Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model

Новата 118 на Пико

<< < (5/7) > >>

Adrian:


Не отричам сгодата  DCC ; но не тази цена ;)

TANO:
Целия спор взе да взима крива посока. Тук първо не ставаше въпрос за управление на осветление ( с декодер или с рейка ), а за това, че аз самия не го харесвам по принцип - стои ми тъпо всичко да ми свети посред бял ден, а повечето от вас не признават локомотив без непрекъснато светещи фарове. И споменах, че всеки има право да си играе с неговите играчки както иска.
Един декодер може и да е 30 евра, но иска и централа за управление, която доколкото знам не е без пари. А към тези 30 евра май трябва да се добавят и още ако искаш и звук (тук може и да не съм прав - може би има и декодери за 30 Е заедно със звука?). И колко излиза тогава всичко? Всъщност за какъв реализъм при управлението говориш - бавното тръгване и спиране на един влак зависи от машиниста, не от някакъв декодер. Машиниста управлява влака, в локомотивите все още няма автопилот. В моя случай дясната ми ръчичка върти регулатора на трафа и влака тръгва и спира достатъчно реалистично. И това ми прави кеф. Не ми е интересно влака сам да ми се движи предварително програмиран и аз само да го гледам. Но нека да не спорим повече. Темата е за 118 серия - цифровото си го хвалете или оплювайте в някоя друга тема

GG1:
Искам 118-ка, та ако ще да се разчуееееее!  :wild:

toniemi:

--- Цитат на: Adrian link=topic=2947.msg53379#msg53379 date=1296405407 ---

Хах , бачо Стояне , пичага си ти !  Смееш да говориш неща , които са странни за другите ! Абсолютно си прав обаче ...тия песни за осветлението , за цифровото , за гсм-ският звук , за претрупаните  и ненужно усложнени макети ги пея много отдавана ! Наздраве , да си жив и здрав  :drinks:

--- Край на цитат ---
Бря,тоя Стоян като мен ;D  И аз не слагам осветления!Ни на фарове,ни на вагони!Преди години пробивах фаровете и слагах светловоди,сега и това не правя,боядисвам ги бели :lol:

Добро представяне на един любим,поне за мен,локомотив!Отдавна минах само на БДЖ,иначе щях да си го купя,цената е добра!Още малко можеш да пипнеш покрива,прекалено е бял.

widowmaker:
офтопик:


--- Цитат на: TANO link=topic=2947.msg53390#msg53390 date=1296408015 ---...Всъщност за какъв реализъм при управлението говориш - бавното тръгване и спиране на един влак зависи от машиниста, не от някакъв декодер. Машиниста управлява влака, в локомотивите все още няма автопилот. В моя случай дясната ми ръчичка върти регулатора на трафа и влака тръгва и спира достатъчно реалистично...

--- Край на цитат ---

Проблемът идва от използването на правотокови моторчета с постоянно възбуждане (статора вместо намотка с метална сърцевина е постоянен магнит) и невъзможността им
да имат голям въртящ момент при малки обороти (което не е проблем при независимо възбуждане - тогава, когато статора е намотка).
От там и неравномерният ход при малки обороти/ниска скорост на локомотива.
Декодерът управлява моторчето с ш.и.м., което ще рече, че при подходящо подбрана честота за шим-а поради факта, че фронтовете са стръмни и напрежението
по време на импулса е максималното се получава така, че локомотива има стабилно движение при ниски скорости. Ръчичката в този случай няма да ти помогне.
Обикновеният трансформатор за задвижване на жп модели е конструиран на принципа на автотрансформатора с плъзгач, по известен като латер.
Плъзгача се движи по намотките на вторичната намотка (има направена специална пътечка посредством зачистване на изолацията), като по този начин регулира изходното напрежение.
Има известни хитринки, които се прилагат и при чисто аналогово управление (описано е в книгата на Ю. Ботев), но шим управлението е най доброто за жп модели.
За аналогово управление може да се ползва и шим, изграден с таймер 555+мощен мосфет транзистор.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия