Оказва се че е имало още един локомотив от ГДР, за който поне аз до сега не бях чувал (въпреки че сега виждам да се споменава на няколко места). Назад писахме за Е11, Е42, 211, 242 и Е251, който е за 50Hz. От същата поредица, също производство на LEW, се оказва че има и Е211, също за нашето напрежение.
Първото пътуване е през 1966, и е официално представен на пролетния панаир в Лайпциг през 1967 г. Е2хх по това време е означение за 25kV/50Hz. Въпреки че номерът завършва на 11, има сериозни различия между двата модела: Несиметрични пантографи, индивидуални полупроводникови изправители за всеки двигател. Общо 3360 kW мощност (часова). Максимална скорост 160 км/ч. През 1970 г. преправен с тиристорно управление вместо първоначалните 34 степени. Реостатна спирачка (не разбрах дали е добавено в последствие или си я има първоначално). Винено червена ливрея. Общо е боядисван в пет различни разцветки и на всеки панаир се появява в различен вид.
Според немците (източникът се вижда в линка към снимката) локомотивът е правен за да участва в търг за БДЖ, който обаче е спечелен от Шкода... Не се сещам у нас да се споменава такова нещо, пък годините са много странни - по това време редовно се доставят 42-ки, 43 се поръчва през 1970-та. Както и за други евентуални клиенти от източния блок. Никой не си поръчва този ГДР локомотив и прототипът остава в единствен екземпляр. Използван е за редица тестове, теглен от парния 18.201, както и от дизел 130. Както и за тестове в Чехословакия, където е развивал до 180 км/ч. През 1975 е изоставен на територията на завода, и нарязан през 1982.

