Автор Тема: Как да подредя правилно влак в 3-та епоха с тези вагони (...)  (Прочетена 16684 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Логиката в подреждането на пътнически влак е следната:
В средата на композицията е 1 ва класа (или вагона от най-високата класа), за да може а спира точно срещу приемноно здание на гарите. До него е вагон-ресторанта (или вагон-бюфета) ако има такъв, с цел той да бъде най-удобен за пътниците от най-високата класа!
 Пред и зад тази група (1-ва класа-ресторант) са разположени второкласните (третокласните) вагони, които обикновено са равен брой отпред и отзад.
 Непосредствено до локомотива са пощенският и багажният вагон (пощенският е задлжително ОТПРЕД). Това са най-уязвимите вагони при евентуална катастрофа, те не возят пътници, затва са най-отпред.
 На опашката на влака се закачват кушет-вагоните и спалните вагони, обратно на багажния и пощенския, те са най-малко уязвими при катастрофа, затова са последни в композицията!
« Последна редакция: 08 Ноември 2010, 18:24:44 от Сaprycorn »

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
А това за коридора да е към сданието важи ли?

Ако да, имам следния проблем - вагона, който е смесен - 2-1-3-та класа; разбирам, че трябва да се построи така, че втора да е към локомотива, а трета да гледа назад. Но при това положение коридора ми се явява от страната противоположна на приемното сдание?

И още нещо - багажния вагон с "вишка", тя не е ли предвидена за да е най-отзад? Явно не... А кой пази опашката на влака?

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Не знам от къде черпи информация за подреждането на пътническите влакове моят приятел Ясен, но явно е подведен. Една кратка разходка до централна гара ще покаже, че местоположението на първокласният вагон е по-близо до началото на влака. Други източници за подредбата са разписанията на влаковете(говоря за Германия), където освен часовете на тръгване, пристигане и гарите по маршрута, са описани и реда на композираните вагони във влака. Често явление в немските железници е в една композиция да пътуват повече от един вагон 1-ва класа. Това са вагони(1-ва и 2-ра класа), които на разделни гари  биват откачвани и продължават в състава на влак с направление различно от останалите вагони в първоначалната композиция.
Освен това както всички знаем, пътническите влакове спират пред знак "П", представляващ полугръг с вписана буква П и би било доста трудно на бригадите да спират с 1-вокласния вагон точно пред приемната сграда. И кое е по-важно - да пътуваш комфортно няколко часа или да изминеш 20-30м в повече до приемната сграда? :yes:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Коридорът към зданиеto е спорен момент, понеже на всяка гара приемното здание е от различна страна! Има логика всички вагони да са обърнати с коридора на една страна, но практически е много трудно за изпълнение, тъй като е необходимо всеки вагон да мине през обрщателя, за да заеме необходимата страна.
 Не знам защо си решил, че смесеният вагон 1/2/3 класа трябва да е с втората класа към локомотива?
Багажният вагон пътува на опашката на влака само, когато липсва възможност (а понякога и желание) за маневра в крайната гара. Но принципно ТРЯБВА да бъде в началото!
« Последна редакция: 08 Ноември 2010, 18:23:59 от Сaprycorn »

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
A дали пък разликата в подредбата на вагоните при Яско и Жоро не идва и от разликата в Епохите, които визират  ;)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: Жоро link=topic=2798.msg48846#msg48846 date=1289218845
Не знам от къде черпи информация за подреждането на пътническите влакове моят приятел Ясен, но явно е подведен. Една кратка разходка до централна гара ще покаже, че местоположението на първокласният вагон е по-близо до началото на влака. Други източници за подредбата са разписанията на влаковете(говоря за Германия), където освен часовете на тръгване, пристигане и гарите по маршрута, са описани и реда на композираните вагони във влака. Често явление в немските железници е в една композиция да пътуват повече от един вагон 1-ва класа. Това са вагони(1-ва и 2-ра класа), които на разделни гари  биват откачвани и продължават в състава на влак с направление различно от останалите вагони в първоначалната композиция.
Освен това както всички знаем, пътническите влакове спират пред знак "П", представляващ полугръг с вписана буква П и би било доста трудно на бригадите да спират с 1-вокласния вагон точно пред приемната сграда. И кое е по-важно - да пътуваш комфортно няколко часа или да изминеш 20-30м в повече до приемната сграда? :yes:
Споменатата от мен подредба не касае частните случаи, в които влака се разделя, и част от вагоните продължават в друго направление...
Вероятно не на място см използвал израза ТОЧНО ПРЕД ПРИЕМНОТО 3ДАНИЕ. Да, може разбира се първикласният вагон да спре 20-30 или 50 метра встрани от приемното здание, но не и на края на перона(или извън него)в случай, че 1 ва класа е непосредствено до машината, или на опашката на влака. :)
« Последна редакция: 08 Ноември 2010, 18:23:07 от Сaprycorn »

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Подредбата не е обвързана с епохите, О Императоре! В днешно време липват 3-та  и 4-та класа, но правилата са същите. :yes:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Цитат
Вероятно не на място см използвал израза ТОЧНО ПРЕД ПРИЕМНОТО СДАНИЕ.

И настъпи мир и съгласие :friends: :ok:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: EMPEROR link=topic=2798.msg48849#msg48849 date=1289219408
A дали пък разликата в подредбата на вагоните при Яско и Жоро не идва и от разликата в Епохите, които визират  ;)
Всъщност моите наблюдения са от средата на 70-те години в БДЖ. Тогава бъзите влакове по главните линии се движеха в следния състав:
Поща> Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра(непушачи и майки с деца)> 1-ва> Ресторант> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра (дневна композиция)
Поща> Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра-бюфет> 1-ва> 2-ра> 2-ра> Кушет> Спален> Спален     (нощна композиция)
8 броя 2-ра класа за дневните и 6 броя 2-ра класа за нощните (от тях единият комбиниран с бюфет)

При пътническите влакове по главните линии състава беше по-прост:
Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Доколкото знам разположението на коридорите, не зависи от приемното сдание, тъй като то за всяка гара е от различна страна, а от сезона. През зимата влака се реди, така че купетата да получават повече слънце, а лятото през по-голямото време да са на сянка.

За мястото на първата класа ако съдя по снимки, явно и двата принципа са следвани в определени моменти, но точна зависимост кога да е в началото и кога в края не откривам, но си мисля, че има общо с пенсионирането на парната тяга, как и с дължината на влака.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Някъде съм чел, че нареждането на вагоните се нарича "Трета маневра". Търсих, но не открих нещо конкретно за нея.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Намерих нещо и то познайте къде - в нашия форум - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,312.msg11986.html#msg11986

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Грешката  е моя за коридорите - Зазо е прав - свързано е със сезоните.(за БДЖ - гарантирано в книгите на Деянов)
Знака "П" който описва Жоро в БДЖ означава края на перона и именно за това се слага, защото от него до средата на влака има определено отстояние от примената сграда.
Вярно е само обаче за така наречените "блок-влакове" и разбира се, че не се отнася за сборните, дето се разделят на Бойчиновци например.
Няаблюденията на Ясен са много точни (и Деянов така ги описва), но да не забравяме, че това е сигурно за БДЖ.
За другите администрации не е ясно.
Теснолинейният, тук не е "оня" континент и при нас не е прието по този начин да се следи за целостта на влака, така че тези вагони рядко са на опашката му.
 ;D ;D ;D

Павка ама това сме го хортували на 7-ма стр- а сега е чак 19-та!!!!!
Кой ти чете внимателно и подробно!!!! :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
 :lol: :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 08 Ноември 2010, 15:14:55 от pach »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Така наречената "Трета маневра" е обръщала посоката на вече подредена композиция, а тук дебатът е за подреждането на композицията.
Имам спомен от края на 70-те години-едно разписание на експресния влак "Синият Дунав" (София-Русе-София), където освен часовете на тръгване и пристигане, беше дадена и схемата, по-която се композира влака от София за Русе и схемата от Русе за София.
Сега малко встрани от темата. По това време въпросният експресен влак беше първият, боядисан в цветове ,различни от стандартното тъмно зелено, а именно тъмно/светло синьо с белите крила! Във всяко купе и в първа и във втора класа имаше килим и пердета, в коридорите също текстилна пътека. В багажния вагон имаше радио възел, от който се излъчваше програма във влака. А през 1979 в този влак беше въведена една много луксозна за времето услуга-резервиране на такси от влака (за тези, които слизат на централна гара София)
А в края на 80-те, на опашката на експресния влак "Янтра Експрес" (София-Горна Оряховица-София) закачваха един кино-вагон. Преправен второкласен вагон на салон с осем реда седалки по три места и пътека в единия край. В дъното кино-екран и всички прозорци затъмнени. Времепътуването от София до Горна Оряховица беше 4 часа, 2 от които минаваха неусетно в кино-вагона.
 Такива спомени нахлуват в главата ми от отминалите времена...
« Последна редакция: 08 Ноември 2010, 18:32:09 от Сaprycorn »

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
 
Цитат
Поща> Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра(непушачи и майки с деца)> 1-ва> Ресторант> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра (дневна композиция)

 Аз си спомням ,че вагона за майките с деца винаги!!!.. беше вторият второкласен след багажния. В първия -първото купе беше служебно –за кондукторите и началник влака.