Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
Фотография
CaLLlo:
Мите, не мога да се изказвам за нещо, което не съм ползвал и не познавам.
По същата причина си трая и на въпроса на Микси - някакъв нов модел, който не смятам да купувам и не съм и разглеждал, най-малкото понеже и стария дето имам е поне с 1 клас нагоре. Може и да е добър, едва ли не е, неприятното е, че някои модели имат собствени проблеми, които излизат чак след време, например Canon 450D. Това е стартов апарат, малък, подходящ за жени с почти всички екстри.
Безогледални:
Нямаш огледало - не щтрака, но нямаш и визьор, гледаш на екрана, следователно:
с една идея по-компактни,
няма какво да му се троши толкова,
сменяема оптика - влиза прах , не че на някои апарати с несменяема не влиза.
Дърти фотографи, които цял живот са гледали през визьор, няма как да превъзпиташ, плюят и даже не щат и да чуят, виж начинаещ по-може да преглътне ограниченията.
Визьорът няма никакво закъснение, докато безогледалният ти показва движенията с известно закъснение (ms) и в някои случаи може да е фатално, примерно при снимане на птици с максимален зуум.
Екранът обаче най-често (?) показва как точно ще изглежда снимката като светлина при конкретните настойки, докато визьорът - не. Казвам най-често, т.к. при Сони и дълги експонации в тъмно, които 2/3 от хората никога не правят, при някои модели има разлика в това което виждаш на екрана и това което е крайната сникма като обща светлина.
Т.ч. не смея да препоръчвам безогледални камери, много зависи от самия фотограф и какво иска да снима.
Не е зле да прегледате тоя форум, има почти всичко, чете се, но за да ви излезе търсачката, трябва да се регистрирате:
https://photo-forum.net/forum/list.php?f=1
Мите, тук пробно снимах с нисък клас Сони, за 500 лв. не се впечатлих особено, Каноните ми дават доста по-добра картинка при равни условия:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4884.msg105923.html#msg105923
Защо препоръчах на професора Никон?
По цял ден гледам снимки и се убедих, че ниския и средния клас дават доста добра картинка като цветове, боке и т.н. оптиката им е много добра, за аберации никой не пита, за пейзажи са чудесни, при равни условия са по-добри и даже малко по-евтини.
Едно време нямаше много модели, но вече има.
Недостатъци: Обетивите им са хубави, но някои от по-висок клас са доста скъпи.
Преди година се говореше, че фирмата фалира, но като гледам още не е.
widowmaker:
--- Цитат на: CaLLlo link=topic=2919.msg109627#msg109627 date=1511696139 ---Безогледални: Нямаш огледало - не щтрака, но нямаш и визьор, гледаш на екрана....
Дърти фотографи, които цял живот са гледали през визьор, няма как да превъзпиташ,
плюят и даже не щат и да чуят, виж начинаещ по-може да преглътне ограниченията.
--- Край на цитат ---
При безогледалките не е точно така. Имаш екран, но имаш и електронен визьор, който
реално дава картинката от сензора, т.е. покритието е 100%, Всички съвременни такива
машини от средния и високия клас имат електронен визьор. На новите А9 и А7RIII на Sony
визьорът е с резолюция 3,68 мега пиксела, т.е. много повече от екрана, няма никакъв лаг
или поне е толкова малък, че не се хваща, няма го затъмняването от огледалото, когато
снимаш много последователни кадри. С много по малка като габарити оптика се постигат
същите резултати, защото фокалната равнина/сензорът е 2,5 пъти по близо до оптиката.
И аз подходих скептично отначало, щото съм от ония, дето гледат само през визьор, а не
на екрана, но проблем с това че е електронен, а не оптически не съм имал, а той (моят) е
само 2,36 мп., не е като гореописания, който слагат на новата А9 и още по новия Марк 3
на моята A7R.
CaLLlo:
Ама разбира се, че имат електронен визьор, написал съм горе глупост, но няма да я оправям, нека си седи. ;D
Сещам се за един дърт фотограф, който казваше - И кво, през визьора ше гледам телевизор, ай мерси....
Поздрави!
mitko0888:
--- Цитат на: CaLLlo link=topic=2919.msg109627#msg109627 date=1511696139 ---...
Визьорът няма никакво закъснение, докато безогледалният ти показва движенията с известно закъснение (ms) и в някои случаи може да е фатално, примерно при снимане на птици с максимален зуум.
...
--- Край на цитат ---
Ами тези, с огледалцето, нямат ли закъснение от цъкането на бутона до самото снимане? Това огледалце докато се завърти ще му трябват бая ms. Тоест гледам си птицата във визьора, щракам, и на снимката я няма.
widowmaker:
Има, да, но реално е по малко от това на затвора - а то е около 0,2 секунди.
Безогледалките също имат механичен затвор, така че не са привилигеровани.
Но пък имат и електронен затвор, който няма видимо забавяне (под 0,01 сек).
Огледалото при движението си прави вибрации и това е основният проблем.
Пак заради него, за да има достатъчно место да застане хоризонтално и да
отвори по този начин път за светлината към филма/сензора, разстоянието
между байонетния ринг и фокалната е 42-44мм, от там обективите стават
едни големи тучове, особено тия с дългите фокусни. Безогледалката точно
заради въпросното разстояние, което при липса на огледало е около 18мм,
позволява използването на по компактна оптика, което заедно с по лекото
тяло на камерата правят цялата техника по удобна за носене. Системата има
и недостатъци - липсата на оптичен визьор за някои хора, свикнали с SLR
камери е нещо. което не могат да преглътнат. Такъв бях и аз, докато не си
купих безогледалката и не я турих със статива на двора посред нощ. Като
поразцъках по менютата се оказа, че има функция "brightness", която прави
рефрешването на екрана/визьора много бавно, за да може да има време за
сензора да събере достатъчно фотони и да покаже в тъмното какво точно се
вижда в кадър. Млечният път излиза перфектно с детайли, нещо, което не
може да стане с оптичен визьор. Отделно когато се снима с ръчен фокус,
електронният визьор е незаменим - фокус асист-ът може да увеличи всяка
една произволно избрана част от кадъра и по този начин позволява да се
фокусира изключително прецизно. Аз като член на Сашовата категория
"дърт фотограф" имам и две аналогови камери Minolta Dynax 7, с които
все още се опитвам да снимам, съсипвайки по този начин легендарната
диапозитивна лента на Fujifilm - Velvia 50. :yes:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия