Да, имаше подобни в БДЖ, т.нар. ледници. Тез на снимката са за сух лед, а нашите за мокър, т.е. обикновен. Бяха с по-високи покриви, челни люкове в двата края на покрива за зареждане с лед и повече флетнерови ротори. Отначало повечето бяха италианско производство. През 60-те години бяха усвоили производството им в Бургас и бяха направили една рационализация, поставяйки за термоизолация в двойните стени стиропор вместо стъклен памук - евтино, леко и безвредно. Бяха раздадени хонорари, медали и т.н., но никой не се беше сетил, че под действието на вибрациите стиропорът с течение на времето са разпада на прах. Усетиха са когато взеха да връщат от чужбина вагони със сплути ягоди и домати. Като разглобиха няколко вагона откриха в двойните стени стиропорените листове във вид на натрупани на дъното купчинки ситни корички като корнфлейкс. Рационализаторите обаче не си върнаха хонорарите и ордените, всичко са замаза, никой не беше наказан.
Повече от 30 години такива вагони не са ползват у нас.