Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 939275 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1545 -: 21 Септември 2013, 18:14:31 »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1546 -: 23 Септември 2013, 22:55:09 »
Здравейте!
Скоро четох една тема в един форум,някой питаше за някакъв първокласен вагон,дали се броял за първа класа.Отговорът беше,че понеже вагонът е последен не може да се таксува за първа класа!?!

Наистина ли имаме такова правило-когато един първокласен вагон е последен,не може да се зачете за първа класа?
Ако е така-по какви причини?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1547 -: 23 Септември 2013, 23:12:44 »
Правилото е, че редовните първокласни вагони се поставят в средата на влака и имат плацкартни номера А, А1, А2 или АВ, АВ1, АВ2 и т. н. Останалите са второкласни, но не защото са в края на влака.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1548 -: 23 Септември 2013, 23:34:38 »
Това лято бая се повозих на влак. Единия от влаковете, които ползвах редовно имаше такъв вагон. Доколкото знам се прави при недостиг на вагони. Бяха ме светнали предварително за него, но много пътници се объркваха и не се качваха, защото смятаха че е първа класа (нищо първоклaсно нямаше в него). Единия път в обратна посока за "разкош" си бях взел първокласен билет. Там пък се наблюдаваше обратния феномен, много хора се бяха настанили в реалната първа класа с второкласни билети и се сърдеха че ги гонят, защото на идване никой не ги бил гонил от фалшивата първа класа. Абе смях.

Това което ми направи впечатление, като на човек, който повече от 10 години не ползва редовно влак е, че по-мръсни и лоши вагони от софийските няма. Най- чисти и спретнати бяха тези от Г.Оряховица. Надали е вярно 100%, но въпреки това тенденцията е очевидна. Което значи, че поне някакъв минимум като измити прозорци и почистени купета е постижим. Инак в пътуването с влак имам много романтика, почти нищо не се е променило последните 20 години, единствено дето вече уж никъде не се пуши.  :haha:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1549 -: 24 Септември 2013, 11:33:36 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=268.msg91364#msg91364 date=1379966109
Наистина ли имаме такова правило-когато един първокласен вагон е последен,не може да се зачете за първа класа?
Ако е така-по какви причини?

Идеята браточка е, че първокласните вагони трябва да са в средата за да може пътника да бие по-малко път от/към гарата на качване/слизане. Като се замисля обаче това правило не важи при пристигане в крайните гари като Варна и Бургас например  :scratch_ones_head: При тях най-малко път бият слизащите от първия вагон. Та явно и този който е написал това за последния 1-во класен вагон е имал предвид онова, че не може да си платиш повече за да биеш повече път от/до приемното сдание.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1550 -: 25 Септември 2013, 16:36:54 »
Здравейте!
Ясно е,че през май 1988 вагоните серия 47 остават в историята като основни в състава на експресните влакове и биват заменени от серия 74.Но кога серия 74 бива заменена от серия 63?Кога е бил денят в който серия 74 окончателно се разделя с експресните ни влакове и на нейното място идва серия 63?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1551 -: 25 Септември 2013, 16:49:41 »
Питащ нещо което едва ли някой сега знае отговора,
освен ако не са били бракувани едновременно всички със специална заповед и т.н.
Или пък са нарязани един след друг...ами ако има още тук там някои водещ се, че е в движение
въпреки ревизионната дата (но това не значи че не буренясва някъде по коловозите).
Май отговори на въпроси от такова естество може евентуално да ти отговори новоиздадената книга от Стефан Стоичков.
 ;D

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1552 -: 25 Септември 2013, 17:15:59 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=268.msg91391#msg91391 date=1380116214
Здравейте!
Ясно е,че през май 1988 вагоните серия 47 остават в историята като основни в състава на експресните влакове и биват заменени от серия 74.Но кога серия 74 бива заменена от серия 63?Кога е бил денят в който серия 74 окончателно се разделя с експресните ни влакове и на нейното място идва серия 63?

Може би това ще ти помогне за отговора: http://www.lokforum.com/viewtopic.php?p=31236#31236

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1553 -: 25 Септември 2013, 17:20:41 »
Постепенно от есента на 1999-та докъм пролетта на 2000-та ги подмениха всичките, като единия, следобеден експрес за Варна, го спряха окончателно. Тогава даже по едно време и на Белия Кон му подмениха вагоните с 6-7 първокласни серия 63, без да ги пребоядисват, плюс ресторант, стопанисван от частна фирма. Но сравнително скоро му върнаха старите вагони.

Ама после стана проблем с окачването на талигите на тези вагони, нещо се чупели пружините. В следствие на което някой "умник" реши да ги разхлабят, но това доведе до ненормални вибрации при високи скорости и ги ограничиха до 100 км/ч. А същите тези вагони, със същите талиги, в Унгария си пердашат със 160.......

Сега поради тази причина с известни изключения ги извадиха от БВЗР, защото иначе тези влакове не могат да се движат с по-висока скорост, независимо, че пътят е за повече. И съответно са по бързи и пътнически влакове по линии, където има много малко междугария за над 100 или въобще няма.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1554 -: 29 Септември 2013, 10:39:07 »
Здравейте!
Какви са съкращенията на гарите Карлово и Подуяне-Разпределителна?
Съчиних си едни,но не знам дали са верни:
КРЛ,ПДР?

petevsk

  • Trade Count: (2)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 45
  • Рейтинг: 1
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1555 -: 29 Септември 2013, 11:34:59 »
Подуяне-разпределителна си е ПДР а Карлово е КВ.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1556 -: 29 Септември 2013, 11:35:24 »
Карлово е КВ,
Подуене разпр. си го уцелил.

Актуални официални и публични документи на НКЖИ можеш да намериш тук. В талица 5 са изброени гарите с информация за тях. Този документ се обновява от време на време, напр. всяка година. Разбире се нещата непрекъснато се променят през годината и нещо от написаното може да не е вярно, но и това ще ти свърши работа.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1557 -: 29 Септември 2013, 12:06:57 »
Благодаря и на двамата!
Само да обясните какво значи участъкова гара?
Тук бдж43р обяснява за посредната и разменната:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2185.msg35265/topicseen.html#msg35265
Прави ми впечатление,че в списъка участъкови гари са големи,като Г.Оряховица(ГО).

П.С.
Примери за разменни гари,каквито не са дадена в списъка,не са ли Тодор Каблешков и Огняново примерно?

petevsk

  • Trade Count: (2)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 45
  • Рейтинг: 1
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1558 -: 29 Септември 2013, 12:58:15 »
За да бъде една гара участъкова от/за нея трябва да заминават/пристигат влакове (пътнически и товарни) до/от друга съответна гара в същия участък и да има локомотивно депо за обслужване на съответните влакове.Затова участъковите гари са големи.

Относно гарите Тодор Каблешков и Огняново - според мен Тодор Каблешков е разменна, защото не обслужва инд. клонове, а Огняново трябва да е посредна, защото обслужва индустриалния клон на кариерата.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1559 -: 29 Септември 2013, 16:29:38 »
Да,вярно...
Как не се бях сетил за кариерата.Като влака минава оттам,страна Стамболийски,всичко е побеляло,дори къщите наблизо,а постоянно там стоят празни или пълни товарни вагони на ДБ,а понякога в другия край-страна Пазарджик,стоят два локомотива на ДБ.Не си спомням точно кога,мисля че при първото ми опознавателно пътуване през миналата година един от локомотивите беше начело на ТВ,съставен от такива натоварени с варовик вагони.Мисля,дори съм сигурен на 87%,че именно заради тази варовикова кариера Огняново си е гара.Ако я нямаше кариерата досега сигурно от години да е закрита на спирка като Звъничево.

П.С.
А какво поддържа Тодор Каблешков още да е гара?Няма индустриален клон.