Автор Тема: Как да подредя правилно влак в 3-та епоха с тези вагони (...)  (Прочетена 16678 пъти)

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Става дума за комплекта на Anubis, който той много мило позволи да карам в Elmhurst Model Railroad Club. Как правилно да се подредят следните вагони в смесен влак, отговарящ на 3-та епоха? Имаме:

Лок BR 05 с кабина отпред

-Пътнически вагон 1-2-3-та класа (като 1-ва е по средата; това ме очудва - първокласниците е трябвало да преминават през 3-та и 2-ра класа за да стигнат до местата си?)
-Пътнически вагон 3-та класа
-Багажен вагон с бутка отгоре (за началник влака да следи пътя)
-Товарен вагон платформа
-Товарен вагон, превозващ метална ролка с хармоника

Как да се подредят?

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
BR 05 с кабина отпред
-Багажен вагон
-Пътнически вагон 1-2-3-та класа
-Пътнически вагон 3-та класа
-накрая товарните
Не знам пътничските каква епоха са (1/2/3 предполага II-ра епоха), но товарните май не си пасват с 05-цата
« Последна редакция: 08 Ноември 2010, 10:25:04 от Жоро »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
1-ва класа е задължително по средата на влака, защото тогава винаги спира пред приемното здание.
За да се качват в 1-ва класа пътниците просто си ползват вратите на вагона!
Защо ги пращаш да обикалят влака като гламави!???!!!!  :haha: :haha: :haha:
Ако има вагон-ресторант и той е там, до 1-вата класа, именно за да не обикалят влака първокласните пътници.
За другото - другите...тази тема е по-рядко, но все пак обсъждана и тук някъде...
 ;D ;D ;D

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Пач - последно Жоро прав ли е, или 1-ва класа трябва да е след трета?

Пътническите са преди товарните, за да може да се ползва фридмановото нали?

Добре, но се чудя - багажния нали има кабинка за персонала тип кабус - не трябва ли това да е като цяло на края на влака при липса на товарен вагон с бутка/вишка?

Имало ли е такива смесени влакове?

И защо първата класа е в средата между 3-та и 2-ра?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: 760mm link=topic=2798.msg48802#msg48802 date=1289204823
...И защо първата класа е в средата между 3-та и 2-ра?

Цитат на: pach link=topic=2798.msg48800#msg48800 date=1289204665
1-ва класа е задължително по средата на влака, защото тогава винаги спира пред приемното здание.
...

Ти четеш ли въобще!?

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Имам предвид следното:

По този начин построен влака, първата класа не е в средата на целия влак (3 пътнически и два или повече товарни); но се сещам; че идеята е да е в средата на пътническата част.

Но по-интересното, имах предвид, самият вагон като единица е построен смесен 3-1-2-ра класа с врати само при 3-та и 1-ва - това ме озадачи. При авария 3-та и 2-ра класа ще духнат, а първа класа са най необлагодетелствани - освен това - трябва да минават през втора или трета класа при качване и слизане?

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
И - трябва ли задължително да има кабинка накрая на влака (тип кабус)?

Хайде, разкажете. Аз пък монтирам едно интересно филмче с 05 в момента.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Сега чак обърнах внимание на края в заглавието на темата. 3-та епоха.
Да започнем с локомотива:
- 05 003 е работил в този вид, с кабината напред, относително кратко време. От пускането му в екплоатация през 1937г. до свалянето на аеродинамичната обшивка и обръщането на машината с комина напред през 1945г. През 1958г. машината е бракувана. Тъй че, този локомотив има смисъл да се кара само и единствено във 2-ра епоха.
- Както вече предположих, вагоните са сигурно в DRG, тях спокойно можеш да ги караш с 05 003, но пак във 2-ра епоха. Ако те са в трета, не са връзват по време с локомотива.
- товарни вагони във влак от този ранг - експресен, по начало не се возят. Просто тяхната конструкция не е била предвидена за високи скорости. А и този с хармониката в най-добрия случай е от епоха 3b, тоест малко преди 4-та.

Цитат
1-ва класа е задължително по средата на влака, защото тогава винаги спира пред приемното здание.
Това твърдение е до някъде вярно, но само в случаите когато приемното здание е в средата на гарата. То не би било вярно за челни гари и такива, които са с приемно здание не в средата на гарата. В германските железници подредбата обиновенно е: багажен/пощенски; 2-ра класа; 1-ва(1/2)класа, ресторант; следват 2-класни вагони и накрая спални. Защо 1-класният вагон е по-близо до локомотива? С оглед комфорта на пътниците. Не е веднага след локомотива(в случая е парен) и пушекът и саждите не дразнят толкова. Страничното клатене е по-малко от всеки следващ към опашката на влака вагон. Масата на вагоните след него също играе стабилизиращ ефект.
В случаят с 1/2/3 класа, 1-ва е в средата на вагона пак за по-добър комфорт, Не е едно и също да пътуваш в купетата над талигите или в средата на вагона. Там тракането на наставите е по-тихо. Местоположението на 1-вата класа няма нищо общо с безопаснастта при екстренно напускане на вагона.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: 760mm link=topic=2798.msg48806#msg48806 date=1289205618
... а първа класа са най необлагодетелствани - освен това - трябва да минават през втора или трета класа при качване и слизане?

Хак да им е !!!! Щепътуват комфортно , А !!!!!!!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Мисля че Жоро  :buba: :rtfm: :punish: :buba:, те е упътил съвсем точно!

 ;D ;D ;D

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Ей заради тези знания ще купувам от Жоро като се върна  :good:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Цитат на: 760mm link=topic=2798.msg48824#msg48824 date=1289211209
Ей заради тези знания ще купувам от Жоро като се върна  :good:

 :thank_you: :buba:

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Ами да, знанията, разказани с мерак правят хобито много по-интересно и интелектуално занимание от чистото купуване на модели и сгради ;)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
С този подвижен състав може да подредиш някаква примерна композиция във ВТОРА ЕПОХА, но не и в ТРЕТА! Както Жоро каза, лок. 05 003 е с обърната кабина само до пролетта на 1945 година, след това котелът е обърнат с комина напред и кабината назад, свалена е аеродинамичната обшивка и локомотива добива съвсем нормален стандартен вид. В този вид посреща краят на войната (краят на втора епоха).
 Колкото до вагоните, товарните Нямат място в бързият (експресният) влак, какъвто е очевидно влака, теглен от 05 003!
 Остават ти само багажния вагон, комбинирания 1/2/3 класа и накрая 3 та класа! Но всичко това е ВТОРА ЕПОХА!
По-подробно за серия 05 може да прочетеш тук:
http://www.railwaypassion.com/?cid=243&NewsId=72
« Последна редакция: 08 Ноември 2010, 13:52:42 от Сaprycorn »

ankar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За мен,лично, темата е много интересна. Та бих искал да питам следното ( без да съм сигурен,че вече не е писано по въпроса).Как би изглеждала композиция 4-та епоха със следните вагони: два 2-ра класа, по един 1-ва, 1/2-ра, ресторант и багажен ?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
багажен--> 2-ра --> 1-ва --> ресторант-->1/2-ра--> 2-ра
според мен (аз така си ги и редя + тоалетните откъм задната част, тоест коридорите да грледат към приемното здание)