Автор Тема: SBB и всички други железници в Швейцария  (Прочетена 432762 пъти)

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #300 -: 05 Януари 2012, 21:12:51 »
Колеги, моля ви се, въздържайте се от чат в темите... има локумена тема за тази цел!  :on_the_quiet: :on_the_quiet: :on_the_quiet:
Иначе аз, временно или за постоянно, не съм вече в Звицера. Сега други ветрове ме духат!
Пък и да се върна скоро, то там в Лугано не е толкова интересно, нищо че минава големия трафик от и за Италия. Затова реших да поддържам духа ви със снимки от нетЯ.  ;D

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #301 -: 05 Януари 2012, 22:06:00 »
Такива "икономични" не съм срещал другаде:



Това май също е железница:


widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #302 -: 05 Януари 2012, 22:10:26 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=2767.msg70059#msg70059 date=1325793960
Такива "икономични" не съм срещал другаде:

(Image removed from quote.)


Ако визираш стълбовете, такива подобни имаше по трасето Русе-Варна преди години (поне 20),
сега не знам какво е дереджето там...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #303 -: 05 Януари 2012, 22:31:47 »
Мислех си за локомотивчето - Re 450, ама и стълбовете са хубави.
« Последна редакция: 05 Януари 2012, 22:34:09 от mitko0888 »

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #304 -: 05 Януари 2012, 22:46:45 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=2767.msg70059#msg70059 date=1325793960
Това май също е железница:
Да, въжена железница, разпространена на доста места, където има денивелация с голям наклон, най-често около 45о и разбира се желание някой да я построи. Двете вагончета са вързани с въже, средата на което е връхната точка на трасето.

http://en.wikipedia.org/wiki/Funicular
И една снимка от мен, че Иво ме изяде за т'ва Лугано ;)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #305 -: 06 Януари 2012, 02:17:07 »
В Берген има такава въжена железница, наклонът е около 26 градуса
http://www.floibanen.no/

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 468
  • Рейтинг: 57
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #306 -: 06 Януари 2012, 03:44:33 »
Такъв фуникуляр има и Киев в Украйна. Всеки път се возя на него. Много ме радва идеята за скачените вагонетки:) Мода да постна снимки и от него ако искате :)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #307 -: 06 Януари 2012, 17:44:10 »
Цитат на: topalov link=topic=2767.msg70062#msg70062 date=1325796405
Да, въжена железница, разпространена на доста места, където има денивелация с голям наклон, най-често около 45о и разбира се желание някой да я построи. Двете вагончета са вързани с въже, средата на което е връхната точка на трасето.


Вярно че са на много места. Имам чувство че доста рядко се срещат на макети. Виждал съм всякакви лифтове, зъбчати железници и т.н., но не се сещам за макет с въжена железница.

Моята снимка е от центъра на Цюрих. Някой има ли идея това, което прилича на стрелка, дали си има специално име?

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #308 -: 06 Януари 2012, 20:33:00 »
Още от Швейцария:

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #309 -: 06 Януари 2012, 21:20:56 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=2767.msg70112#msg70112 date=1325864650
...Имам чувство че доста рядко се срещат на макети. Виждал съм всякакви лифтове, зъбчати железници и т.н., но не се сещам за макет с въжена железница.
Моята снимка е от центъра на Цюрих. Някой има ли идея това, което прилича на стрелка, дали си има специално име?

ETO една такава железница на BRAWA.
А това за стрелката е интересен въпрос! На практика е разклонение, но нищо в него не се движи. Единственото нещо, което отклонява вагона в съответна посока са ребордите му.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #310 -: 06 Януари 2012, 22:41:20 »
Цитат на: topalov link=topic=2767.msg70122#msg70122 date=1325877656
Цитат на: mitko0888 link=topic=2767.msg70112#msg70112 date=1325864650
...Имам чувство че доста рядко се срещат на макети. Виждал съм всякакви лифтове, зъбчати железници и т.н., но не се сещам за макет с въжена железница.
Моята снимка е от центъра на Цюрих. Някой има ли идея това, което прилича на стрелка, дали си има специално име?

ETO една такава железница на BRAWA.
А това за стрелката е интересен въпрос! На практика е разклонение, но нищо в него не се движи. Единственото нещо, което отклонява вагона в съответна посока са ребордите му.

