E11 и Е42 се различават по редукторите, съответно от там - максимална скорост 120 или 100 км/ч, 100 / 140 kN. Съответно за пътници и за товарни влакове. Иначе ми изглеждат абсорютно еднакви. Правени са в няколко серии - три за Е11 и 4 сери за Е42, като почти всички от първите серии са с по две двойки жалузи, а следващите серии са с по три отделени жалузи. Има и изключения. Е11 като номера стига до 211-096, а Е42 стига до 242-292 (започва пак от 001).
От 1970 Е11 става 211, а Е42 става 242. След 1992 Е11 става 109, а Е42 става 142.
Заедно с тях е направена и Е251 - 15 броя, от 1970 преименувана в 251, от 1992 - 171. Външно е в същия стил и дизайн, само че е с 6 оси и е за 25кВ/50Хц.
За желаещите: http://www.holzroller.de/
ПП. Преместването в друга тема - който го може.
Този сайт дава отговорите на всички въпроси и споровете стават безпредметни! Браво Митак!!
E 11 -
http://www.br142.de/index.php?nav=1407852&lang=1E 42 -
http://www.br142.de/index.php?nav=1407857&lang=1Всичкото инфо е тук, но ще обобщя за по-голяма прегледност:-------------------------------------------------------------------------
E 11 001-042 LEW 8958..10515 1961-1963 -
с 4 двойни решетки 211 043-096 LEW 12788..15426 1970..1976 -
с 6 единични решеткиE 42 001-022 LEW 9892..9931 1962-1963 -
с 4 двойни решеткиE 42 023-292 LEW 10615..15849 1964..1976 -
с 6 единични решетки-------------------------------------------------------------------------
Единственото изключение е катастрофиралият през 1969 E 11 004 (с 4 двойни решетки),
възстановен отново през 1972 като 211 056-7 (с 6 единични решетки):
E 11 004 LEW 9895 1962 -> Unfall 1969 -> 211 056-7 - 1972
Всъщност излиза, че решетките не са характеристика на серията, а на периода на производство:
1961-1963 -
с 4 двойни решетки и при двете серии
1964-1976 -
с 6 единични решетки и при двете серии
Легенда:
+ - спрян от движение и/или бракуван, в таблиците горе дадено с

++ - нарязан
С какви номера са излизали локомотивите като нови от завода LEW?-------------------------------------------------
E 11 001-042 - със старото означение E 11
211 043-096 - направо с новото означение 211
-------------
E 42 001-180 - със старото означение E 42
242 181-292 - направо с новото означение 242
-------------------------------------------------
С други думи това означава, че никога не е имало E 11 043, както и E 42 181
Прегледах набързо всички модели на Piko, BTTB/Tillig и Brawa -
всички са с правилните решетки!Единствено ме гризе съмнение дали оригиналът на модела
E 11 022 DR3 Gützold/BTTB 2320 rot

наистина е бил червен, когато все още е бил с означението E 11 (преди 1970) !?!