при теснолинейните (по точно тук в България - сега и в близкото минало, когато още съществуваше Червен бряг - Оряхово)?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1368 -: 11 Май 2013, 00:15:41 »
На ръка става.
Единствената подбивна машина е извън строя от години.

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1369 -: 11 Май 2013, 23:46:55 »
Едно въпросче имам :yes: На людмилата посредата има луфт, точно където се прибират тежестите{от много разглобяване+стареене}, като седи леко разтворена, та имате ли идея как мога да го отстраня, зашото ме дразни? Дано сте ме разбрали правилно, какво точно имам предвид :hi:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1370 -: 13 Май 2013, 18:10:32 »
Цитат на: Велко link=topic=268.msg89073#msg89073 date=1368305215
Едно въпросче имам :yes: На людмилата посредата има луфт, точно където се прибират тежестите{от много разглобяване+стареене}, като седи леко разтворена, та имате ли идея как мога да го отстраня, зашото ме дразни? Дано сте ме разбрали правилно, какво точно имам предвид :hi:
По принцип, това, че 130-ките стоят издуди в средата е масов фабричен дефект. За щастие този дефект се лекува лесно:
1. От вътрешната страна на корубата има две зъбчета, на които се щраква тежестта, и които са малко по-високи отколкото е необходимо. Просто трябва малко да ги изпилиш.
2. Тъй като корубата е вече деформирана в издуто положение, трябва двете метални рамни платна да ги извиеш леко дъговидно навътре! Така те ще приберат корубата и тя ще стои изправена.
Дано да съм го обяснил ясно!

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1371 -: 13 Май 2013, 19:56:29 »
Сaprycorn, много ти благодаря-вече извърших "манипулацията"  :hi:

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1372 -: 16 Май 2013, 19:13:33 »
Още едно питане: на br86(чисто нов е) от старото пико, като го пусна на заден ход и лока блокира, а напред няма проблем. Свалих моторчето и като му подам ток и в двете посоки си върви. Същевременно, като задвижа колосите на ръка, не усещам "трудност" при задвижването им. Общо взето-шах с пешката ::)

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1373 -: 17 Май 2013, 02:05:22 »
Първото нещо, което ми дойде наум е да не би да има кофти сложена щанга...опитай да установиш дали назад запецва на конкретночположение на щанги и колела и запецва във всяко положение?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1374 -: 17 Май 2013, 09:31:56 »
Второ нещо, което на мен ми идва: превъртели колела в колосите и нарушен синхрон. Тогава се получава също заклинване, а може да се стигне и до трошене на щанги... Ако е превъртяло, проверката става по следния начин: махаш едната голяма щанга от едната страна и го пускаш леко да върви напред-назад. Ако върви, значи белята е в превъртане. Ако има превъртане, всички колооси от едната страна /може и заедно със съответната щанга/ ги слагаш в долна или горна мъртва точка, а отсрещните гледаш как са разположени. В зависимост от локомотива те трябва да са изместени спрямо срещуположните под еднакъв ъгъл /примерно 90 град. назад/напред /. Ако превъртат, обикновено това се разбира като напънеш малко колелата с пръсти и се усеща как едното превърта върху оста. Лечението е: сваляш превъртащото колело, с клещи назъбваш оста и внимателно го набиваш обратно, като гледаш да е в точно положение с другите от същата страна. Може да сложиш и моментно лепило, ама трябва да си бърз.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1375 -: 17 Май 2013, 10:31:22 »
Велко, избягвай да разглобяваш щанги, особено ако локомотивчето ти е "чисто ново" (т.е. Пико на около 30 години) и ако ти е за пръв път. Или пък да превърташ звездите - превърта се цялата колоос, но това е друга бира.

Махни мотора (което разбрах че си направил) и пробавй внимателно - бавно и бързо - как се движат чарколяците на ръка. Ако е зацепено през един зъб някое от колоосите, веднага ще го познаеш. Ако всичко се върти доре - не пипай нищо и не разглобявай по ходовата част.

Виж как зацепва моторът с първото зъбно колело. Това 86 май беше с червяк? Обикновенно там червякът захапва някое ръбче от първото зъбното колело и спира въобще въртенето в едната посока. Внимателно огледай как се закрепва мотора, какви луфтове остават, дали се клатушка и т.н. Смятай че около 0.1 - 0.2 мм са критични при напасването на червяка с първото зъбно колелце. Трябва да имаш луфт, но не и да прескачат зъби. Червякът да е добре центриран и в двете посоки - оста на мотора мърза надлъжно и червякът застава на различно място при движение напред и назад.

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1376 -: 17 Май 2013, 10:50:56 »
Много ви благодаря за отговорите :hi: Сега го почвам и по-късно ще пиша за резултата, а ако не стане, ще кача подробни снимки. Иначе наистина е чисто нов, макар и "30-се годишен"

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1377 -: 17 Май 2013, 13:24:48 »
Значи, като ги въртя на ръка в двете посоки, се движат леко. Нищо "гнило" не забелязах. Но като го сглобя и пак същия номер. Понеже имам две 86-ци, ми размених моторчетата и двете нещят да вървят, като на старата превърта мотора, а новата блокира и в двете посоки! Общо взето нищо не става(от мен) :angry: Ето и малко снимки, ако някоя нещо забележи.....
Цитат на: mitko0888 link=topic=268.msg89189#msg89189 date=1368775882

Виж как зацепва моторът с първото зъбно колело. Това 86 май беше с червяк? Обикновенно там червякът захапва някое ръбче от първото зъбното колело и спира въобще въртенето в едната посока. Внимателно огледай как се закрепва мотора, какви луфтове остават, дали се клатушка и т.н. Смятай че около 0.1 - 0.2 мм са критични при напасването на червяка с първото зъбно колелце. Трябва да имаш луфт, но не и да прескачат зъби. Червякът да е добре центриран и в двете посоки - оста на мотора мърза надлъжно и червякът застава на различно място при движение напред и назад.
Може би тук е проблема, но не знам как да го наглася мотора? Иначе на стария лок има една подложка от долу на моторчето, за да го повдигне от задния край, вероятно е точно с тази цел, та ще пробвам и това, пък дано се получи нещо :(








mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1378 -: 17 Май 2013, 15:41:44 »
Зацепването на червяка с първото колелце трябва да е горе долу така:


(снимката е на Сaprycorn от тази тема

За съжаление при теб не можеш да го видиш от такъм ъгъл. При това моторът трябва да не мърда, да не се клати, накланя, размества и т.н., а да си стои стабилно на мястото. Ако трябва му направи "легло" - подложка - от някакви пластмасови парчета - за да стои стабилно. Чак тогава го закачаш с винтчето (май имаше такова?). Огледай вничанебно и първото зъбно колело - да не е влязал боклук между две зъбчета или да няма изронено зъбче (вижда се с леко изменена форма).

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1379 -: 17 Май 2013, 21:33:50 »
там е проблема, в "зацепването", като му подам ток и го натисна отзад(колко мръснишки звучи :lol:), и зацепва, но просто нямам нерви за днес-утре ще го приключвам..... Благодаря ви!