Тук като че ли ударихме на камък! Няколко нови разкрития (за мен) около този тип вагони в БДЖ:
През 1963 година БДЖ доставя от ГДР (вагонната фабрика в Бауцен) общо 15 броя от пътническите вагони тип "В"! Седем от тях са в изпълнение 1-ва класа и получават номера в БДЖ от 14 061 до 14 067 и другите осем в изпълнение 2-ра класа с експлоатационни номера в БДЖ от 24 128 до 24 135! Твърде скоро обаче, второкласните вагони са преустроени в 1-ва класа с номера от 14 068 до 14 075! Има и друга версия, според която вагоните 14 061 до 14 067 са 1/2 класа, което ми се струва по-малко вероятно, тъй като вагоните 1/2 класа по принцип имат поредни номера започващи от 500 нагоре! При въвеждането на 12 цифрените номера по UIC през 1968, цялата доставка от 15 вагона получава нови номера от 51 52 19 45 001-9 до 51 52 19 45 015-9. Тук прави впечатление 6-та цифра-9, което показва че купетата са 9 и противоречи на твърдението, че 14 068- 14 075 са бивши второкласни вагони (които трябва да са с 10 купета). Вероятно верните номера на втората група вагони са 51 52 10 45 008-X до 51 52 10 45 015-X,
Още едно интересно разкритие е, че през 1968 и 1969 година, вагонният завод в Дряново произвежда 114 броя второкласни вагона, които са много сходни на ГДР-ския "В" вагон, разликата е в изпълнението на страничните врати. Първата снимка, която Иво е сложил в темата е точно на такъв вагон!