Автор Тема: T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann  (Прочетена 14187 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« -: 07 Януари 2011, 12:40:16 »
В тая тема мисля да направя едно подробно представяне на този локомотив.
Като за начало ето няколко снимки (едни жици стърчат от декодера, но той без друго ще бъде сменен по нататък):









Както и предполагах, единствено ревизията трябва да се поправи, както и да се тури орела от двете страни на будката:

« Последна редакция: 07 Януари 2011, 13:34:05 от widowmaker »

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #1 -: 07 Януари 2011, 14:13:29 »
коя дата на ревизията ще му сложиш?

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #2 -: 07 Януари 2011, 14:14:13 »
1914
edit:
Абе май 1914 е рано, по скоро 1917, нека стигна до там.
« Последна редакция: 07 Януари 2011, 17:33:32 от widowmaker »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #3 -: 08 Януари 2011, 00:10:42 »
Супер снимки, браво!

Ако няма грешка, това трябва да е 

8428 Stettin Т18 Fleischmann 4913 set ''90 Jahre Mitropa der P.St.E.V''

но гледам отзад кутия на сам лок ?! ...


CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #4 -: 08 Януари 2011, 00:16:08 »
Сега видях заглавието на темата  ;D   - Fleischmann 86 4913, което значи сам лок   :)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #5 -: 08 Януари 2011, 12:51:30 »
Така, стигнахме до същината - какво е турил месаря (fleischmann/meetman) в този иначе добре изглеждащ еврейски локомотив?

Общ вид от ляво:




Общ вид от дясно:



Нещо много постничко отдолу:






Мястото за декодер (SL75 от Любо ще пасне перфектно във въпросното "корито"):




С осветлението отзад ще берем месарски ядове - заради гадната конструкция на световода (снимка 4),
трябва или да се турят два чип диода 1206 срещуположно (които обаче нямат толкова добър интензитет)
или да се остави лампата, но и с нея е много слабо.
За отпред световода е по добре измислен и ще мина с един стандартен 3мм на мястото на лампата
(на пробите предните фенери светнаха убийствено добре):






С няколко думи:
Локомотивът изглежда много добре от вън, но не толкова добре от вътре (доста постно)
Задвижването не е лошо заради големият диаметър на ротора на мотора,
 но е по-шумно от това на Роко и Трикс, независимо, че го смазах точно преди пробите.
С това разположение на зъбчатките е гарантирано набиването им с боклуци по време на експлоатацията,
може би не би било зле да помисля за някакъв предпазител, който да се монтира допълнително.

Следва продължение с осветлението и декодера.
« Последна редакция: 08 Януари 2011, 23:49:03 от widowmaker »

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #6 -: 08 Януари 2011, 14:39:00 »
Тези 3мм са малко дебелички за моите флайшмански парни локомотиви.  ::) Досега ги търкам странично с една пиличка, та да влезат.Пробвал съм със свредло да разширя отворите, но така разсипах един пиковски лок - челният му фенер се спраска.  :blush2:Питах за по - тънки, но при нас няма по - мънички от 3мм.
Ти как се справяш с този проблем?Или не си стигнал до там?И какви им слагаш?От прозрачните има със бяло - синкава и със жълта светлина.Гледам, повечето колеги слагат от бяло - синкавите, което ги прави да изглеждат като със ксенонови фарове.  ;D
Мое лично мнение е, че е по - добре да жълтеят, все пак онези години не са имали халогени.  :hi:

Упс, сега ти препрочетох поста, и видях, че ще го ползваш 3 милиметровия като крушка зад светлопровода, тоест, няма да ги пъхаш като мене на вместо светлопровода.  :blush2:
« Последна редакция: 08 Януари 2011, 14:45:16 от XRISTO »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #7 -: 08 Януари 2011, 16:38:57 »
Ползвам само топло-бели светодиоди - 3мм, както и smd - 1206;0805;0603.
Винаги ползвам световодите - когато диодът е 2000-3000 mcd,
светлината от фенерите осветява релсите поне на 15-20 см напред.

Ето как съм преформил челното осветление на Роковския Т12:

« Последна редакция: 08 Януари 2011, 23:48:15 от widowmaker »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #8 -: 10 Януари 2011, 10:27:06 »
Продължаваме.
Днес направих малко ходови проби на локомотива.
Веднага става ясно, че точно тоя тип задвижване не е нещо, с което Флайшман могат да се похвалят.
Трансмисията е шумна, моторчето също. Просто е класи под задвижването на Роко и Трикс.
Направих една справка в нета и на единственият видео клип, който открих, нещата не изглеждат по розови.
При малките скорости машината никак не я бива.
Локомотивът определено се нуждае от звуков декодер, вдигащ достатъчно джангър, който да заглуши
шума от трансмисията, а и предвид това, че pwm честотата за мотора ще трябва да е около 30-50Хц,
за да се повишат ходовите характеристики точно при малките скорости.
Това пък ще означава още по шумен мотор - тия правоъгълни 30-50Хц ще се чуват отчетливо добре - ротора ще "свири" като говорител.
Другото лошо нещо, на което се натъкнах е, че едната токоотнемаща пластина е свързана с корпус,
по същия начин е свързано и осветлението. Обаче в машината е монтиран куплунг за декодер!?
Обикновено общият терминал "+" за осветлението се вади след изправителя на декодера,
а свързването по този начин, по който е направено е недопустимо.
Все още не съм отворил долният капак, за да видя дали не може да се изолира от корпус токоснемането,
да се пусне 2-ри проводник и да се остави осветлението така и "+" след изправителя на декодера да се свърже към корпуса на локомотива.
Следва продължение...

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #9 -: 10 Януари 2011, 10:33:15 »
Смажи я! Може да намалее шума. :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #10 -: 10 Януари 2011, 10:40:12 »
Цитат на: widowmaker link=topic=2902.msg52004#msg52004 date=1294483890
...Задвижването не е лошо заради големият диаметър на ротора на мотора,
 но е по-шумно от това на Роко и Трикс, независимо, че го смазах точно преди пробите.
С това разположение на зъбчатките е гарантирано набиването им с боклуци по време на експлоатацията,
може би не би било зле да помисля за някакъв предпазител, който да се монтира допълнително.

Следва продължение с осветлението и декодера.


Владо, явно няма да стане по тих...
Но ако се сдобие със силен звук, няма проблем, струва ми се.
Даниеле, вярно че си перфекционист ...и представянето на локомотива е добро,
но пък не виждам защо те притеснява "постното" съдържание?

Колкото по-малко части и т.н. толково по-добре за модела,
стига да не е в негов ущърб, за движението или външността му (не вътрешността).
Тук всичко което му трябва си има, лесно за разглобяване, трудно за чупене, лесен (сравнително де) за подобряване и т.н.
мен повече ме дразни именно външните зъбни колела, всъщност  :scratch_ones_head:.
Не разбрах - ще им правиш ли капаци?

ПП.Как ще "подмениш" ревизионната дата?
« Последна редакция: 10 Януари 2011, 10:41:55 от pach »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #11 -: 10 Януари 2011, 11:47:17 »
Цитат на: Vlado link=topic=2902.msg52113#msg52113 date=1294648395
Смажи я! Може да намалее шума. :)

Нали точно това съм написал по-горе - прясно смазана си ручи...
:)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #12 -: 10 Януари 2011, 11:50:13 »
Имах предвид всички детайли, при които има триене, да се смажат - колооси, зъбни колела, вкл. предавателните кутии. Ако вече не е сторено, де!  :blind:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #13 -: 10 Януари 2011, 11:54:18 »
Цитат на: pach link=topic=2902.msg52115#msg52115 date=1294648812
Даниеле, вярно че си перфекционист ...и представянето на локомотива е добро,
но пък не виждам защо те притеснява "постното" съдържание?

Колкото по-малко части и т.н. толково по-добре за модела,
стига да не е в негов ущърб, за движението или външността му (не вътрешността).
Тук всичко което му трябва си има, лесно за разглобяване, трудно за чупене, лесен (сравнително де) за подобряване и т.н.
мен повече ме дразни именно външните зъбни колела, всъщност  :scratch_ones_head:.
Не разбрах - ще им правиш ли капаци?

ПП.Как ще "подмениш" ревизионната дата?

Постно е положението с окабеляването на лампите примерно...
Просто евреите са икономисали чаркове вътре,
което не ми харесва и не се вързва с външната визия на машината.

Как ще подменя датата ли?
Ами мисля по старият и изпитан начин с тампон.
Може да пробвам да намеря декал. Или да си направя.

:music:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:T18 (86 4913) P.St.E.V. на Fleischmann
« Отговор #14 -: 10 Януари 2011, 12:01:06 »
Цитат на: Vlado link=topic=2902.msg52122#msg52122 date=1294653013
Имах предвид всички детайли, при които има триене, да се смажат - колооси, зъбни колела, вкл. предавателните кутии. Ако вече не е сторено, де!  :blind:

Шумят само откритите зъбни колела на трансмисията...
Шумът също идва от четките, че колектора на ротора е като на старото гютзолдско задвижване (52-ка, 120-ца) - диск с доста голям диаметър, а не цилиндър.
Заради по голямата скорост спрямо цилиндричния колектор
(иначе същата ъглова, но диска в сравнение с цилиндъра е с по голям диаметър),
дисковия си шуми като за световно.