На единия вагон десните колела имат реборди от ДВЕТЕ страни на релсата, П образно. Левите колела са без реборди. На другия вагон левите колела са с реборди, десните - без.

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #311 -: 08 Януари 2012, 13:36:35 »
Флюелен

Още с името чужденците потреперват от ужас. Гарата на Флюелен се намира на 436 метра надморска височина. Това я прави най-ниската гара по трасето откъм северната страна на Алпите. Като имаме предвид, че сме на планинско трасе звучи учудващо, че откакто напуснахме Имензее всъщност сме слезли с 24 метра надморска височина. Излиза, че а изминатите досега 32,3 км всъщност сме се снижили.



Това трябва да бъде обяснено, защото човек би решил, че едно планинско железопътно трасе започва от най-ниската си точка. Ще направим по-дълга почивка, което ни дава възможност да разгледаме околността.

Но първо ще се обърна към немско-езичните чужденци. Флюелен се изговаря така, както се изписва, изговарят се както "ю", така и "е". Това е характерна особеност на местните диалекти на немския език. Надали има друг език, в който "ю" е следвано непосредствено от "е".

Във Флюелен много пътници слизат от влаковете, за да вземат параход до Люцерн, пътуване, което си струва. Корабите вземат разстоянието за 3 часа. През това време ще бъдете преведени през швейцарската история и пред вас ще се разкрият най-красивите гледки на Централна Швейцария, които вероятно ще променят плановете на бъдещите ви пътувания.



Но корабите също така докарват и много пътници, които се качват на влак и поемат на юг. Преди железницата да стигне дотук хората са вземали файтони, с които да продълват трудното пътуване през прохода. Днес корабите имат роля само за регионалния транспорт, а и повечето пътници са туристи.



От гарата тръгват и много туристически пътеки към планината, стигащи далече на високо до Арт-Голдау. Ние сме насред Алпите в долината на река Ройс. Ще следваме Ройската долина след напускането на гарата. Но сега сме на северния и край, граничещ с езеро по цялата си ширина. СТолетия то е било естествена преграда, която превърнала местните в свободолюбиви и разчитащи предимно на себе си хора.

Повечето туристи, идващи в Швейцария за пръв път започват пътешествието си именно от гарата на Флюелен. Това е, защото туристическото трасе, създадено през 1991г. минава непосредствено до гарата. Който не велае да извърви целия път може спокойно да се качи на друг влак, с който да отиде до Рютли или Брунен. Всяко решение си има своето очарование и може би неведнъж ще се двоумите, виждайки преминаващите влакове.

Но тук ще си вземем довиждане с езерния ландшафт, защото по-нататък по пътя ни няма езера. Трите езера, покрай които се виеше линията остават зад нас, когато се устремим към централния дял на Алпите с неговите сухи и високи отвесни скални стени. Дотук не сме преминали и през тунел, който е двуколовозен през цялото си протежение. Причина за това са конструктивните и финансови затруднения при това начинание. Затова ще обобщим този първи етап на пътуването:

Имензее - Зисикон (коловоз откъм планината) - 3 тунела, 2 големи моста
Имензее - Зисикон (коловоз откъм езерото) - 5 тунела, 2 големи моста
Зисикон - Флюелен (коловоз откъм планината) - 2 тунела
Зисикон - Флюелен (коловоз откъм езерото) - 5 тунела, 1 голям мост

Така завършваме престоя си във Флюелен. Ако сте изкушени от историята по-добре пресечете улицата и вземете автобус, защото той ще ви закара до Алтдорф, където се намира Паметникът на Вилхелм Тел. А и може да се каже, че там Швейцария е още "по-швейцарска". Ние обаче се качваме във влака и продължаваме.

(Следва главата Флюелен - Ерстфелд)
« Последна редакция: 09 Юни 2012, 14:36:51 от Loco-motion »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
« Последна редакция: 08 Февруари 2012, 13:23:56 от gregary »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #313 -: 08 Февруари 2012, 20:03:13 »

 :give_heart:
« Последна редакция: 09 Февруари 2012, 15:22:31 от liro4605 »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #314 -: 09 Февруари 2012, 12:33:03 »

Интересна нова визия на Re4/4 или с новата премяна Re 420

Зимна приказка

Стоманеният влак


Изобретателни както винаги  ;D

Много се изписа от параджийте за парната тракция ,та да попитам есбибистите някой има ли намерение да има "SBB парен лок" и кой ще е той ,че те нещо не са много  :haha: