Бях се зарекъл да не коментирам повече, но искам да допълня нещо, което е извън темата на спора. У нас има точно 6 гари, които се управляват с компютър. При това чисто компютърни централизации има само в 2 гари ( от които едната всъщност вече не е гара), останалите 4 са релейни централизации ЕЦ - М управлявани с персонален компютър. Това са гарите Петрич, Кулата, Ген. Тодоров и Дамяница. Всички останали гари с маршрутно релейни и обикновени релейни централизации се управляват точно от такива пултове. Не съм ги броил точно, но може би към половината гари в Б/я са така. При това една от функциите на пулта ( както и на компютърния екран) е да показва на чиновниците моментното състояние на всички обекти в гарата без да се налага те да ходят навън да си ги гледат лично. Затова и недоумявам защо след като пулта скрива 1 метър от дадена гара (а тя самата е 5 – 6 метра) това ви пречи, при положение, че вие ще виждате на самия пулт положението на стрелките, сигналите, междугаровите блокировки и захранването на пътните участъци към трансформаторите. Г-н Трамвая преди малко написа в една друга тема, че не е зле един ж.п. моделист да поназнайва нещо и от реални железници. Бих го допълнил, че не е зле един ж.п. моделист като прави макет да се опита да вкара в него и някакви елементи от реалните железници. Но щом това за вас не е приоритет – пожелавам ви приятни занимания и щастливи моменти с тази база, която имате в ПЖИ.
Само да допълня – тези пултове там са си български. Н-68, МН-70 и ЕЦ – М са български централизации. Руски са само в най големите гари съоръжени с руска блочна, но те са малко, както и тези от Подуене и Световрачене до Карлово съоръжени с блочна за малки гари.
Приятен ден!