Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Помощ за макет

<< < (9/9)

pach:
До сега съм работил на плоскостти, което вече твърдо ме е насочило към оребрените носещи конструкции.

Недостатъци на плоскостните:
---> изключително тежки и обемни.
---> трудно могат да се правят реконструкции на завършена част.
---> изискват тежка и стабилна основна носеща (летви и греди) за да се предотврати изкривяване на плоскостите.
---> цялото "строене" се осъществява само отгоре на плоскостта.
---> трудно и невиждащо се с "просто око" окабеляване след завършване на макета.
---> сложност на изработка от технологично естество - много чертежи, за да имаш представа кое-къде е "отишло".
---> ограничени по форма и ширина (от тук идва евентуалното ограничение от 125 см - "една протегната ръка").
---> почти ограничени за разглобяване и транспортиране.
---> много тежки при "раздвижени" проекти - сгъваемите макети за шкаф/стена или "окачени".

Предимства на плоскостните:
---> лесни за начална инвестиция - купуваш плоскостта и ...евентуално крака за нея.
---> лесни за работа върху тях - позволяват дори да се качиш отгоре им.
---> преди да се направи "горното строене" имат огромна прегледност на окабеляването.
---> търпят и по-тежки материали върху себе си , като истински камъни, много дърво, шперплати т.н.
--->  могат да ползват за "плоскост" готови бюра, маси или шкафове (имаме примери).

Недостатъци на оребрените:
---> по сложни за конструиране и изработка.
---> малко по-скъпи за изработка при еднаква себестойност на материала,
        защото остава разликата в цените за обработката му.
---> изискват повече прецизност  и време за направата им.
---> изискват отделно място за конструкцията им (шкафове под тях биха ги оскъпили много и излишно).
---> при по нестандартна и разчупена по форма конструкция, изискват повече ...оребряване.

Горните недостатъци обаче не са непреодолими.
Но пък съвремения софтуер (WinTrack) предлага перфектно решение,
а една CNC-машина решава еднозначно въпроса, тоест за начинаещи е трудничко.


Предиства на оребрените:
---> много по-леки (в пъти).
---> лесно търпят реконструкции, дори при завършен макет.
---> спомагат до достъпа дори и отвътре без допълнително разглобяване на горното строене.
        (отпада "задължителната" ширина от 125 см - "една протегната ръка").
---> изискват много по-малко материал.
---> съизмеримо по здравина с плоскостните, при основната носеща конструкция - летви и гредички.
---> богати и лексно преносими моделни решения на голям макет.
---> при разчупени форми - лекота в сравнение с плоскостните решения за малките по форма части от макет.
---> улеснена възможност при конструирането както на "окачени" макети,
        така и при различни решения, като "сгъваеми" макети (към стена или в шкаф)

Както виждаш, има разлика в броя на предимствата и недостатъците за ТЕЗИ два вида конструкции,
но това е може би защото аз лично вече съм предубен спрямо двете. И веднага си личи моето мнение, нали! ;)
Сигурно има още предимства и недостатъци, но на първо четене това.
Лично аз съм твърдо, новите ми макети, да са на оребрена носеща конструкция!

----------------------------------------------
Съществуват още доста вида конструкции, но са по-малко известни и разпространени.
Такива са върху носещи алуминиеви и/или тръбни форми.
Така също и сглобените в готови шкафове, куфари и масички (за кафе) и т.н.

liro4605:
Интересно!Все пак ако е на 2 или 3 нива защо най-долното да не е на плоскост?Така по лесно ще може на всяко място да се слагат подпори за горните нива.Имам придвид това http://i800.photobucket.com/albums/yy290/BMAUTOBG/trains/DSC02657.jpg
В клуба например мога да каже,че отделните модули са на различни принципи."Ушите" мога да ги класифицирам към тез върху плоскост,а завоя на Емил примерно към оребрените.Интересно ще ми е ако има снимки при полагането на възвишенията в неговия модул.

pach:
Какъв ти е проблема с възвишенията?
Виж колко лесно достъпна (и от долу след покриване) и ефирна конструкция става:


А горният ти пример със снимката ме навежда на мисълта че BoRoco, не ни е "светнал" до къде е стигнал с "американски филиал" от българския железопътен моделизъм - май филиала беше "Калифорния"!!!  ;) :lol: :lol: :lol: :ok: :pleasantry:

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия