Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Как да подредя правилно влак в 3-та епоха с тези вагони (...)
			Сaprycorn:
			
			Пак повтарям, че споменатата подредба се отнася за бързи влакове по глани линии. По клоновете можеха да се видят доста странни композиции. Например по линията Плевен-Черквица влака беше съставен от три второкласни вагона, като и трите бяха от съвсем различен сорт- един купеен ВКАЖ, един купеен ТАТРА и един безкупеен тип "В".
По линията Левски-Свищов композицията съдържаше 3 или 4 безкупейни второкласни вагона, един първа класа-оригинален немски вагон от 1929 година и ДВУОСЕН багажен вагон на ГАНЦ. Този влак през май 1979 се теглеше от парен локомотив серия 15! Тогава за последен път видях парен локомотив в редовна експлоатация!
Друга странна композиция, която съм виждал е пътническия влак Горна Оряховица-Златарица, влакът се състоеше от един единствен безкупеен второкласен вагон, теглен от серия 55.
И най-фрапантната композиция беше по линията Ямбол-Елхово- ДМВ серия 18, но без двигател-теглеше се от серия 06.
		
			760mm:
			
			Каприкорна помни уникални неща. Защо не направиш една статия със спомени за различни линии и влакове? Значи за последен път в БДЖ се е ползвала парна тяга в редовна експлоатация 1979-та?
		
			IKAR:
			
			През ония години доста интересно ставаше и в посока Кулата. В случай, че влакът беше за Гърция, а това се отнасяше поне за два от четирите ежедневни чифта в това направление, към Кулата продължаваха само фургонът и гръцкият вагон. Той обикновено беше смесен първа/втора класа, производство на завода в Познан - Полша, по-рядко ГДР-ски Бауцен, също смесен, но ми се е случвало и изцяло първокласен такъв. Както и БДЖ вагон, но задължително ГДР-ски, не Дряновски. Тогава кой-знае колко пътуващи за Гърция нямаше, но въпросният вагон почти винаги по празници пращеше по шевовете, тъй като беше единствен от/за Кулата. Всичко останало се откачваше на Ген. Тодоров и заминаваше за Петрич. Но тези вагони бяха поне няколко класи над кокошарниците 47-а серия а в добавка първокласните купета бяха игнорирани от кондукторите и съответно там можеше да се сяда и с обикновен билет. На Кулата четворката, заедно с фургона се откачваше, идваше гръцкият Алщом и се закачаше за самичкия вагон – много добре си го спомням, бръмчеше като самолет, не че четворките не шумяха, но това минаваше всякакви граници.
		
			760mm:
			
			Е-е-ех, четворка...!
		
			Сaprycorn:
			
			
--- Цитат на: IKAR link=topic=2798.msg48973#msg48973 date=1289377549 ---През ония години доста интересно ставаше и в посока Кулата. В случай, че влакът беше за Гърция, а това се отнасяше поне за два от четирите ежедневни чифта в това направление, към Кулата продължаваха само фургонът и гръцкият вагон. Той обикновено беше смесен първа/втора класа, производство на завода в Познан - Полша, по-рядко ГДР-ски Бауцен, също смесен, но ми се е случвало и изцяло първокласен такъв. Както и БДЖ вагон, но задължително ГДР-ски, не Дряновски. Тогава кой-знае колко пътуващи за Гърция нямаше, но въпросният вагон почти винаги по празници пращеше по шевовете, тъй като беше единствен от/за Кулата. Всичко останало се откачваше на Ген. Тодоров и заминаваше за Петрич. Но тези вагони бяха поне няколко класи над кокошарниците 47-а серия а в добавка първокласните купета бяха игнорирани от кондукторите и съответно там можеше да се сяда и с обикновен билет. На Кулата четворката, заедно с фургона се откачваше, идваше гръцкият Алщом и се закачаше за самичкия вагон – много добре си го спомням, бръмчеше като самолет, не че четворките не шумяха, но това минаваше всякакви граници.
--- Край на цитат ---
Вярно, че имаше само един гръцки вагон в тази композиция. ГДР-ския не го помня, но полския го помня много добре, от същата конструкция имахме голямо количество пощенски вагони. Тези пощи стояха гарирани на София-Север през 1993, преди да бъдат бракувани.
През 1979 аз съм видял за последен път парен локомотив в редовна експлоатация, а доколкото си спомням от книгите на Деянов, експлоатацията на парни локомотиви в България приключва през 1980.
		
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия